GP BRASILE F1/2015

Σύμφωνα με πληροφορίες του Motorsport.com από το 2017 και έπειτα, το σύστημα με τις «μάρκες» (γνωστά και ως tokens), θα καταργηθεί κάτι που σημαίνει πως οι τέσσερις κατασκευαστές κινητήρων θα είναι εντελώς ελεύθεροι για να τους εξελίξουν χωρίς περιορισμούς, με τον Cyril Abiteboul της Renault Sport να δηλώνει πως ένας από τους λόγους που συμφώνησαν ήταν επειδή όλοι χρειάζονται οι επιδόσεις των κινητήρων να συγκλίνουν.

Η αλλαγή αυτή στους κανονισμούς από το 2017, συμβάλει ώστε οι κατασκευαστές κινητήρων να μειώσουν τις τιμές των κινητήρων τους, στους πελάτες τους, μιας και οι κατασκευαστές θα δικαιολογήσουν τις δαπάνες από την εξέλιξη τους, ώστε να κάνουν αρχικά τα δικά τους μονοθέσια πιο ανταγωνιστικά, με το κόστος αυτό να μην μετακυλά στις ομάδες-πελάτες.

Φέτος, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να έχουν στην διάθεσή τους 32 tokens εξέλιξης που με την παλιά συμφωνία θα μειωνόταν στα 25 το 2017, στα 20 το 2018 και στα 15 το 2019. Μόλις τρία tokens ανά έτος επιτρεπόταν για τα δύο τελευταία έτη των σημερινών κανονισμών, επειδή οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αναπτύξουν από την αρχή τους νέους κινητήρες που θα πληρούσαν τους νέους κανονισμούς.

Ο Abiteboul συμπλήρωσε:

Μια F1 που υπαγορεύεται από τις επιδόσεις των κινητήρων δεν είναι καλή για κανένα. Βλέπετε ότι δεν είναι καλή για τη Mercedes, δεν είναι καλή για τη Renault, για τη Ferrari. Όλοι έχουμε συμφέρον να το αλλάξουμε αυτό.

Έχουμε αποφασίσει επίσης να σταματήσουμε να μπερδεύουμε το κοινό με τα συστήματα ποινών και με τα tokens, γι’αυτό και αποφασίσαμε απλά να αποσύρουμε το σύστημα με τα tokens.

Οι ομάδες είχανε ήδη αποφασίσει να καταργήσουν από φέτος το σύστημα “άσπρων και μαύρων” εξαρτημάτων, που διευκρίνισε πως ορισμένα εξαρτήματα δεν μπορούσαν να εξελιχθούν πέρα από ένα σημείο. Αυτό σημαίνει πως τα στοιχεία που θα πάγωναν από φέτος, όπως οι διαστάσεις του επάνω και κάτω στροφαλοθαλάμου, πλέον ελευθερώνονται και είναι ελεύθερα για περαιτέρω εξέλιξη.