15f1-russia-hz1736

Νικητής των τελευταίων ελεύθερων δοκιμών εν όψει των κατατακτήριων δοκιμών που έπονται, είναι ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas, ενώ στην τρίτη ήταν ο άλλος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton. Η περίοδος τελείωσε πρόωρα, λόγω σφοδρού ατυχήματος του Carlos Sainz, o οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για εξετάσεις από τους γιατρούς, ωστόσο οι πληροφορίες λένε πως δεν είναι σοβαρά τραυματισμένος. Ας δούμε, όμως, τι έγινε στο FP3:

Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλύτερες από τις χθεσινές με την πίστα να είναι στεγνή, τη θερμοκρασία στον αέρα να είναι υψηλότερη και να ακουμπά τους 16 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο οδόστρωμα ήταν στους 21. Με το πράσινο φως της περιόδου οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα έτσι ώστε να καλύψουν το χαμένο έδαφος των δύο προηγούμενων περιόδων που δεν κατάφεραν να μαζέψουν τα απαραίτητα δεδομένα.

Πρώτος από τα pit της ομάδας του βγήκε ο Kvyat 40 δευτερόλεπτα πριν την έναρξη της περιόδου, πίσω από τον Ρώσο οδηγό βρέθηκαν όλοι οι οδηγοί οι οποίοι σχημάτισαν μια ουρά καθώς έκαναν προσομοίωση εκκινήσεων στην άκρη του pit lane. Πέντε λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου όλα τα μονοθέσια ήταν στην πίστα εκτός των δύο μονοθεσίων της Ferrari. Οι Ricciardo, Maldonado, Sainz, Kvyat, Ericsson και Merhi  φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα, όλοι οι υπόλοιποι φορούσαν την μαλακή.

Πενήντα λεπτά πριν το τέλος οι οδηγοί είχαν ξεκινήσει να κάνουν γρήγορους γύρους με τον Bottas να είναι στην κορυφή το 1:40.617, κατά 2.3 δεύτερα ταχύτερος από τον χρόνο του δεύτερου Hamilton και τρίτου Grosjean. Την στιγμή που ο ένας οδηγός της Williams ήταν στην κορυφή ο έτερος Massa ήταν στα pit, εξαιτίας ενός προβλήματος στον κινητήρα. Η μεγάλη αυτή διαφορά μεταξύ του πρώτου Bottas και Hamilton προφανώς οφείλεται σε διαφορετική στρατηγική μιας και ο Φιλανδός κάνει προσομοίωση κατατακτηρίων, ενώ ο Βρετανός έκανε προσομοίωση αγώνα.

Sochi Autodrom, Sochi, Russia. Friday 9 October 2015. Sparks fly from the car of Felipe Massa, Williams FW37 Mercedes. Photo: Alastair Staley/Williams ref: Digital Image WR6T9506

Όπως κάνουν πάντα οι δύο Ferrari μπήκαν στην πίστα 40 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου, φορώντας o Raikkonen αμέσως την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και ο Vettel  την μαλακή. Ο Massa είχε βγει εν τω μεταξύ για 2 γύρους στην πίστα, στον πρώτο κατάφερε να κάνει τον δεύτερο χρόνο της περιόδου, στον δεύτερο όμως παραπονέθηκε στους μηχανικούς του για πρόβλημα στο κιβώτιο με αποτέλεσμα να μπει και πάλι στα pit.

Στους πρώτους χρονομετρημένους γύρους τους, οι δύο Ferrari έδειξαν ότι έκαναν προσομοίωση αγώνα μιας και ο χρόνος του Raikkonen ήταν 1,6 δευτερόλεπτα πίσω από του Bottas και τον έφερνε στην τρίτη θέση. Στην τέταρτη θέση και 2.1 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον χρόνο του πρώτου ήταν  με την μαλακή γόμα  ο Vettel. Η διαφορά μεταξύ πρώτης Ferrari και πρώτης Mercedes που υποθετικά έκαναν προσομοίωση αγώνα ήταν περίπου 0,9 δευτερόλεπτα υπέρ της Ferrari με την επισήμανση ότι ο Raikkonen φορούσε την πολύ μαλακή και τον Hamilton την μαλακή γόμα.

Στον πρώτο γύρο σε προσομοίωση κατατακτηρίων, ο Rosberg δείχνει την δυναμική της γερμανικής ομάδας κάνοντας το 1:38.561, 0,3 ταχύτερο από τον χρόνο που είχε πετύχει ο Bottas. Κάπου εκεί ήρθε η κόκκινη σημαία με τον Sainz να είναι παγιδευμένος στα προστατευτικά ελαστικά της πίστας. Μέχρι εκείνο το σημείο της περιόδου η κατάταξη ήταν Rosberg, Bottas, Hamilton, Perez, Massa, Hulkenberg, Button, Maldonado, Alonso και Nasr έκλειναν την δεκάδα.

Στο σημείο της πρόσκρουσης του Ισπανού οδηγού είχαν πάει 2 και γερανοί για να σηκώσουν τα προστατευτικά έτσι ώστε να απεγκλωβιστεί ο οδηγός της Toro Rosso. Ενημέρωση για το είχε συμβεί δεν υπήρχε ακόμα με την FIA να διακόπτει την περίοδο 20 λεπτά πριν το τέλος της. Περισσότερα για το ατύχημα του Sainz  όταν θα υπάρχουν νεότερα με την Ferrari να γράφει στο twitter ότι έχει τις αισθήσεις του. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Ισπανός έχει μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο και είναι καλά, ενώ το ατύχημα οφείλεται μάλλον στην κατάρρευση του συστήματος πέδησης του μονοθεσίου.

Οι κατατακτήριες θα ξεκινήσουν στις 15:00 ώρα Ελλάδας.