race08_J_20150823123352

Με τους αγώνες σε Ρωσία, Η.Π.Α., Μεξικό, Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι, ολοκληρώθηκε ένα ακόμη πρωτάθλημα της Formula 1, το δεύτερο στην υβριδική/οικολογική εποχή. Τα μονοθέσια απαιτούν πλέον διαφορετικού είδους ικανότητες απ’ ότι στο πρόσφατο παρελθόν, όμως οι οδηγοί συνεχίζουν και τώρα να έχουν το μυαλό τους στις ενδοοικογενειακές μάχες, με σκοπό να αποδείξουν την αξία τους.


Κάποιοι ευνοήθηκαν από το νέο σετ κανονισμών, άλλοι έπρεπε να μάθουν να οδηγούν με διαφορετικό τρόπο, μερικοί προσαρμόστηκαν γρήγορα στις απαιτήσεις, ενώ κάποιοι άλλοι χρειάστηκαν λίγο χρόνο παραπάνω για να τα καταφέρουν. Όμως, παρόλο που το θέαμα ήταν -για μια ακόμη χρονιά- φτωχό και τα μεγάλα κεφάλια δεν δείχνουν να ξυπνούν από το λήθαργό τους, οι οδηγοί εξακολουθούν να προσφέρουν τον καλύτερό τους εαυτό, με πρώτο μέλημα να κερδίσουν τον teammate τους. Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι βγήκαν κερδισμένοι για το 2015.

MERCEDES AMG F1 TEAM

sne21597_1

L.Hamilton Vs N.Rosberg
Βαθμοί  104 – 93 (381 – 322) Εκτός
Κατατακτήριες  0 – 5 (12 – 7)
Τερματισμοί  1 – 3 (10 – 5)  Ρωσία
  • Τα στατιστικά αφορούν μόνο τους δυο ομόσταυλους
  • Η στήλη “εκτός” περιέχει τους αγώνες όπου, για διάφορους λόγους, δεν επετράπη σύγκριση

Ο Hamilton κατάφερε να κερδίσει το τρίτο πρωτάθλημα της καριέρας του, με πολύ μεγαλύτερη άνεση απ’ ότι το 2014. Ύστερα από την επίτευξη του βασικού του στόχου, ήταν εν μέρη λογικό να χαλαρώσει ή και να χάσει κάπως τη συγκέντρωσή του. Όχι, όμως, στο ποσοστό που είδαμε. Αυτό, το εκμεταλλεύτηκε ο Rosberg, σκοράροντας 3 σερί νίκες στο κλείσιμο της σεζόν, 6 συνεχόμενες pole-positions, χαλώντας την διάθεση του Lewis, ο οποίος έριξε τις ευθύνες στην ομάδα του, τις στρατηγικές της και το στήσιμο της W06.

Εύκολα μπορεί κανείς να πει πως η ανάταση στην φόρμα του Nico ήρθε κατόπιν εορτής. Όμως, έπειτα από μια δύσκολη περσινή σεζόν, όπου ο τίτλος χάθηκε στις λεπτομέρειες, η ανάκαμψη του Γερμανού στον ψυχολογικό τομέα θα ήταν δύσκολη και σίγουρα θα επηρέαζε την απόδοσή του για φέτος. Σύμφωνα με έναν άνθρωπο που έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση, τον Mark Webber, αυτός ο χειμώνας θα είναι κομβικής σημασίας για τον Rosberg, εάν θέλει να έχει τύχη στο κυνήγι του τίτλου τη νέα χρονιά. Και, σίγουρα, το κλείσιμο της σεζόν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση για τον ίδιο.

Νικητής: Lewis HAMILTON – Ο Lewis ήταν εξαιρετικός στα 2/3 του πρωταθλήματος, αλλά έδειξε να βρίσκει τον παλιό κακό του εαυτό προς το τέλος. Τόσο οδηγικά, όσο και σε επίπεδο κινήσεων και δηλώσεων, ο Ham υπέπεσε σε λάθη, ενώ ήχησαν άσχημα και τα team-radio προς την Γερμανική ομάδα, αφήνοντας -πιθανότατα αληθείς- υπόνοιες για την στρατηγική της.

SCUDERIA FERRARI

GP ABU DHABI F1/2015

S.Vettel Vs K.Raikkonen
Βαθμοί  60 – 31 (278 – 150) Εκτός
Κατατακτήριες  3 – 1 (13 – 3)  Μεξικό
Τερματισμοί  3 – 1 (13 – 2)  Μεξικό

Και για το ζευγάρι της Ferrari, ο νικητής είχε κριθεί ουσιαστικά πριν από τους τελευταίους 5 αγώνες. Ο Raikkonen σε κανένα σημείο μέσα στη χρονιά δεν άγγιξε τις επιδόσεις του Vettel, ενώ τα ατυχήματα με τον Bottas σε Ρωσία και Μεξικό, αλλά και το οδηγικό λάθος στο Austin, δεν βοήθησαν στο να κλείσει με θετικό πρόσημο το πρωτάθλημα.

Από την άλλη, ο Vettel ανέβηκε 3 ακόμη φορές στο βάθρο, παίρνοντας τα μέγιστα από την SF15-T στους αγώνες. Μοναδικές παραφωνίες, πρώτον ο αγώνας στο Μεξικό, όπου έκανε πολλά λάθη πριν έρθει το τελειωτικό χτύπημα με την εγκατάλειψη και, δεύτερον, οι κατατακτήριες στο Άμπου Ντάμπι. Εκεί, η ευθύνη βαραίνει και την ομάδα, όμως ο γύρος του Γερμανού στο Q1 με την σκληρότερη γόμα, ήταν 2μιση δέκατα πιο αργός από εκείνον του teammate του.

Νικητής: Sebastian VETTEL – Η Ferrari θέλει τον τίτλο του χρόνου και ίσως για αυτό προτίμησε να παραμείνει ο Raikkonen στο Maranello. Ο Φινλανδός έχει καλές σχέσεις με τον Vettel και τους μηχανικούς της ομάδας, και ενδεχομένως, μετά από τις δυο τελευταίες σεζόν του στην F1, να αποτελέσει τον ιδανικό Νο.2 πιλότο.

WILLIAMS MARTINI RACING

WW2Q7637

V.Bottas Vs F.Massa
Βαθμοί  25 – 24 (136 – 121) Εκτός
Κατατακτήριες  4 – 0 (10 – 6)  Η.Π.Α.
Τερματισμοί  3 – 0 (6 – 4)  Η.Π.Α., Άμπου Ντάμπι

Στις πίστες που ο Massa, θεωρητικά, θα συνέχιζε την αντεπίθεσή του, ο Bottas κατάφερε να κλειδώσει τη νίκη στην μεταξύ τους μάχη. Με σκορ 4-0 στις κατατακτήριες και 3-0 στους αγώνες και παρά τις ποινές στο δίπλωμά του -για διάφορα συμβάντα κατά τις ελεύθερες δοκιμές- ο Valtteri κέρδισε τις εντυπώσεις για φέτος.

Ανέβηκε στο βάθρο του Μεξικάνικου GP και παρά το λάθος της ομάδας στο Άμπου Ντάμπι, αλλά και την παράτολμη κίνηση του Raikkonen στην Ρωσία, που αμφότερες τον άφησαν εκτός βαθμών, κατάφερε να μαζέψει έναν παραπάνω από τον Massa. Έναν άοσμο και σχεδόν αόρατο, σε αυτούς τους 5 αγώνες, Felipe Massa.

Νικητής: Valtteri BOTTAS – Αυτά τα δυο χρόνια, ο Bottas έχει κάνει μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις με την αναγεννημένη Williams. Όμως, δεν ήταν τόσο καλύτερος από τον Massa, όσο θα ήθελε ένας πιλότος με τον τίτλο “next best thing” πλάι στο όνομά του. Οπότε, αν η ομάδα παραμείνει ανταγωνιστική και το ’16, θα πρέπει να είναι καταιγιστικός απέναντι στον Βραζιλιάνο, που ίσως να ξεκινά την τελευταία του σεζόν στην F1.

RED BULL RACING

P-20151114-00294_News

D.Ricciardo Vs D.Kvyat
Βαθμοί  19 – 29 (92 – 95) Εκτός
Κατατακτήριες  3 – 2 (12 – 5)
Τερματισμοί  3 – 1 (7 – 5) Βραζιλία

Το παράδοξο ολοκληρώθηκε στην Red Bull, με τον Kvyat να μαζεύει περισσότερους βαθμούς, αλλά να χάνει ουσιαστικά στη σύγκριση από τον Ricciardo. Βλέπεις, ο Αυστραλός εγκατέλειψε στην Ρωσία από την 6η θέση -βρισκόμενος μπροστά από τον teammate του- με μόλις 4 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία και χωρίς να φταίει ο ίδιος. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας της Renault που φόρεσε στην Βραζιλία, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, κάνοντας πρακτικά αδύνατη την αναρρίχηση στην δεκάδα, από την 19η θέση στο grid.

Ο νεαρός Ρώσος συνέχισε την βελτίωσή του στο δεύτερο μισό της σεζόν, κερδίζοντας τον Daniel 2 φορές στις κατατακτήριες -αν και η μια ήταν για μόλις 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου!- αλλά και μια φορά την Κυριακή, στον αγώνα του Μεξικό. Βέβαια, είχε και το οδηγικό λάθος στο Austin, σε μικτές συνθήκες, που του στέρησε έναν καλό τερματισμό στους βαθμούς.

Νικητής: Daniel RICCIARDO – Ο Αυστραλός δεν κατάφερε να είναι το ίδιο εντυπωσιακός όπως πέρυσι, εξαιτίας της χαμηλότερης δυναμικής του μονοθεσίου του. Για του χρόνου, που αναμένεται μια ακόμη δύσκολη σεζόν για τους κόκκινους ταύρους, θα πρέπει να υπομείνει, να επιμείνει και να βοηθήσει με κάθε τρόπο την ομάδα του να προοδεύσει.

FORCE INDIA F1 TEAM

Motor Racing - Formula One World Championship - Mexican Grand Prix - Race Day - Mexico City, Mexico

S.Perez Vs N.Hulkenberg
Βαθμοί  39 – 20 (78 – 58) Εκτός
Κατατακτήριες  3 – 2 (7 – 11)
Τερματισμοί  2 – 2 (8 – 7)  Η.Π.Α.

Πρόκειται για το πιο ισορροπημένο δίδυμο στο φετινό grid. Όπως είπαμε και στην αρχή της χρονιάς, οι δυο πιλότοι είχαν πολλά να αποδείξουν και φέτος, με τον Perez να κερδίζει στα σημεία, κυρίως εξαιτίας των εμφανίσεων του σε αυτούς τους 5 τελευταίους αγώνες. Το επιμέρους σκορ στις κατατακτήριες έκλεισε στο 3-2 υπέρ του Μεξικανού, ενώ στους αγώνες είχαμε ισοπαλία (2-2).

Ο Sergio ανέβηκε στο βάθρο στην Ρωσία, εξαιτίας του ατυχήματος Raikkonen-Bottas, ενώ μάζεψε σχεδόν τους διπλάσιους βαθμούς από τον Hulk. Ο Γερμανός είχε μια ακόμη εγκατάλειψη από μηχανικό πρόβλημα στο Austin, αλλά και μια από οδηγικό λάθος στο Sochi. Λαμβάνοντας υπόψιν τα μηχανικά προβλήματα και τις ατυχίες του καθενός μέσα στη σεζόν, έφτασα πολύ κοντά στο να δώσω τη νίκη στον Nico. Όμως, τότε θα παραγνώριζα τη σπουδαία τεχνική που έδειξε στους αγώνες ο Perez, όπως για παράδειγμα στον αγώνα της πατρίδας του, που κράτησε την 8η θέση έχοντας ελαστικά 45+ γύρων.

Νικητής: Sergio PEREZ – Οριακά, αλλά δίκαια. Πλέον, ο καθένας έχει από μια νικητήρια σεζόν πλάι στο όνομά του και όλα θα κριθούν το ’16, αφού το συγκεκριμένο δίδυμο θα παραμείνει για τρίτη χρονιά στην Force India.

LOTUS F1 TEAM

GP MESSICO F1/2015

R.Grosjean Vs P.Maldonado
Βαθμοί  7 – 9 (51 – 27) Εκτός
Κατατακτήριες 4 – 0 (14 – 1) Άμπου Ντάμπι
Τερματισμοί  2 – 1 (7 – 3) Η.Π.Α., Άμπου Ντάμπι

Ο πιλότος που έπρεπε να μείνει, έφυγε, και εκείνος που έπρεπε να φύγει, έμεινε. Αυτό το ξέραμε από την προηγούμενη κιόλας σύγκριση. Όμως, τα κίνητρα, η ψυχολογία και οι επιδόσεις των δυο οδηγών, δεν άλλαξαν. Θα περίμενε κανείς ο Grosjean να εμφανιστεί περισσότερο αδιάφορος, αλλά και επηρεασμένος από τη συνεχή παραχώρηση του μονοθεσίου του στον Palmer, και τον Pastor να παίρνει τα πάνω του μετά την επίσημη ανακοίνωση της παραμονής του στο Enstone.

Όμως, ο Romain επέδειξε αξιοζήλευτο επαγγελματισμό, συνεχίζοντας να διαλύει τον teammate του σε κάθε διαδικασία. 4-0 τα Σάββατα -με μια παρουσία σε Q1- και 2-1 τις Κυριακές, κλείδωσαν τη χρονιά υπέρ του Grosjean, με μοναδικό μελανό σημείο στο τελευταίο αυτό κομμάτι, το οδηγικό λάθος που έκανε στην Ρωσία, στην προσπάθειά του να ακολουθήσει από πολύ κοντά τον Button. Παραλίγο να το ξεχάσω· ο Maldonado εγκατέλειψε από ατύχημα στον πρώτο γύρο του GP στο Άμπου Ντάμπι, χωρίς να φταίει!

Νικητής: Romain GROSJEAN – Δυο pay-drivers για την Lotus (Renault;) το 2016 και άγνωστη πρόκληση για τον Grosjean, ίσως με ορίζοντα την Ferrari.

SCUDERIA TORO ROSSO

P-20151113-00379_HiRes JPEG 24bit RGB

M.Verstappen Vs C.Sainz
Βαθμοί  17 – 6 (49 – 18) Εκτός
Κατατακτήριες  3 – 1 (8 – 7) Ρωσία
Τερματισμοί  2 – 2 (6 – 6) Βραζιλία

Ανάμεικτες εντυπώσεις άφησαν και οι δυο πιλότοι στους 5 αυτούς αγώνες, με κάποια θετικά και κάποια αρνητικά σημεία. Ξεκινώντας από τον Max, στα υπέρ του ήταν το 3-1 στις κατατακτήριες, αλλά και τα προσπεράσματα που ολοκλήρωσε στην Βραζιλία. Κερασάκι στην τούρτα, φυσικά, η τέταρτη θέση στο GP του Austin. Όμως δεν έλειψαν και τα λάθη, με σημαντικότερο το μπλοκάρισμα στον τελευταίο αγώνα, που κατέστρεψε την στρατηγική του και μαζί τις όποιες ελπίδες για βαθμούς.

Στο Ισπανικό στρατόπεδο τα μηχανικά προβλήματα ήταν και πάλι πολλά. Χαμένη, λίγο πριν τον τερματισμό, μια σίγουρη έκτη θέση στην Ρωσία, με πρόβλημα στα φρένα, παρότι ο Carlos εκίνησε τελευταίος, εξαιτίας άλλου μηχανικού ζητήματος. Παρόμοια τύχη είχε και στην Βραζιλία, όπου δεν κατάφερε να συμπληρώσει γύρο. Όμως, υπήρξαν και αρκετά λάθη για τον Sainz, όπως οι δυο ποινές για παραβάσεις στα pits, αλλά και το ατύχημα στις κατατακτήριες του Austin. Παρόλα αυτά, κράτησε το σκορ για τις Κυριακές στο 2-2.

Νικητής: Max VERSTAPPEN – Οι αριθμοί δείχνουν πως η μάχη ήταν πολύ κλειστή, αφού τα δεκάδες μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε ο Sainz, μας στέρησαν μια πιο δίκαιη σύγκριση. Πάραυτα, ο εντυπωσιακός Max παίρνει τον πρώτο γύρο. Όσο για του χρόνου, πολλά θα εξαρτηθούν από την ανταγωνιστικότητα του πακέτου της Toro Rosso.

SAUBER F1 TEAM

United States GP Sunday qualifying 25/10/15

F.Nasr Vs M.Ericsson
Βαθμοί  10 – 0 (27 – 9) Εκτός
Κατατακτήριες  2 – 2 (9 – 9) Άμπου Ντάμπι
Τερματισμοί  1 – 1 (8 – 6) Ρωσία, Η.Π.Α., Μεξικό

Κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος, ο Felipe Nasr έδειξε να “ξεφουσκώνει”. Απέναντι σε έναν μέτριο, απ’ όλες τις απόψεις, Marcus Ericsson, ο Βραζιλιάνος δεν κατάφερε να κυριαρχήσει και να αποτινάξει την ταμπέλα του pay-driver, που σίγουρα θα τον ακολουθεί και του χρόνου.

Δυστυχώς για την Sauber, τα προβλήματα ήταν πολλά σε αυτούς τους αγώνες που εξετάζουμε, αφήνοντας το σκορ στην απόλυτη ισοπαλία, τόσο σε αγώνες (1-1), όσο και κατατακτήριες (2-2). Τι θυμόμαστε, όμως, από τα 5 αυτά GP; Την εντυπωσιακή διαφορά υπέρ του Marcus στις κατατακτήριες των Η.Π.Α. (0,982), αλλά και το κλείσιμο του “Fred” πάνω στον Massa στην Βραζιλία, που του χάρισε ποινή 3ων θέσεων για το grid του αγώνα.

Νικητής: Felipe NASR – Μια 5η και μια 6η θέση σε τερματισμό, αλλά και 3 ακόμη παρουσίες στη δεκάδα, δεν ξεγράφονται εύκολα όταν οδηγείς για την Sauber. Δυστυχώς όμως για τον Nasr, ο Ericsson μάζεψε τη διαφορά και τον έκανε να φαίνεται “λίγος” για την F1…

McLAREN HONDA

Jenson Button on track.

F.Alonso Vs J.Button
Βαθμοί  0 – 10 (11 -16) Εκτός
Κατατακτήριες  1 -1 (6 – 4) Μεξικό, Βραζιλία, Άμπου Ντάμπι
Τερματισμοί  0 – 4 (3 – 4)  Μεξικό

Τα νούμερα δείχνουν, για μια ακόμη φορά, το πόσο δύσκολη είναι η σύγκριση των δυο πιλότων αυτή τη σεζόν. Έτσι, ζητώ να με συγχωρέστε με που θα παραβλέψω τα αποτελέσματα καθεαυτά, κάτι που δεν έκανα σε καμία άλλη περίπτωση, όμως πρέπει να ομολογήσω το πόσο κακή εντύπωση μου έκαναν τα σχόλια του Alonso προς την ομάδα, μέσω της ενδοεπικοινωνίας. Ενώ ο Button προσπάθησε να κρατήσει μια άκρως επαγγελματική στάση, ο Alonso, παρότι γνώριζε πως τα όσα θα πει θα ακουστούν σε ολόκληρο τον πλανήτη, άφησε αρκετές αιχμές προς την ομάδα.

Ίσως να έχει απόλυτο δίκιο. Ίσως, πάλι, να θέλει με αυτό τον τρόπο να την πιέσει ακόμη περισσότερο, με σκοπό να αποδώσει τα μέγιστα. Όμως, σε συνέχεια των σχολίων περί “GP2 Engines” στην Σουζούκα, ήρθαν τα παιχνιδάκια στην Ρωσία (I love your sense of humor) που αρχικά έμοιαζαν ακίνδυνα, οι απορίες περί στρατηγικής στην Βραζιλία (Box now, no?)  και, τέλος, η λευκή πετσέτα στο Άμπου Ντάμπι, που ευτυχώς δεν έπεσε (If we don’t get a sc, i will retire the car). Κι όλα αυτά δεν ήχησαν όμορφα στα αυτιά των ουδέτερων παρατηρητών.

Νικητής: Jenson BUTTON – Το τελείωμα της σεζόν μου άφησε πολύ πικρή γεύση για τον Alonso και πραγματικά ελπίζω ο Ισπανός να παραμείνει και να παλέψει στην F1 και την McLaren του χρόνου, όσο δύσκολα κι αν έχει περάσει τα τελευταία χρόνια της καριέρας του. Όσο για τον Jenson, ο άνθρωπος αποδεικνύει κάθε φορά ότι δεν έγινε τυχαία Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πως είναι ένας από τους πιο αδικημένους πιλότους της τελευταίας 15ετίας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αντιμετώπισή του από τον τύπο.

MANOR MARUSSIA F1 TEAM

Sinagpore Grand Prix Qualifying

W.Stevens Vs R.Merhi
Βαθμοί  0 – 0 Εκτός
Κατατακτήριες  2 – 0 (9 – 3)
Τερματισμοί  1 -1 (5 – 4)

Η χρονιά τελείωσε για την Manor, έστω και με πολλές δυσκολίες, κι ακόμη περισσότερες αλλαγές. Του χρόνου θα δούμε μια εντελώς διαφορετική ομάδα, από όλες τις απόψεις, και είναι αμφίβολο εάν θα παραμείνουν στα κόκπιτ κάποιοι από τους φετινούς pay-drivers. Γιατί ας μην κοροϊδευόμαστε, δεν είδαμε τίποτε -έστω αμυδρά- θεαματικό από τους πιλότους αυτούς, που θα μπορούσε να μας κάνει να πιστέψουμε κάτι άλλο.

Ο Rossi ήταν ο καλύτερος εκ των τριών, αν και στις Η.Π.Α. φρόντισε να θέσει εκτός αγώνα τον ανταγωνισμό του, χτυπώντας στην εκκίνηση και θέτοντας εκτός συνέχειας τον Stevens. Ο Βρετανός είχε το μεγαλύτερο πορτοφόλι, τρέχοντας σε όλους τους αγώνες που πήρε μέρος η ομάδα, κερδίζοντας έναν άλλο μέτριο οδηγό, τον Roberto Merhi.

Νικητής:Alexander ROSSI – Οι συμφωνίες για τεχνική συνεργασία με την Williams και παροχή κινητήρων από την Mercedes, πιθανότατα να υπαγορεύσουν στην ομάδα το δίδυμο του θα κατεβάσει το 2016. Αν, όμως, πρόκειται για νεαρούς ταλαντούχους πιλότους, εμείς δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα με αυτό.

Με την ομάδα της Manor έφτασε στο τέλος του το τρίτο και τελευταίο μέρος για τη σειρά Versus! 2015. Εάν θες να συζητήσεις το οτιδήποτε που διάβασες ή ακόμα και να διαφωνήσεις ως προς τις επιλογές μου, έχεις τα σχόλια στη διάθεσή σου για να το κάνεις, με κόσμιο πάντα τρόπο!

[Photo Copyrights: Respective teams]