WW2Q4049

Μια τεράστια διαφορά στη θερμοκρασία του πίσω δεξιά ελαστικού του μονοθεσίου του Felipe Massa, ανακάλυψε χθες η παγκόσμια ομοσπονδία. Σύμφωνα με το ειδικό πιστόλι που κάνει τις μετρήσεις, η ένδειξη διάβαζε 137°C, με την μέγιστη επιτρεπόμενη να είναι 110°C, ενώ και η πίεση βρισκόταν στα 20,6 psi, δηλαδή 0,1 πιο πάνω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο. Έτσι, ο Βραζιλιάνος πιλότος ακυρώθηκε μετά το τέλος του αγώνα, χάνοντας την όγδοη θέση στην οποία τερμάτισε.

Όμως, παρότι η Williams αποδέχεται τις μετρήσεις της FIA, θα ασκήσει έφεση για να ανατρέψει την απόφαση, στηριζόμενη σε τρεις ανεξάρτητες μετρήσεις, οι οποίες έδειχναν πως το ελαστικό βρισκόταν εντός των ορίων που έχουν θεσπιστεί. Ο Rob Smedley ανέφερε χαρακτηριστικά, πως εάν η θερμοκρασία ήταν τόσο μεγαλύτερη, θα έπρεπε και η πίεση να είναι πολύ υψηλότερη και όχι μόνο 0,1 psi.

Η έφεση που θα κάνουμε είναι βασισμένη γύρω από το γεγονός πως έχουμε τρεις ανεξάρτητες μετρήσεις της θερμοκρασίας και όλες τους λένε πως είμαστε εντός των ορίων που καθορίζονται από την Pirelli και τις προδιαγραφές για την εκδήλωση αυτή.

Μας εξήγησαν ότι αυτή είναι η μέτρηση αναφοράς, διότι είναι η μέτρηση από την FIA, οπότε αυτή είναι που μετράει. Οι άλλες τρεις που έχουμε είναι μικρότερης σημασίας. Αν διαβάσετε το έγγραφο, το πίσω δεξί ελαστικό του αυτοκινήτου 19, του Massa, διάβαζε 137 βαθμούς με το όπλο της FIA.

W89P5713

Εμείς έχουμε δύο ανεξάρτητους αισθητήρες. Ο πρώτος είναι ο PT1000 που βρίσκεται στο εσωτερικό της κουβέρτας του ελαστικού και μας λέει ποια είναι η θερμοκρασία της επιφάνειας, κι αυτή ήταν πάντα σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς. Η τελευταία φορά που μπορούσαμε να διαβάσουμε την μέτρηση, όταν το αυτοκίνητο έφυγε για το grid, ήταν περίπου 104 βαθμοί.

Το επόμενο ανεξάρτητο μέτρο που έχουμε είναι από τα δεδομένα του αυτοκινήτου, κι αυτό είναι ένα εντελώς ανεξάρτητο μέτρο και η ένδειξη στο πίσω ελαστικό του αυτοκινήτου του Massa ήταν 105.7°C. Έχουμε, επίσης, αγοράσει ακριβώς τον ίδιο αισθητήρα που χρησιμοποιεί η FIA και κάνουμε τυχαίους ελέγχους καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, για να βεβαιωθούμε ότι δεν θα συμβεί αυτό που συνέβη.

Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ποιο ήταν το πρόβλημα. Αν η θερμοκρασία ήταν 27°C υψηλότερη, θα το βλέπαμε. Πιθανώς μιλάμε για πίεση 2 και 2,5 psi υψηλότερη. Αλλά η απαγωγή που έκανε ο μηχανικός στο grid, ήταν απολύτως φυσιολογική.