F1 Cars

Υψηλοί είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί από τη FIA για τη σεζόν του 2017. Τα μονοθέσια θα παρουσιάσουν σημαντικές διαφορές, ελπίζοντας ότι έτσι θα γίνουν ταχύτερα κατά 5-6 δευτερόλεπτα στον γύρο, ενώ την ίδια ώρα ο κόσμος θα σταματήσει να ασκεί πολύ κριτική για όλα όσα συμβαίνουν. Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου -ειδικά όσον αφορά το δεύτερο-, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι επικρίσεις για τις επιλογές της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας.

Οι αεροδυναμικές αλλαγές έχουν σχεδόν αποφασιστεί, με τα παιχνίδια των ομάδων να έχουν ξεκινήσει. H Mercedes θέλει μια πιο προσεκτική ματιά γύρω από τα φαρδύτερα ελαστικά και η γερμανική ομάδα συνεχίζει να βάλλει κατά των κανονισμών γενικότερα. Αυτός που μιλά είναι ο Aldo Costa, Διευθυντής Μηχανολογίας της γερμανικής ομάδας και υπεύθυνος για τις W05 και W06.

Το πρώην ηγετικό στο τεχνικό κομμάτι στέλεχος της Ferrari υπογραμμίζει πως είναι λάθος οι αλλαγές να επικεντρωθούν στο αεροδυναμικό κομμάτι, διότι αυτό θα κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα προσπεράσματα, αφού ένας οδηγός δε θα μπορεί να ακολουθεί στις στροφές το μονοθέσιο που είναι μπροστά του.

Ο συνδυασμός των προγραμμάτων του 2016 και του 2017 θα είναι πολύ δύσκολος, και δύσκολος γενικότερα για τη Formula 1. Έχουμε αυτούς τους νέους κανονισμούς, αλλά υπάρχουν πολλά πράγματα σε αυτούς που είναι λάθος για το θέαμα κατά τη γνώμη μας, και πρέπει να το πούμε αυτό. Ως μηχανικοί, νιώθουμε ότι έχουμε κάνει πολλά για να είναι ένα μονοθέσιο ικανό να προσπεράσει με τους προηγούμενους και τους τωρινούς κανονισμούς.

Με το να πάμε σε ένα μονοθέσιο που παράγει τεράστια ποσά κάθετης δύναμης και σε ένα πολύ πολύπλοκο αεροδυναμικό σχήμα, κατά τη γνώμη μας θα κάνει πιο δύσκολα τα προσπεράσματα. Αυτό είναι που φοβόμαστε τώρα. Δεν μπορούμε να το αποδείξουμε, αλλά το λέμε στις τεχνικές μας συναντήσεις με τη FIA και τις άλλες ομάδες. Η συζήτηση είναι ποιος είναι ο καλύτερος κανονισμός για να βελτιωθούν τα προσπεράσματα, αλλά να φτάσουμε τον στόχο των ταχύτερος μονοθεσίων.

Aldo Costa

Όπως και ο Sebastian Vettel, έτσι και ο Ιταλός μιλά για τη σημασία της αύξηση της μηχανικής πρόσφυσης, λέγοντας πως ακόμα μπορούν ακόμα μπορούν να γίνουν αλλαγές.

Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να βελτιώσουμε τη μηχανική πρόσφυση, περισσότερο από την αεροδυναμική. Η συζήτηση με τη FIA είναι ακόμα ανοιχτή και συνεχίζεται. Υπάρχουν πιθανότητες να εκφράσεις την άποψή σου και να συζητήσεις μαζί τους.

Καλό το 2017, αλλά οι ομάδες έχουν μπροστά τους το 2016. Όταν κάνεις πρωταθλητισμό, θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός στις μεγάλες αλλαγές, και ο Costa πιστεύει πως όλα είναι θέμα σωστής διαχείρισης, ανθρώπων, προγράμματος και φυσικά πόρων.

Εκτός από το 2017, έχουμε το μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, έτσι μπορούμε να κάνουμε και πάλι μια καλή προσπάθεια για την οργάνωση που απαιτείται. Θέλουμε να κερδίσουμε την επόμενη σεζόν, αλλά επίσης ονειρευόμαστε να κερδίσουμε και τις μεγάλες αλλαγές. Αυτό θα ήταν φανταστικό για εμάς σαν οργανισμός. Θα ήταν μια πραγματική επίδειξη στο μηχανικό κομμάτι. Έτσι, διαχειριζόμαστε αυτή την περίπλοκη φάση με αφοσιωμένους ανθρώπους, με αφοσιωμένο πρόγραμμα, όπως και με την προσεκτική διαχείριση των πόρων μας.