F1 Head Protection


Ένα ζήτημα που ποτέ δεν έχει κλείσει είναι η προστασία του κεφαλιού των οδηγών της Formula 1. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία πάντα πίστευε ότι οι οδηγοί δε θα πρέπει να φοβούνται στο μέλλον την σκληρή επαφή με αντικείμενα, με τις προτάσεις να συνεχίζουν να βρίσκονται ακόμα υπό την εξέταση των ειδικών, με πολλές δοκιμές πρόσκρουσης, όχι απλώς για την αποτελεσματική προστασία του κεφαλιού, αλλά και για την εύκολη έξοδο του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος.

Η FIA έχει κάνει ήδη δοκιμές της πρότασης που ονομάζεται «Halo», ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα υπάρχει κάτι καλύτερο. Η Red Bull θέλει να συμβάλει από την πλευρά της, γι’ αυτό και λέει τη δική της ιδέα στη συνάντηση των μηχανικών στο Λονδίνο, μαζί με τον ειδικό στα θέματα ασφαλείας της FIA, Andy Mellor.

Οι λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό της προστασίας του κεφαλιού δεν είναι ακόμα γνωστές, πάντως αυτό που θα υπάρχει είναι ένας συνδυασμός γυάλινου υλικού και carbon. Ο επί κεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε σχετικά:

Προφανώς, η προστασία του κεφαλιού είναι ζωτικής σημασίας. Η Red Bull κάνει μια άλλη αίτηση για ένα κουβούκλιο που πιστεύουμε ότι είναι η πιο ασφαλής επιλογή. Είναι περισσότερο κουβούκλιο από το Halo. Αλλά, πρέπει να δοκιμαστεί, κάτι που ελπίζουμε ότι μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα. Έχουμε κάνει σχεδιαστική μελέτη στο να βελτιώσουμε το μοτίβο της FIA και νιώθουμε ότι υπάρχει μια βιώσιμη λύση. Γιατί να μη συμβεί και το 2017;

Daniel Ricciardo

Τη γνώμη του για το θέμα εξέφρασε ο Daniel Ricciardo. Ο οδηγός της αυστριακής ομάδας υποστήριξε ότι οι περισσότεροι οδηγοί θέλουν να έχουν προστασία για το κεφάλι τους, ενώ εξηγεί γιατί το Halo concept δεν μειώνει πρακτικά την ορατότητα των οδηγών.

Υπάρχει πολλή συζήτηση στην GPDA και τα emails ήταν πολλά τον τελευταίο μήνα. Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς είναι υπέρ και πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει λίγο περισσότερη προστασία. Το κεφάλι μας είναι πραγματικά το μόνο ευάλωτο αυτή τη στιγμή και την τελευταία χρονιά είχαμε δύο πολύ τραγικά περιστατικά, έτσι θα είναι καλό αν το αποφύγουμε. Δεν αφαιρεί το θάρρος του οδηγού, απλώς είναι ένα όφελος που μπορούμε να κερδίσουμε όλοι, και κανένας δε θέλει να δει άλλον θάνατο, έτσι γιατί να μην ελαχιστοποιήσουμε τον κίνδυνο;

Δεν υπάρχουν πραγματικά μειονεκτήματα από το Halo concept. Κάποια στατική ορατότητα θα επηρεαστεί, αλλά στην πίστα κινείται συνεχώς, κοιτώντας πολύ τα ελαστικά στις στροφές. Το να κοιτάς αυτό που είναι μπροστά σου, είναι πρόβλημα όταν είσαι στατικός, όχι όταν κινείσαι. Αυτά είναι ακόμα σχεδιασμοί σε πρώιμο στάδιο και θα βελτιώσουμε αυτά τα πράγματα, αλλά πιθανώς θα μπορούσαμε να τρέξουμε με αυτό.