hzlqgjryd8uyztxofgi1

Οι παραδοσιακές μέθοδοι ξεπαγώματος των δρόμων περιλαμβάνουν ρίψη κάποιου είδους χημικού πάνω στην επιφάνεια του δρόμου (στην Αμερική), μια διαδικασία αποτελεσματική, αλλά χρονοβόρα και δαπανηρή. Στην Ευρώπη και στην Ελλάδα γίνεται ρίψη αλατιού στους δρόμους.

Κάπου εδώ έρχεται ο Chris Tuan, καθηγητής μηχανικής του Πανεπιστήμιου της Νεμπράσκα, που έχει δημιουργήσει ένα ειδικό μείγμα τσιμέντου, το οποίο δοκιμάζεται από την FAA (Federal Aviation Administration) για χρήση σε αεροδρόμια. Όπως κατάλαβες και από τον τίτλο, το να ηλεκτροδοτήσεις το τσιμέντο δεν είναι η πιο εύκολη λύση, αλλά θα μπορούσε να είναι εκπληκτικά αποτελεσματική.

Διάβασε επίσης: Η Νορβηγία τοποθετεί ενδοδαπέδια θέρμανση στους δρόμους της

Το μείγμα εμπεριέχει 20% ρινίσματα σιδήρου, χάλυβα και σωματίδια άνθρακα, το οποίο επιτρέπει στο μείγμα να είναι ηλεκτρικά αγώγιμο, με αποτέλεσμα τη θέρμανση του και την τήξη του πάγου. Ένα δείγμα δοκιμάζεται ήδη στην Ομάχα από την FAA και αν όλα πάνε καλά, η επόμενη δοκιμή θα γίνει σε ένα αεροδρόμιο των ΗΠΑ. Τα οφέλη είναι προφανή, καθώς αντί να χρειάζεται να σταλούν “αλατιέρες” μετά από κάθε χιονόπτωση στους δρόμους, ο δρόμος θα ξεπαγώνει από μόνος του.

Το αρχικό κόστος της εγκατάστασης ειδικών οδοστρωμάτων είναι πιθανά τεράστιο, αλλά έτσι κι αλλιώς τα χημικά ξεπαγώματος που χρησιμοποιούνται σε κάποιες χώρες είναι αντίστοιχα αρκετά δαπανηρά, με τη μέθοδο αυτή να μην υπάρχει πλέον το πρόβλημα διάβρωσης των γεφυρών από το αλάτι, την πρόκληση λακκούβων στο οδόστρωμα και σκουριάς στα αυτοκίνητα. Επίσης, το αλάτι καταστρέφει τα φυτά, χαλάει την σύνθεση του νερού και επηρεάζει την πανίδα. Όλες αποτελούν ζημιές ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Ένα άλλο σημαντικό όφελος είναι πώς με την εγκατάσταση αυτού του οδοστρώματος, θα υπάρχουν πολλά σημεία για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Διάβασε επίσης: Πώς να κρατήσεις τους δρόμους καθαρούς από το χιόνι; Με αλάτι, αλλά όχι όπως το ξέρουμε

Ο Tuan, ωστόσο δεν έχει να προτείνει κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο ακόμα και αρχικά θα ήταν πιο λογικό να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένα οδοστρώματα με συχνή χρήση, όπως γέφυρες ή στις εισόδους/εξόδους των αυτοκινητόδρομων. Έτσι κι αλλιώς κάτι που μειώνει τις χιλιάδες τόνους αλάτι που χύνεται σε οδοστρώματα ανά έτος, είναι μια σημαντική ανακάλυψη ειδικά για τις χώρες που πλήττονται από έντονη χιονόπτωση.