[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

1959_BMW_507_Roadster_Series_II_14

H BMW γιορτάζει αυτές τις ημέρες τα 100 χρόνια ζωής της. Η Bayerische Motoren Werke, όπως είναι το πλήρες όνομά της, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1916 και για 13 χρόνια κατασκεύαζε αεροπορικούς κινητήρες, μοτοσυκλέτες και φρένα τρένων, προτού περάσει στη παραγωγή το πρώτη της αυτοκίνητο. Έχοντας διαβάσει τα 10 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζεις γι’αυτή, τα 7 πρωτότυπα της που αξίζουν της προσοχής σου, όπως επίσης και τις 8 BMW που ίσως δεν γνώριζες, πάμε να δούμε τα 17 εκείνα αυτοκίνητα που σημάδεψαν την ιστορία της, και ουσιαστικά έδωσαν υπόσταση στην τεράστια σημερινή δυναμική της.

[/nextpage]

[nextpage title=”Dixi” ]

bmw-dixie

Το πρώτο αυτοκίνητο της, ήταν το Dixi 3/15 που βγήκε στην αγορά το 1929, που μέχρι το 1932 πούλησε 18.976 μονάδες.

[/nextpage]

[nextpage title=”303″ ]

BMW-303

Η πρώτη εξακύλινδρη BMW ήταν η 303, με το μοντέλο να είναι και το πρώτο της γερμανικής εταιρίας με τη χαρακτηριστική γρίλια της, η οποία υπάρχει μέχρι και σήμερα στα αυτοκίνητά της.

[/nextpage]

[nextpage title=”Isetta” ]

BMW-Isetta_1955_1600x1200_wallpaper_02

Το Isetta βγήκε στην αγορά το 1955 έως τον Μάιο του 1962, χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που είχε ως στόχο την επίτευξη του στόχου της μέσης καταναώσης των 3 λίτρων/100 χλμ. Το μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης, ήταν αρχικά διαθέσιμο με μονοκύλινδρο κινητήρα 247 κ.εκ και ισχύος 12 ίππων, με το 1957 να φορά έναν νέο κινητήρα 298 κ.εκ ισχύος 13 ίππων. Συνολικά πωλήθησαν 161.728 αντίτυπα όλων των εκδοχών του BMW Isetta, με αποτέλεσμα να γίνει το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο με μονοκύλινδρο κινητήρα, στην παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης. Λόγω του αυγοειδούς σχήματος του αμαξώματος και της εμφάνισης τύπου φυσαλίδας που είχαν τα παράθυρα της αρχικής έκδοσης Isetta 250, το μοντέλο έγινε γνωστό ως “bubble car” (“αυτοκίνητο φυσαλίδα”), όνομα που δόθηκε μεταγενέστερα και σε άλλα παρόμοια αυτοκίνητα.

[/nextpage]

[nextpage title=”M1″ ]

BMW M1 (1)

Η απαρχή των M μοντέλων της BMW ήταν η M1. Το πρώτο -και μοναδικό μέχρι σήμερα- supercar της BMW, κυκλοφόρησε το 1978 και φορούσε έναν 3,5-λίτρων εξακύλινδρο κινητήρα 24 βαλβίδων απόδοσης 284 ίππων, με τη κίνηση φυσικά να στέλνεται στους πίσω τροχούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”M3 E30″ ]

cd24dd3b001bdfb6aa6ffd6a94081d56

Τι να πρωτογράψεις για την M3 E30; Την πρώτη M3. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε αρχικά ώστε να είναι σε θέση να συμμετέχει στο DTM και εκτός από την κανονική έκδοση των 195 ίππων, υπήρχαν επίσης οι εκδόσεις M3Europameister με 195 άλογα (148 αντίτυπα με υπογραφή του Roberto Ravaglia), M3 Johnny Cecotto με 215 άλογα (505 αντίτυπα, 25 αντίτυπα ως ειδική έκδοση Ravaglia), BMW M3 Evolution II με 220 άλογα (500 αντίτυπα) και BMW M3 Sport Evolution, με κυβισμό 2,5 λίτρα και 238 άλογα (600 αντίτυπα).

[/nextpage]

[nextpage title=”X5″ ]

bmw_x5_silver_2001

Το 1999 η BMW έβγαλε στην αγορά το πρώτο SUV της, την X5 (E53). Σήμερα, 17 χρόνια μετά, η BMW έχει στη γκάμα της 5 SUV μοντέλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”2002 Turbo” ]

BMW-2002-Turbo-occasion-ebay-04

Το 1973 η BMW 2002 Turbo βγαίνει στη παραγωγή. Φορούσε έναν 2,0-λιτρο κινητήρα απόδοσης 170 ίππων. Η BMW είχε εξοπλίσει το αυτοκίνητο με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με δυνατότητα κλειδώματος 40%, κάνοντας την 2002 ένα hero-car.

[/nextpage]

[nextpage title=”Z1″ ]

BMW Z1

To 1988 η BMW παρουσίασε την Z1. Το αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί από την BMW Technik GmbH αρχικά ως concept ώστε να δείξει τα υλικά που θα φορούσαν τα μελλοντικά μοντέλα της BMW. Αρχικά, το αυτοκίνητο δεν ήταν να περάσει στη παραγωγή, αλλά τελικά πήρε το πράσινο φως να περάσει στη παραγωγή έναν χρόνο μετά.

Το μοντέλο παραγωγής διέθετε μια σειρά καινοτομιών όπως το monocoque σασί, το οποίο ήταν γαλβανισμένο με επικάλυψη ψευδαργύρου ώστε να αποφεύγεται έτσι η διάβρωση και αυξάνεται η στρεπτική ακαμψία, ηλεκτρονικές πόρτες αλλά και σώμα κατασκευασμένο από πλαστικό το οποίο μπορούσε να αλλάξει μέσα σε μια ώρα χρησιμοποιώντας μόνο ένα κατσαβίδι.

Μηχανικά φορούσε έναν 2.5-λιτρο εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 170 ίππων. Συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα. Το πρώτο μοντέλο που βγήκε στη παραγωγή ήταν το 1989 και έως το 1991 κατασκευάστηκαν 8.000 αυτοκίνητα με αρχική τιμή στη Γερμανία τις 83.000 μάρκα.

[/nextpage]

[nextpage title=”635CSi” ]

BMW-M6-E24-Red

Πολύ πριν την ένδοξη M6 με τον V10 κινητήρα, γεννήθηκε το σπορ μοντέλο της Σειράς 6. Η M635 CSi παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1983 και ξεκίνησε εμπορική πορεία από το 1984. Στην Ευρώπη φορούσε τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο 3,5-λίτρων S38B35 κινητήρα της M1 απόδοσης 290 ίππων με 340 Nm ροπής και είχε τελική ταχύτητα 255 χλμ/ώρα, κάνοντας την, το δεύτερο γρηγορότερο μοντέλο της μετά την M1. Στην Αμερική ξεκίνησε να πωλείται από το 1987 με το όνομα M6, με τον κινητήρα να αποδίδει 260 άλογα με 330 Nm λόγω της προσθήκης καταλύτη. 4.088 M635 CSi και 1.767 M6 κατασκευάστηκαν με τις τιμές τους σήμερα να κυμαίνονται μεταξύ 25.000 και 50.000 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”M5 E60″ ]

BMW-M5_E60_mp2_pic_15225

Η προηγούμενη γενιά της BMW M5 (E60) ικανοποιούσε τους πάντες. Η τελευταία Μ5 με ατμοσφαιρικό κινητήρα της βαυαρικής εταιρείας, απέδιδε 507 άλογα και 520Νm στις 6.100 στροφές/λεπτό, από τον V10 5.0-λίτρων κινητήρα της.

[/nextpage]

[nextpage title=”Z3M Coupe” ]

bmw_z3_1998_images_1

Η BMW Z3M Coupe (γνωστή και ως Μ Coupe) είναι από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Όμορφα άσχημο, βγάζει μια κακία, μια αλητεία, σαν εκείνη που έβγαζαν τα μοντέλα της BMW περασμένων δεκαετιών.

[/nextpage]

[nextpage title=”507″ ]

1959_BMW_507_Roadster_Series_II_23

Ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της BMW είναι με διαφορά η 507.  Η ομορφιά της 507, συγκρίνεται με ελάχιστα roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης. Τέτοια κομψότητα, τέτοια αρμονία, τέτοιες αναλογίες και τέτοιο λιτό αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακό σχεδιασμό, δεν συναντάς συχνά. Το σχέδιο του Albrecht von Goertz έγραψε ιστορία και υπάρχει λόγος που η 507 είναι μία από τις ακριβότερες BMW στις δημοπρασίες… αν βρεθεί κάποιος ιδιοκτήτης που να θέλει να την πουλήσει φυσικά…

[/nextpage]

[nextpage title=”M3 E46 CSL” ]

13701_1024

Η M3 CSL κατασκευάστηκε σε 1.383 μονάδες από την BMW. Η M3 CSL (Coupe Sport Lightweight) ζυγίζει 110 κιλά λιγότερα από την “απλή” M3 και φορά τον 3,2-λίτρων κινητήρα απόδοσης 360 ίππων στις 7.900 σ.α.λ με 370 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,9 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) και 280 χλμ/ώρα χωρίς τον περιοριστή.

[/nextpage]

[nextpage title=”3.0 CSL” ]

bmw-30-csl-batmobile.2000x1328.Jan-12-2012_12.33.56.229420 (1)

Η 3.0 CSL ήταν ένα homologation special μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1972. Η τεράστια αεροτομή στο πορτ-μπαγκάζ, όπως και και η μικρή αεροτομή στο πάνω μέρος, ήταν παράνομες σύμφωνα με τον νόμο σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες με την BMW να αποφασίζει να τις κάνει αφαιρούμενες και όταν η 3.0 CSL έφευγε από το εργοστάσιο, τις είχε στον χώρο αποσκευών!

[/nextpage]

[nextpage title=”Σειρά 8″ ]

bmw-850csi

Πριν από σχεδόν 23 χρόνια η BMW, είχε παρουσιάσει την κορυφαία έκδοση της Σειράς 8. Η 850 CSi όπως ονομάστηκε, ουσιαστικά ήταν η M έκδοση της περίφημης 8άρας, με τον V12 5,6-λίτρων κινητήρα της να αποδίδει 381 άλογα με 550 Nm ροπής. Διαχρονικό αυτοκίνητο, διαχρονική ομορφιά. Δεν έχει τις καμπύλες των άλλων κλασικών όμορφων αυτοκινήτων, αλλά αναπληρώνει με επιβλητικότητα, εμφανή πολυτέλεια, στυλ και με pop up φώτα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Z8″ ]

BMW_Z8

Z8 = 4,9-λίτρων θηριώδης V8 κινητήρας απόδοσης 408 ίππων που συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Getrag.

[/nextpage]

[nextpage title=”i8″ ]

Test_Drive_BMW_i8_18

Το i8 δείχνει το μέλλον της BMW. Plug-in υβριδικό σπορ αυτοκίνητο με carbon σασί και με όμορφο παρουσιαστικό που θα δείχνει διαχρονικό ακόμη και σε 20 χρόνια από σήμερα.

[/nextpage]