Renault-Energy-F1-2015

Γνωρίζαμε εκ των προτέρων ότι οι κανονισμοί γύρω από τους κινητήρες δε θα είναι ίδιοι με φέτος για τη νέα σεζόν, ωστόσο οι λεπτομέρειες δεν ήταν γνωστές. Σήμερα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία δημοσίευσε τους κανονισμούς και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως όλες οι ομάδες ενός κατασκευαστή θα πρέπει να έχουν τον ίδιο κινητήρα και όχι κάποια έκδοση του 2015.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πως η Toro Rosso δε θα μπορεί να χρησιμοποιήσει φετινό κινητήρα της Ferrari, ενώ δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Red Bull, γιατί υπήρχε πιθανότητα να δεχτούν φετινό κινητήρα των Ιταλών, αν αυτοί βέβαια ήταν διατεθειμένοι να τον δώσουν στους πρώην Πρωταθλητές. Το σχετικό άρθρο 23.5 της FIA αναφέρει:

Μόνο power units που είναι πανομοιότυπα με το power unit που έχει πάρει έγκριση από τη FIA σύμφωνα με το Apeendix 4 αυτών των κανονισμών θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάποιον αγώνα κατά τη διάρκεια των πρωταθλημάτων 2016-2020.

Αυτό που δεν διευκρινίζεται είναι το αν και κατά πόσο οι κατασκευαστές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν «μάρκες» για τη βελτίωση μέσα στην αγωνιστική σεζόν, ένα θέμα για το οποίο οι υπεύθυνοι θα συναντηθούν -μάλλον αύριο- με την Παγκόσμια Ομοσπονδία. Αυτό που διαβάζουμε στους κανονισμούς είναι:

Ένας κατασκευαστής μπορεί να ζητήσει από τη FIA, κατά τη διάρκεια της περιόδου πιστοποίησης, να προβεί σε τροποποιήσεις του πιστοποιημένου power unit, για λόγους αξιοπιστίας, ασφάλειας και εξοικονόμησης χρημάτων.

Αυτό που ζητά η FIA από κάθε κατασκευαστή είναι ότι, αν θέλει να αλλάξει κάτι στον κινητήρα του κατά την προβλεπόμενη περίοδο, θα πρέπει να δώσει όλες τις λεπτομέρειες, και πάντα χωρίς να ξεπερνά την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου κάθε χρονιάς.

Κάθε κατασκευαστής που θέλει να πάρει πιστοποίηση για ένα νέο power unit κατά τη διάρκεια της περιόδου 2016-2020, πρέπει να δώσει στη FIA όλες τις λεπτομέρειες πριν από τις 28 Φεβρουαρίου κάθε χρονιάς της πιστοποίησης.

Τέλος, διαβάζουμε μια ακόμα πρόταση που δεν χαρακτηρίζεται από σαφήνεια, αφού η FIA θα μπορεί να επιτρέψει σε έναν κινητήρα, να βελτιωθεί, ώστε να επέλθει έτσι ανταγωνισμός με τα άλλα power units. Λεπτομέρειες γύρω από αυτό δεν υπάρχουν για την ώρα.

Η FIA θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, ότι ένα power unit θα μπορούσε ισότιμα και δίκαια να πάρει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τα άλλα πιστοποιημένα power units.

Παράλληλα, η FIA δίνει το δικαίωμα στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν αν θέλουν δύο απολήξεις για το wastegate αντί για την παραδοσιακή απόληξη, ωστόσο διευκρινίζει πως τα καυσαέρια θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη πορεία. Το άρθρο 5.8.2 αναφέρει:

Τα συστήματα της εξάτμισης πρέπει να έχουν μόνο μία απόληξη, και μία ή δύο απολήξεις για το wastegate, όπου θα πρέπει να είναι στραμμένα προς τα πίσω και μέσα από τα οποία θα περνάνε όλα τα καυσαέρια.

Όλα τα καυσαέρια από την τουρμπίνα θα πρέπει να περνάν μόνο μέσα από την απόληξη της τουρμπίνας και όλα τα καυσαέρια από το wastegate θα πρέπει να περνούν μόνο μέσα από τις απολήξεις του wastegate.

Αναλυτικά τους κανονισμούς μπορείς να τους βρεις εδώ.