car-emissions


Παρότι o Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έχει ανακοινώσει επίσημα πως στηρίζει απολύτως το σχεδιασμό και την εξέλιξη των νέων ελέγχων εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες (RDE) προς όφελος ενός καλύτερου έλεγχου στις εκπομπές ρύπων, βρετανικό μέσο ωστόσο, επικαλούμενο “έμπιστες” πήγες από την Ε.Ε, αναφέρει πως οι κατασκευαστές δεν θα είναι σε θέση να πληρούν τις αυστηρές εκπομπές προδιαγραφές WLTP και RDE που θα τεθούν σε ισχύ έως τα τέλη της δεκαετίας.

Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι και σήμερα, έως το 2020 τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να εκπέμπουν μόλις 0,08 γραμμάρια οξιδίου του αζώτου (NOx) ανά χλμ. Το νούμερο αυτό φαίνεται πως είναι πολύ δύσκολο να το υλοποιήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ζητούν συντελεστή συμμόρφωσης 2,75 από το 2017 και 1,7 από το 2020. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως από το 2020 και έπειτα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να τους επιτραπεί από την Ε.Ε, τα νέα τους πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν 1,7 φορές περισσότερο NOx από το 0,08 γρ/χλμ, δηλαδή 0,136 γρ/χλμ. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την έκθεση, δείχνουν ανέτοιμες να κάνουν τους πετρελαιοκινητήρες τους να πληρούν τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε, και έτσι ζητούν από τους Ευρωπαίους νομοθέτες να τους δοθεί ένα “παράθυρο χάριτος”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα μάλιστα, Ευρωπαϊκές πηγές αναφέρουν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πεπεισμένες πως υπάρχει μια “συνωμοσία των ΗΠΑ κατά των ευρωπαϊκών πετρελαιοκίνητων οχημάτων” και πως υπάρχει δάκτυλος από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού για την αποκάλυψη του σκανδάλου της VW, στο οποίο 11 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, εξοπλίζονται με το παράνομο λογισμικό.