IMG_3170


Όταν το 1997 η Toyota παρουσίαζε το Prius, ούτε τα πιο αισιόδοξα μυαλά της εταιρίας δεν θα φαντάζονταν ότι σχεδόν 20 χρόνια μετά θα είχαν καταφέρει να αλλάξουν την αντίληψη της καθημερινής μετακίνησης. Αυτό το ρίσκο, όμως, ήταν που κατάφερε να συνδέσει το όνομα του Ιάπωνα κολοσσού με την υβριδική τεχνολογία.

Το αποτέλεσμα είναι οι τρεις γενιές του Prius να έχουν κερδίσει 3,6 εκατ. πελάτες παγκοσμίως και περίπου 2.500 στην Ελλάδα, με την Toyota, μαζί με την Lexus, να έχουν 30 υβριδικά μοντέλα στη γκάμα τους. Η επιτυχία τους φαίνεται ξεκάθαρα από τις πωλήσεις, καθώς 1/4 νέα αυτοκίνητα των δύο προαναφερθέντων εταιριών στην Ευρώπη είναι με υβριδική τεχνολογία και συνολικά έχουν πωλήσει 8,9 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Το όνομα του Prius έχει λατινικές ρίζες και σημαίνει αυτός που είναι μπροστά από την εποχή του, front runner όπως χαρακτηριστικά μας ειπώθηκε. Παρότι έχει “υβριδικοποιηθεί” το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της εταιρίας, παραμένει ο τεχνολογικός πρεσβευτής, που δείχνει τη κατεύθυνση της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, ενώ κάθε γενιά σηκώνει τον πήχη σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια, την άνεση, την αποδοτικότητα και φυσικά την οικονομία καυσίμου.

IMG_3162

Παρά την επιμονή μου στην ερώτηση σχετικά με την εξαιρετικά χαμηλή τιμή του βαρελιού του πετρελαίου, που βιώνουμε το τελευταίο χρόνο, και με πρόβλεψη να συνεχιστεί για μια δεκαετία τουλάχιστον, τρία υψήλοβαθμα στελέχη μου απάντησαν ότι η οδήγηση ενός υβριδικού αυτοκινήτου δεν είναι μόνο η χαμηλή κατανάλωση, αλλά και η stress-free εμπειρία που προσφέρει η υβριδική τεχνολογία.

Τα λόγια αυτά έρχονται ενάντια σε ότι έχουμε διαβάσει πριν περίπου δύο μήνες, καθώς η Toyota έθεσε χαμηλότερο στόχο πωλήσεων, σε σχέση με πέρυσι, για το πιο επιτυχημένο εμπορικά υβριδικό της, με κυριότερη αιτία τη μείωση των τιμών των καυσίμων σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου έχουν ξεκινήσει σε Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ στην Ιαπωνία έχουν ήδη 100.000 παραγγελίες. Ο στόχος πωλήσεων του νέου Prius, όμως, είναι χαμηλότερος κατά 50.000 μονάδες, ευελπιστώντας το νέο μοντέλο ότι θα βρει 300.000 με 350.000 νέους ιδιοκτήτες, με την πρόβλεψη για την ευρωπαϊκή αγορά να είναι 15.000 μονάδες, και για την Ελλάδα 100 αυτοκίνητα τους υπόλοιπους 9 μήνες του έτους.

Προσωπικά υπογράφω ότι είναι πραγματικά κάτι διαφορετικό να οδηγείς ένα υβριδικό μοντέλο, καθώς οι αστικές, κυρίως, μετακινήσεις είναι εντυπωσιακά αγχολυτικές, ήσυχες και κυρίως οικονομικές. Με το πετρέλαιο σαν καύσιμο να δέχεται μεγάλο πλήγμα, όσο αναφορά τις απαιτήσεις για χαμηλές εκπομπές ρύπων (και όχι για τις τιμές κατανάλωσης), η υβριδική τεχνολογία είναι αυτή που θέτει τη βάση για μικρότερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Μιλώντας για το αυτοκίνητο, το προηγούμενο διήμερο βρεθήκαμε στην πανέμορφη Βαλένθια της Ισπανία, για να οδηγήσουμε την τέταρτη γενιά του μοντέλου για 175 χλμ., εκ των οποίων τα 129 χλμ. την πρώτη μέρα σε εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, και σήμερα άλλα 46 χλμ. μέσα στην πόλη με έντονη την υπογραφή του γνωστού μας Calatrava.

Στα συν

  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Σχεδιασμός
  • Κιβώτιο