[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

IMG_3170

Όταν το 1997 η Toyota παρουσίαζε το Prius, ούτε τα πιο αισιόδοξα μυαλά της εταιρίας δεν θα φαντάζονταν ότι σχεδόν 20 χρόνια μετά θα είχαν καταφέρει να αλλάξουν την αντίληψη της καθημερινής μετακίνησης. Αυτό το ρίσκο, όμως, ήταν που κατάφερε να συνδέσει το όνομα του Ιάπωνα κολοσσού με την υβριδική τεχνολογία.

Το αποτέλεσμα είναι οι τρεις γενιές του Prius να έχουν κερδίσει 3,6 εκατ. πελάτες παγκοσμίως και περίπου 2.500 στην Ελλάδα, με την Toyota, μαζί με την Lexus, να έχουν 30 υβριδικά μοντέλα στη γκάμα τους. Η επιτυχία τους φαίνεται ξεκάθαρα από τις πωλήσεις, καθώς 1/4 νέα αυτοκίνητα των δύο προαναφερθέντων εταιριών στην Ευρώπη είναι με υβριδική τεχνολογία και συνολικά έχουν πωλήσει 8,9 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Το όνομα του Prius έχει λατινικές ρίζες και σημαίνει αυτός που είναι μπροστά από την εποχή του, front runner όπως χαρακτηριστικά μας ειπώθηκε. Παρότι έχει “υβριδικοποιηθεί” το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της εταιρίας, παραμένει ο τεχνολογικός πρεσβευτής, που δείχνει τη κατεύθυνση της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, ενώ κάθε γενιά σηκώνει τον πήχη σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια, την άνεση, την αποδοτικότητα και φυσικά την οικονομία καυσίμου.

IMG_3162

Παρά την επιμονή μου στην ερώτηση σχετικά με την εξαιρετικά χαμηλή τιμή του βαρελιού του πετρελαίου, που βιώνουμε το τελευταίο χρόνο, και με πρόβλεψη να συνεχιστεί για μια δεκαετία τουλάχιστον, τρία υψήλοβαθμα στελέχη μου απάντησαν ότι η οδήγηση ενός υβριδικού αυτοκινήτου δεν είναι μόνο η χαμηλή κατανάλωση, αλλά και η stress-free εμπειρία που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία.

Τα λόγια αυτά έρχονται ενάντια σε ότι έχουμε διαβάσει πριν περίπου δύο μήνες, καθώς η Toyota έθεσε χαμηλότερο στόχο πωλήσεων, σε σχέση με πέρυσι, για το πιο επιτυχημένο εμπορικά υβριδικό της, με κυριότερη αιτία τη μείωση των τιμών των καυσίμων σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου έχουν ξεκινήσει σε Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ στην Ιαπωνία έχουν ήδη 100.000 παραγγελίες. Ο στόχος πωλήσεων του νέου Prius, όμως, είναι χαμηλότερος κατά 50.000 μονάδες, ευελπιστώντας το νέο μοντέλο ότι θα βρει 300.000 με 350.000 νέους ιδιοκτήτες, με την πρόβλεψη για την ευρωπαϊκή αγορά να είναι 15.000 μονάδες, και για την Ελλάδα 100 αυτοκίνητα τους υπόλοιπους 9 μήνες του έτους.

Προσωπικά υπογράφω ότι είναι πραγματικά κάτι διαφορετικό να οδηγείς ένα υβριδικό μοντέλο, καθώς οι αστικές, κυρίως, μετακινήσεις είναι εντυπωσιακά αγχολυτικές, ήσυχες και κυρίως οικονομικές. Με το πετρέλαιο σαν καύσιμο να δέχεται μεγάλο πλήγμα, όσο αναφορά τις απαιτήσεις για χαμηλές εκπομπές ρύπων (και όχι για τις τιμές κατανάλωσης), η υβριδική τεχνολογία είναι αυτή που θέτει τη βάση για μικρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Μιλώντας για το αυτοκίνητο, το προηγούμενο διήμερο βρεθήκαμε στην πανέμορφη Βαλένθια της Ισπανία, για να οδηγήσουμε την τέταρτη γενιά του μοντέλου για 175 χλμ., εκ των οποίων τα 129 χλμ. την πρώτη μέρα σε εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, και σήμερα άλλα 46 χλμ. μέσα στην πόλη με έντονη την υπογραφή του γνωστού μας Calatrava.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Σχεδιασμός
  • Κιβώτιο

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

IMG_3160

Πριν αρχίσεις να κρίνεις την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, οι ιθύνοντες της Toyota μας δήλωσαν ότι έχουν έμπρακτες αποδείξεις από διάφορες έρευνες, ότι ο πελάτης του Prius θέλει να ξεχωρίζει και δεν θέλει ένα συμβατικό σχέδιο. Επίσης, σημαντικό στοιχείο για την διαμόρφωση του οπτικού συνόλου είναι η αεροδυναμική του μοντέλου, με την αντίσταση του αέρα να είναι εξαιρετικά χαμηλή, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας αγγίζει το εντυπωσιακό νούμερο Cd o,24.

IMG_3138 (1)

Οι μηχανικοί δούλεψαν επιμελώς στον τρόπο με τον οποίο ο αέρας αλληλεπιδρά με το αυτοκίνητο, και αυτό είναι το αποτέλεσμα άπειρων ωρών μέσα στην νέα αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας. Το σχέδιο είναι δημιουργίας μιας νεαρής ομάδας designers, οι οποίοι δήλωσαν αφοσιωμένοι να δείξουν κάτι νέο. Το νέο Prius δεν είναι απλά άλλο ένα “πράσινο” αυτοκίνητο, αλλά είναι άκρως φουτουριστικό μοντέλο και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Όπως δηλώνει η εταιρία, σαν το πιο εξελιγμένο μοντέλο στη γκάμα της Toyota, πρέπει να είναι και ηγέτης στο φαίνεσθαι, με πρόθεση να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο που θα έχει άμεσο αντίκτυπο.

IMG_3137 (1)

Σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση του τελικού σχεδίου έπαιξε και η νέα TNGA (Toyota New Global Architecture) φιλοσοφία, η οποία δεν είναι απλά μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα (όπως η MQB του VW Group), που θα χρησιμοποιήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας, αλλά μια νέα αρχιτεκτονική διάφορων πλατφορμών. Για να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό, υπό την ομπρέλα της TNGA φιλοσοφίας, η ιαπωνική εταιρία σκοπεύει να αλλάξει, σε βάθος δεκαετίας, εντελώς και τον τρόπο λειτουργία και παραγωγής των εργοστασίων της.

First_Drive_Toyota_Prius_111

Το Prius είναι το πρώτο μοντέλο που την χρησιμοποιεί, και χάρη στα πλεονεκτήματα της GA-C πλατφόρμας, το ύψος της οροφής, του σώματος και του καπό έχουν χαμηλώσει χωρίς να θυσιάζεται καθόλου ο χώρος για τους επιβάτες.

Το σχεδιαστικό theme για το νέο Prius είναι το πάντρεμα των πλούσιων καμπύλων και των “σκληρών” επιφανειών. Το εμπρός μέρος είναι πιστό στην κληρονομιά του Prius, με το σήμα της Toyota να βρίσκεται σε περίοπτη θέση και, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε, βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το αντίστοιχο του GT86. Τα γωνιώδης φωτιστικά σώματα έχουν σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ, με το κάτω μέρος του προφυλακτήρα να έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να στέλνει τον αέρα γύρω από το αυτοκίνητο. Εσωτερικά του διαθέτει γρίλιες που ανοιγοκλείνουν αυτόματα αναλόγως τις συνθήκες ψύξης του κινητήρα.

First_Drive_Toyota_Prius_108

Περνώντας στο προφίλ, αυτό διακρίνεται για την χαμηλή και “αθλητική” σιλουέτα του, με την νέα πλατφόρμα να είναι υπεύθυνη για την μετακίνηση κατά 170 χλστ. προς τα εμπρός του ψηλότερου σημείου της οροφής. Διαθέτει μικρά σχετικά παράθυρα, με την γραμμή χαμηλά των θυρών να είναι συνέχεια του εμπρός προφυλακτήρα, και στο τελείωμα της να ανασηκώνεται. Προχωρώντας προς τα πίσω, το Prius δανείζεται αρκετά στοιχεία από το Mirai, με τη πίσω όψη να χαρακτηρίζεται έντονα από τα λεπτά, κάθετα LED φωτιστικά σώματα, που έχουν μετακινηθεί προς την εξωτερική άκρη του αυτοκινήτου, τον διαχύτη και την υποψία αεροτομής.

First_Drive_Toyota_Prius_113

Από πλευράς διαστάσεων, το αυτοκίνητο δείχνει και είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Το μήκος του είναι κατά 60 χλστ. μεγαλύτερο και φτάνει τα 4.540 χλστ., το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 15 χλστ. φτάνοντας τα 1.760 χλστ., ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 20 χλστ. αγγίζοντας τα 1.470 χλστ., ενώ τέλος το μεταξόνιο έχει μείνει απαράλλαχτο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και είναι 2.700 χλστ.

First_Drive_Toyota_Prius_53

Σε ότι έχει να κάνει με την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, ο EuroNCAP ακόμα δεν έχει πραγματοποιήσει δοκιμές πρόσκρουσης για να το βαθμολογήσει, αλλά σύμφωνα με τα όσα ακούσαμε από την προϊοντική παρουσίαση τα πέντε αστέρια θεωρούνται δεδομένα, χάρη και στην νέα πλατφόρμα αλλά και στα πολυάριθμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

First_Drive_Toyota_Prius_116

Από πλευράς χρωμάτων, η Toyota προσφέρει το νέο Prius σε 7 “ζωντανά” χρώματα, ένα εκ των οποίων είναι το κόκκινο (emotional red) που οδηγήσαμε την πρώτη μέρα. Δυστυχώς (;;), όμως, σε ερώτηση μου αν θα εισαχθεί στην Ευρώπη το ειδικό πράσινο Lime χρώμα, το οποίο υπόσχεται πως είναι σε θέση να μειώσει την εσωτερική θερμοκρασία του αυτοκινήτου, η απάντηση ήταν κατηγορηματικά αρνητική.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

First_Drive_Toyota_Prius_197

Η καμπίνα του Prius έχει σχεδιαστεί με ένα και μοναδικό στόχο, την “ηρεμία του πνεύματος”. Είναι αρκετά φιλόξενη, ήσυχη και άνετη, ενώ διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά τεχνολογίας.

Ο σχεδιασμός της αποσκοπεί σε μια συναισθηματική σύνδεση με τους επιβάτες, χάρη στη βελτιωμένη αίσθηση της ποιότητας και τη χρήση απλών, πολυλειτουργικών οθονών. Κληρονομεί την διαισθητική αντίληψη των προηγούμενων γενεών του μοντέλου, με την κεντρική κονσόλα να είναι πλήρως λειτουργική χάρη στην στρωματική κατασκευή, με διακριτές ζώνες ελέγχου και ενδείξεων.

First_Drive_Toyota_Prius_44

Όλες οι ενδείξεις βρίσκονται στο κέντρο του ταμπλό, με τον σχεδιασμό του να τυλίγει απαλά τους εμπρός επιβάτες, καθώς ρέει σχεδόν απρόσκοπτα στα πάνελ των θυρών. Ο αριθμός των διαφορετικών τμημάτων που απαρτίζουν το ταμπλό έχει μειωθεί, καθώς για παράδειγμα, το μαύρο τμήμα είναι πλέον μια ενιαία μονάδα, και δημιουργεί μια οπτική αντίθεση με τις περιοχές του ταμπλό και των θυρών, ενώ το συγκεκριμένο τμήμα υπάρχει η επιλογή να είναι και σε άσπρο χρώμα.

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα “πλωτό” σχεδιασμό και στο κέντρο της δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία είναι ίδια με αυτή που υπάρχει και στο ανανεωμένο Auris. Επιτρέπει τη διαισθητική λειτουργία του ήχου και της πλοήγησης, με την Toyota να προσφέρει δύο συστήματα ήχου, με το βασικό να περιλαμβάνει ένα σύνολο 6 ηχείων, ενώ το επιπλέον προσφέρει 10 ηχεία της JBL.

First_Drive_Toyota_Prius_42

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει δύο έγχρωμες TFT οθόνες 4,2-ιντσών, με ευανάγνωστες ενδείξεις. Η αριστερή, που βρίσκεται πλησιέστερα στον οδηγό, προβάλει τις πληροφορίες του trip computer, όπως την ταχύτητα, το επίπεδο του καυσίμου, το οδόμετρο, τον μετρητή ταξιδιού, την αυτονομία, τη μέση κατανάλωση, την εξωτερική θερμοκρασία και τον πρόγραμμα οδήγησης. Ανάλογα το πρόγραμμα, αλλάζει και το χρώμα του φόντου, καθώς είναι μπλε στο Eco, γκρι στο Normal, και κόκκινο στο Sport. Η δεύτερη οθόνη παρέχει πληροφορίες σχετικά με το υβριδικό σύστημα και τις συμβουλές οικολογικές οδήγησης, μαζί με λεπτομέρειες για το σύστημα πολυμέσων, του κλιματισμού και τις ειδοποιήσεις των συστημάτων ασφαλείας.

First_Drive_Toyota_Prius_43

Έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ ποιοτικά υλικά, καθώς όλη η κονσόλα και τα πάνελ των θυρών είναι επενδυμένα με μαλακά πλαστικά. Στη βάση της κονσόλας, στο τούνελ ανάμεσα από τα καθίσματα και στο τιμόνι υπάρχει λευκό περλέ χρώμα, ανεξαρτήτου έκδοσης. Ακόμα, το νέο Prius είναι διαθέσιμο και με ασύρματο φορτιστή κινητού, ο οποίος είναι τοποθετημένος κάτω από την κεντρική κονσόλα, σε ένα αρκετά βολικό σημείο, και χρησιμοποιεί την Qi τεχνολογία, που επιτρέπει όσα συμβατά smartphones να φορτίζονται χωρίς καλώδιο.

First_Drive_Toyota_Prius_46

Περνώντας στους χώρους, το αυτοκίνητο θα μεταφέρει εύκολα πέντε επιβάτες, με τους πίσω να κάθονται εξαιρετικά άνετα, χάρη στην παντελή απουσία κεντρικού τούνελ, και στο πολύ καλό εσωτερικό πλάτος. Ο χώρος για τα κεφάλια δεν θα προβληματίσει άτομα μέχρι 1.85 μ., καθώς ψηλότεροι ίσως έχουν στενές επαφές με την οροφή, λόγω της έντονης κλίσης της.

First_Drive_Toyota_Prius_183

Τέλος, χάρη στο πιο συμπαγές υβριδικό σύστημα, στις μπαταρίες, αλλά και στην νέα πίσω ανάρτηση, το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι 110 χλστ. πιο χαμηλά, κάτι που σημαίνει ότι χωράει 412 λίτρα με κανονική  ρεζέρβα (στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού), 457 λίτρα με βοηθητική, και 502 λίτρα με κιτ επισκευής (στο μεσαίο και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού), ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει το αχανές νούμερο των 1.633 λίτρων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

First_Drive_Toyota_Prius_181

Και πάμε στο υβριδικό σύνολο, το στοιχείο που ουσιαστικά καθιέρωσε το Prius γι’αυτό που είναι. Αυτό αποτελείται από τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είχε και το μέχρι πρότινος Prius, αλλά είναι εντελώς ανασχεδιασμένος για καλύτερη οικονομία καυσίμου, έχοντας καλύτερη ροή καυσίμου, καύση και ψύξη, καθώς και πολύ πιο αποτελεσματική χρήση της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.

First_Drive_Toyota_Prius_55

Ο VVT-i κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα 1,8-λίτρων και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με την Toyota να έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τα καυσαέρια, ώστε να επιταχυνθεί η προθέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι εξοικονομείται καύσιμο, επειδή το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να σταματήσει τον κινητήρας νωρίτερα και πιο συχνά.

Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η μείωση των απωλειών ενέργειας, εξαιτίας της καλύτερης τριβής, με τον κινητήρα να διαθέτει την καλύτερη θερμική απόδοση κινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο , καθώς φτάνει το 40%, όταν ο προηγούμενος είχε 38,5% και αυτός του πρώτου Prius 37%. Τα παραπάνω συντελούν στο να αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

First_Drive_Toyota_Prius_78

Εντελώς νέος ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι μικρότερος και ελαφρύτερος από πριν, για να ταιριάξει με το νέο σύστημα μετάδοσης. Πλέον είναι υγρόψυκτος και αποδίδει 53 kW ισχύος και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 122 άλογα, 14 λιγότερα από την προηγούμενη γενιά, όμως, εξαιτίας του βελτιωμένου λογισμικού και της καλύτερης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα, το drivetrain πλέον αποδίδει τη δύναμη του πιο ομαλά και χρηστικά, καθώς το σύστημα χρησιμοποιεί πιο πολύ τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και φυσική, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές σταδιακά και όσο το αυτοκίνητο αυξάνει ταχύτητα.

Επίσης, το νέο λογισμικό επιτρέπει το εύρος στο οποίο ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά, να αυξηθεί κατά 60%, σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, κάτι σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη εξάρτηση από τον κινητήρα βενζίνης σε υψηλότερες ταχύτητες, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου.

First_Drive_Toyota_Prius_75

H κίνηση περνάει στον εμπρός άξονα, μέσω ενός πλανητικού συστήματος ταχυτήτων, ενώ η μονάδα ελέγχου (PCU) έχει, επίσης, πλήρως επανασχεδιαστεί, με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 33% σε μέγεθος, εξοικονόμηση 6% σε βάρος και 20% σε ηλεκτρικές απώλειες. Τέλος, οι μπαταρίες είναι νικελίου-υδριδίου (NiMH) έχουν χωρητικότητα 1,31 kWh, είναι πιο συμπαγής, και τοποθετούνται κάτω από τα πίσω καθίσματα, χωρίς να εισέρχονται στο χώρο φόρτωσης.

First_Drive_Toyota_Prius_74

Από πλευράς επιδόσεων, η Toyota ανακοινώνει ότι το βάρους 1.375 κιλών Prius επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,6 δευτ., με 80-120 χλμ/ώρα να έρχονται σε 8,3 δευτ., και η τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Η μικτή κατανάλωση του Prius ανακοινώνεται στα 3 λίτρα/100 χλμ. με τις 15άρες ζάντες και 3,3 λίτρα/100 χλμ., με τις 17άρες που ήταν και το αυτοκίνητο που δοκίμασα, ενώ αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 είναι μόλις στα 70 ή 76 γρ/χλμ.

IMG_3166

Όπως, όμως, είπα στην εισαγωγή οδήγησα το αυτοκίνητο για 175 χλμ., με τα 129 χλμ. της πρώτης μέρας πρώτης να γίνονται σε εθνική οδό και σε “σφιχτό” επαρχιακό δίκτυο, όπου σκοπό είχε να δούμε τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την συμπεριφορά του στον δρόμο, όπως θα διαβάσεις παρακάτω. Έτσι, την πρώτη μέρα το trip computer έγραψε μικτή κατανάλωση 6,2 λίτρα/100 χλμ., με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα να είναι στο 35%, ενώ σήμερα στα 46 χλμ. στη πόλη της Βαλένθια, η κατανάλωση έπεσε στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,6 λίτρων/100 χλμ., με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα να φτάνει στο 45%.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμος” ]

First_Drive_Toyota_Prius_1100

Οι αντιπρόσωποι της εταιρίας στην Ελλάδα δέχονται ήδη παραγγελίες για το μοντέλο, το οποίο θα μπει σε όλες τις εκθέσεις σταδιακά από τα τέλη Φεβρουαρίου. Προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Active, το Style και το Lounge, με τις τιμές του τους να ξεκινούν από τα €27.180, €28.900 και €31.030 αντίστοιχα. Η τιμή του είναι κατά €1.470 χαμηλότερη από το μοντέλο της απερχόμενης γενιάς, με την αξία του νέου εξοπλισμού στο μεσαίο επίπεδο να είναι τουλάχιστον €1.50 επιπλέον, κάτι που σημαίνει ότι σαν αγορά είσαι κερδισμένος κατά σχεδόν €3.000. Τον  αναλυτικό εξοπλισμό της κάθε έκδοση μπορείς να δεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

First_Drive_Toyota_Prius_119

Αν έχεις την εντύπωση ότι η οδήγηση του Prius είναι βαρετή και άχρωμη δεν έχεις πολύ άδικο, γιατί τέτοια ήταν η εμπειρία που αποκόμιζες από τις προηγούμενες γενιές, και έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια για να γίνει ενδιαφέρουσα. Δεν λέω fun-to-drive, γιατί δεν πλησιάζει καν, και ούτε είναι ο σκοπός του Prius, αλλά είναι εξαιρετικά βελτιωμένη και πλησιάζει την οδική συμπεριφορά αντίστοιχη ενός hatchback.

Έχοντας σαν βάση τη νέα πλατφόρμα, που είναι κατά 60% πιο άκαμπτη και με κατά 2,5 εκατοστά πιο χαμηλό κέντρο βάρους, έχει αυξηθεί αισθητά η άνεση των επιβατών και η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ επίσης η νέα πλατφόρμα βοηθάει στην χαμηλότερη τοποθέτηση των μηχανικών μερών.

First_Drive_Toyota_Prius_126

Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει επανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα MacPherson, με τους μηχανικούς της Toyota να δίνουν βάρος στην βελτίωση της πρόσφυσης, της αμεσότητας των εντολών, στην σταθερότητα και στην ποιότητα κύλισης. Όμως, η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στον πίσω άξονα, όπου υπάρχουν για πρώτη φορά διπλά ψαλίδια, τα οποία βελτιώνουν το κράτημα και την άνεση και απόσβεση των ανωμαλιών.

First_Drive_Toyota_Prius_133

Μαζί με το ανασχεδιασμένο και εκ νέου ρυθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, η αμεσότητα του μου φάνηκε αρκετά καλή, χωρίς να έχει την κλασική “βαρεμάρα” στην μεταφορά των εντολών στους τροχούς. Επιπλέον, το δερμάτινο τιμόνι με την ευχάριστη στην αφή επένδυση του, που τονίζει την υψηλή οργανοληπτική ποιότητα του εσωτερικού, είναι πολύ κοφτερό, καθώς η διάμετρος του κύκλου στροφής είναι μόλις 10,2 μέτρα (10,8 με τις 17άρες).

First_Drive_Toyota_Prius_45

Στην καλύτερη εμπειρία που αποκομίζεις από την οδήγηση του Prius συμβάλει και η μείωση της γωνίας της κολώνας του τιμονιού από 24 σε 20 μοίρες και το κατά 59 χλστ. πιο χαμηλά τοποθετημένα εμπρός καθίσματα. Τα τελευταία έχουν νέο σχεδιασμό, με νέα μαλακά υλικά και επενδύσεις, που προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, αλλά στηρίζουν απλά ικανοποιητικά το σώμα.

First_Drive_Toyota_Prius_159

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις συνεχείς στροφές είναι πολύ καλή και μπορώ να πω ότι με εξέπληξε, έχοντας σαν βάση το υβριδικό Auris που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Δεν εμφάνισε καθόλου “πλαδαρότητα”, με τις κλίσεις του αμαξώματος να ήταν πολύ περιορισμένες, ενώ χάρη στα ελαστικά διαστάσεων 215/45 τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκούντως ικανοποιητικά. Στις συνεχείς εναλλαγές διεύθυνσης μπορώ να πω ότι το βάρος γίνεται αισθητό, αλλά θα ήθελα να το δω πιο διεξοδικά όταν το δοκιμάσουμε στην Ελλάδα.

First_Drive_Toyota_Prius_154

Από την άλλη, μέσα στην πόλη σε προδιαθέτει να οδηγήσεις χαλαρά και με στόχο την πιο οικονομική οδήγηση. Η απόσβεση των όποιων ανωμαλιών είναι ικανοποιητική, παρά τα σχετικά χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Γίνεται άμεσα εμφανές, ότι η Toyota έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της για να κάνει το Prius ακόμα πιο εύκολο και διαισθητικό στην οδήγηση. Το όλο σύστημα έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να δίνει μια φυσική, άμεση, αλλά ομαλή απόκριση σε κάθε πάτημα του πεντάλ γκαζιού, και έχει μια εκλεπτυσμένη και σωστού επίπεδου απόδοση.

First_Drive_Toyota_Prius_153

Πλήρως ηλεκτρικά, πλέον μπορεί να κινηθεί μέχρι τα 110 χλμ/ώρα, αν και θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσπάθεια στην πίεση του πεντάλ για να καταφέρεις να μη μπει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Τέλος, το σύστημα πέδησης αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, τα εμπρός αεριζόμενα, διαμέτρου 255 χλστ. εμπρός και 259 πίσω. Παρότι είναι εμφανής η προσπάθεια της Toyota να τα κάνει να έχουν πιο φυσική και προοδευτική αίσθηση, ακόμα παραμένουν αρκετά απότομα και θέλουν συνήθεια για να βρεις το ιδανικό σημείο πίεσης για ομαλή επιβράδυνση. Περισσότερα όταν το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα”]

First_Drive_Toyota_Prius_102

Η πρώτη γενιά Prius δημιούργησε την αγορά των υβριδικών οχημάτων, η δεύτερη γενιά έκανε δημοφιλές το μοντέλο, και η τρίτη γενιά εξασφάλισε την επιτυχία σε μαζική κλίμα, βοηθώντας έτσι την Toyota σταδιακά να τοποθετήσει υβριδική τεχνολογία σε όλη τη γκάμα της.

Με το νέο πιο συμπαγές υβριδικό σύστημα και τις σημαντικές προόδους στην μπαταρία, στον ηλεκτρικό κινητήρα και στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνεται με το νέο Prius σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη βελτίωση μεταξύ των γενεών του υβριδικού μοντέλου. Το επίτευγμα αυτό αντανακλά τη φιλοσοφία της Toyota και δείχνει πραγματικά τον δρόμο στον ανταγωνισμό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]