510503

Το Consumer Reports θέλησε να διαπιστώσει πόσο επηρεάζεται η ιπποδύναμη και η κατανάλωση των μοντέλων της VW με το παράνομο λογισμικό και έτσι με ετοίμασε αυτό το video. Πήρε έτσι ένα Volkswagen Jetta TDI 2015 με τον 2.0 TDI EA288 κινητήρα και ένα Jetta Sportwagen TDI 2011 με τον 2.0 TDI EA188 κινητήρα και για να ενεργοποιήσει το παράνομο λογισμικό, πάτησε το πεντάλ του γκαζιού πέντε φορές, με την θέση της μίζας να είναι γυρισμένη στο On, αλλά ο κινητήρας ήταν σβηστός, ενώ για να εξαπατήσουν το σύστημα πως βρίσκεται πάνω σε ράουλα και δεν κινούνται οι πίσω τροχοί, απλά αποσύνδεσαν τον αισθητήρα των πίσω τροχών. Τόσο απλά, το παράνομο λογισμικό της VW τέθηκε σε λειτουργία.

Το Consumer Reports στη συνέχεια έκανε τον κλασσικό του κύκλο δοκιμών του στον δρόμο και τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Το Jetta TDI του 2011 με το λογισμικό σε λειτουργία έκανε τα 0-96 χλμ/ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ με το παράνομο λογισμικό κλειστό, τα 0-96 χλμ/ώρα ήρθαν σε 9,9 δευτερόλεπτα. Τα νούμερα του Jetta TDI του 2015 παρέμειναν αμετάβλητα.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές ωστόσο σημειώθηκαν στην κατανάλωση. Ειδικά στην εθνική οδό, η κατανάλωση του  Jetta TDI 2015 πήγε από τα 53 MPG (4,4 λίτρα/χλμ) στα 50 MPG (4,7 λίτρα/100 χλμ), ενώ του Jetta TDI 2011 από τα 50 (4,7 λίτρα/100 χλμ), πήγε στα 46 MPG (5,1 λίτρα/100 χλμ).

Το συγκεκριμένο τεστ του Consumer Reports έδειξε πως το παράνομο λογισμικό σε λειτουργία, το αυτοκίνητο γίνεται πιο αργό, ενώ καταναλώνει και περισσότερο καύσιμο. Δεν αναφέρει καθόλου το πόσο NOx βγαίνει από την εξάτμιση και στις δύο περιπτώσεις, μιας και δεν το μέτρησε. Μένει να δούμε τις λύσεις που παρουσιάσει η VW (νέο λογισμικό, τοποθέτηση AdBlue, νέους καταλύτες και μπεκ) και αν τελικά αυτές οι αλλαγές επηρεάσουν τόσο την κατανάλωση, όσο και την ιπποδύναμη.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.