night light

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, μίλησε σήμερα το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή όπου αποκάλυψε πως η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τον φόρο στα καύσιμα, ώστε να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό είναι το μέτρο που εξετάζει η κυβέρνηση να τεθεί σε ισχύ από το 2017 ώστε να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και να πληρώνουν περισσότερο εκείνοι που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους. Με απλά λόγια η κυβέρνηση θέλει να φορολογήσει επιπλέον την χρήση του αυτοκινήτου και να μειώσει του φόρους κατοχής του.

Ο κος Αλεξιάδης απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό αύξησης του ειδικού φόρου στη βενζίνη και στο πετρέλαιο (πχ 5 ή 10 λεπτά στο λίτρο), αλλά συμπλήρωσε πως η νέα αύξηση του φόρου στη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης θα μεταφέρει την επιβάρυνση σε όσους κάνουν μεγαλύτερη χρήση του αυτοκινήτου ή έχουν μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο ενεργοβόρα. Μικρότερη κατά τον ίδιο θα είναι η επιβάρυνση σε όσους δεν κάνουν συχνές μετακινήσεις με ΙΧ ή έχουν αυτοκίνητο που καίει λίγο.

Ο κ. Αλεξιάδης υποστήριξε πως η αύξηση των εσόδων από το φόρο στα καύσιμα -, εφόσον αυτή αποδώσει- θα επιτρέψει να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Όπως εξήγησε θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα. Στο πλαίσιο αυτό, δεσμεύτηκε πως για τα τέλη του 2017 οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πληρώσουν λιγότερα από ότι σήμερα. Έτσι, θα μπορέσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους και όσοι τις έχουν καταθέσει.

Συγκεκριμένα είπε:

Πρέπει να αντικαταστήσουμε όσα σημεία είναι άδικα στα τέλη κυκλοφορίας. Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. Άλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κλπ.

Να σημειωθεί πως σήμερα το 60% της τιμής ανά λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί σε φόρους και τέλη και μόνον το 40% στις διυλιστηριακές τιμές, στο μικτό χονδρεμπορικό κέρδος και στις προμήθειες των πρατηρίων καυσίμων. Δηλαδή στο 1,30 ευρώ τα 0,78 ευρώ είναι φόροι. Μπορεί φαινομενικά η υποχώρηση των διεθνών τιμών των καυσίμων να δίνει χώρο στην κυβέρνηση για αύξηση της φορολόγησης σε βενζίνη και πετρέλαιο, καθώς η τελική τιμή των καυσίμων σήμερα είναι μικρότερη σε σχέση με την προηγούμενη τριετία, ωστόσο στην πράξη έχει αποδειχτεί πως διαχρονικά οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων οδηγούν σε πτώση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου σε πτώση των φορολογικών εσόδων.

Τέλος ο κος Αλεξιάδης δεν αναφέρθηκε στο “Πράσινο Τέλος”, ένας φόρος που οι φήμες θέλουν να επιβάλλεται σε παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα (άνω της 10ετίας), αλλά ίσως και στα πετρελαιοκίνητα πριν από το 2010, με το ετήσιο κόστους τους να κυμαίνεται από τα 30 έως τα 70 ευρώ, αναλόγως του κυβισμού του κάθε αυτοκινήτου.