ecoboost_ford

Η εξέλιξη ποτέ δεν σταματά… Η Ford παρουσίασε στην έκθεση του Detroit έναν πρωτότυπο 1000άρη, Ecoboost βενζινοκινητήρα που όχι μόνο διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου αλλά είναι και ελαφρύτερος!

Πρώτον. Ναι, ο 1000άρης Ecoboost είναι τρικύλινδρος και ναι, το σύστημα του επιτρέπει να λειτουργεί με 2 κυλίνδρους – τους ακριανούς, αφού ο μεσαίος είναι αυτός που απενεργοποιείται. Αν αξίζει η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος σε έναν τόσο μικρό κινητήρα, μόνο η ίδια η Ford μπορεί να το ξέρει. Πάντως ο Andreas Schamel, επικεφαλής έρευνας powertrain και advanced engineering είπε ότι ένας κινητήρας με λιγότερους από 3 κυλίνδρους θα έχει πολλούς συμβιβασμούς αλλά η απενεργοποίηση ενός κυλίνδρου σε έναν τρικύλινδρο, θα βελτίωνε την οικονομία και τα fun-to-drive χαρακτηριστικά χωρίς κανένα μειονέκτημα…

Δεύτερον, το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι κατά 15,5% ελαφρύτερο από τον 1000άρη Ecoboost που κυκλοφορεί στην αγορά. Αυτό έγινε με την αλλαγή 5 βασικών εξαρτημάτων. Το block είναι νέο και ζυγίζει μόλις 14 κιλά –ή 40% λιγότερο- χάρη στην χρήση νέων υλικών και τεχνικών συναρμολόγησης. Στην κατασκευή της κυλινδροκεφαλής, έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα. Οι μπιέλες είναι κατασκευασμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο ενώ ανθρακονήματα έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο για το μπροστινό κάλυμμα όσο και για το κάρτερ λαδιού.