[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

BMW Nazca C2

Με τα πρωτότυπα αυτοκίνητα οι αυτοκινητοβιομηχανίες είτε μας δείχνουν την μελλοντική κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν τόσο στον σχεδιασμό όσο και από πλευράς τεχνολογίας, είτε απλά παρουσιάζουν ένα άκρως εντυπωσιακό όχημα μόνο και μόνο για να προκαλέσουν ντόρο, μιας και αυτό δεν πρόκειται ποτέ να περάσει στη παραγωγή.

Η BMW, με την πάροδο των ετών, έχει αναπτύξει και παρουσιάσει διάφορα πρωτότυπα που πέρασαν τελικά στη παραγωγή, όπως το Z07 που μετατράπηκε στην Z8, αλλά και η Z9 που μας έδειχνε την έκδοση παραγωγής της Σειράς 6. Ας θυμηθούμε όμως 7 concepts car της BMW που δεν πέρασαν ποτέ στη παραγωγή και αξίζουν της προσοχής σου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Hurrican” ]

BMW Hurrican 1964

bmw_-hurrican_prototype_1

Και όμως, η Hurrican concept του 1964 είναι δημιουργία της BMW. Τι, δεν έχει την χαρακτηριστική γρίλια της γερμανικής εταιρίας; Σου θυμίζει περισσότερο Ιταλικό παρά Γερμανικό; Έχει περίπου δίκιο. Η Hurrican είναι δημιουργία φοιτητών και μπορείς να την χαρακτηρίσεις περισσότερο ως ένα συνονθύλευμα από τα καλύτερα σχήματα της εποχής του.

Το παρμπρίζ προέρχεται από την Ferrari 250 LM, τα πίσω φωτιστικά σώματα από το Fiat 850 Sport Spider, τα φλας από την Jaguar XJ6, με τον συνολικό σχεδιασμό της να φέρνει σε Mazda Cosmo. Κίνηση παίρνει από έναν 1.800αρη τετρακύλινδρο κινητήρα με διπλά καρμπιρατέρ απόδοσης 120 ίππων στις 5.500 σ.α.λ με 170 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 9,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”1602 Electro” ]

BMW 1602 Electro-Antrieb 1972

BMW 1602 Electro-Antrieb 1972

Με την πρώτη ματιά αυτή πορτοκαλί BMW δεν διαφέρει σε τίποτα από τα πισωκίνητα δίπορτα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας που κατασκεύαζε στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Έλα όμως που η BMW 1602 Electro-Antrieb (“Electric Drive”) είναι πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

bmw_1602_electric_drive_1

Η 1602e που παρουσιάστηκε το 1972 και χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου την ίδια χρονιά. Ο 1.600αρης τετρακύλινδρος κινητήρα αντικαταστάθηκε από έναν ηλεκτροκινητήρα 32 kW (43,5 ίππων) της Bosch που τροφοδοτούνταν από 12 μπαταρίες που ζύγιζαν 350 κιλά. Εντάξει, η αυτονομία ήταν περίπου 60 χιλιόμετρα αλλά τι περισσότερο να περιμένει κανείς από ένα πειραματικό όχημα της δεκαετίας του ’70;

[/nextpage]

[nextpage title=”Ε25 Turbo” ]

BMW E25 Turbo 1972

BMW E25 Turbo 1972 (2)

Την ίδια χρονιά που η BMW παρουσίασε την ηλεκτρική 1602, στην έκθεση του Παρισιού κάποιους μήνες αργότερα, παρουσίασε την E25 Turbo. Το πρωτότυπο επιδόσεων έδειχνε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, ενώ εξοπλιζόταν με αρκετά χαρακτηριστικά ασφάλειας.

BMW E25 Turbo 1972 (1)

Κατασκευάστηκε πάνω στο σασί της σειράς “New Class” των sedan μοντέλων της BMW, με τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα να βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο. Διέθετε σπαστή κολόνα τιμονιού, roll cage με τον σχεδιασμό της E25 Turbo να τον υιοθετούν τελικά οι BMW M1 και BMW 8-Series.

[/nextpage]

[nextpage title=”Z1 Coupe” ]

BMW Z1 Coupe 1991

BMW Z1 Coupé Prototype - 1991 (02/2010)

Τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και οι αρχές του 1990 ήταν μια περίοδος πειραματισμού στον σχεδιασμό των μοντέλων της BMW. Το 1991 οι σχεδιαστές της μας παρουσιάζουν την Z1 Coupe concept, την coupe έκδοση της Z1 Roadster, που όπως η roadster, έτσι και αυτή, διέθεσε πλαστικό σώμα, διαθέτοντας μοναδικό μπροστά μέρος και φουσκωμένα πίσω φτερά. Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια ώστε η BMW να παρουσιάσει την Z3 coupe.

[/nextpage]

[nextpage title=”Nazca C2″]

BMW Nazca C2 1992

BMW Nazca C2 1992

Ήταν αρχές της δεκαετίας του 1990 και ο Italdesign ήταν υπεύθυνος για τον σχεδιασμό μερικών αξιομνημόνευτων πρωτότυπων της BMW. Ανάμεσα σε αυτά φυσικά και η Nazca C2. Το supercar που ίσως το θυμάσαι από το Need for Speed ​​III, διαθέτει carbon σώμα και έναν V12 5,0-λίτρων twin-turbo κινητήρα δια χειρός Alpina απόδοσης 380 ίππων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 3,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 326 χλμ/ώρα.

O μεγαλός Giorgetto Giugiaro είχε αναλάβει το σχεδιασμό του την δεκαετία του 90 και η BMW κατασκεύασε αρχικά το 1991 το Nazca M12, ενώ ακολούθησαν οι σκληροπυρηνικές εκδόσεις του, Nazca C2 και Nazca Spider C2 το 1992 και 1993 αντίστοιχα. H BMW ήθελε να το βγάλει στη παραγωγή ως τον διάδοχο της M1 αλλά τα σχέδια έμειναν τελικά στο συρτάρι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Z18″ ]

BMW Z18 1995

BMW Z18 1995 2

Το 1995 η BMW παρουσίασε το Z18, ένα εκτός δρόμου πρωτότυπο roadster. Όμορφο δεν το λες, αλλά το πλαστικό αμάξωμα, το μεταβλητό εσωτερικό που μπορούσε να μεταφέρει 2 ή 4 άτομα αλλά και ο V8 4,4-λίτρων, κάνουν την Z18 Concept μια τολμηρή ιδέα, ακόμη και σήμερα.

BMW Z18 1995

[/nextpage]

[nextpage title=”Z21 Just 4/2″ ]

BMW Z21 Just 4/2 1995

BMW-Z21-Just-42-Concept-7

Πολύ πριν βγει στη παραγωγή το Ariel Atom, η BMW είχε παρουσιάσει τη δική της πρόταση για ένα ελαφρύ διθέσιο αυτοκίνητο που στόχευε μόνο στην οδηγική απόλαυση. Ήταν 1995 όταν η BMW ανακοίνωσε πως ο νικητής ενός εσωτερικού διαγωνισμού σχεδίασης ήταν ο Robert Powell. 12 μήνες μετά και σε συνεργασία με 100 μηχανικούς της BMW, το Z21 Just 4/2 Concept, το νικητήριο σχέδιο του Powell απέκτησε σάρκα και οστά.

BMW Z21 Just 42 Concept (9)

Το πρωτότυπο ζύγιζε μόλις 660 κιλά, δεν διέθετε παρμπρίζ, αλλά έναν μικρό ανεμοθραύστη, ώστε ο αέρα να φεύγει όσο το δυνατόν περισσότερο πάνω από τους επιβάτες. Τα πάνελ των θυρών ήταν αποσπώμενα, ενώ διέθετε και έναν πολύ μικρό χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος, πάνω από τον χώρο του κινητήρα. Στο εσωτερικό είχε εφαρμοστεί η σπαρτιάτικη προσέγγιση. Δύο ελαφριά bucket carbon καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι και στο ταμπλό μόνο τα απαραίτητα.

BMW Z21 Just 42 Concept (5)

Ο κινητήρας του προερχόταν από την μοτοσυκλέτα BMW K1100. Ήταν τετρακύλινδρος 1,1-λίτρων και παρήγαγε 100 άλογα, αρκετά ώστε το Z21 Just 4/2 Concept να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6 δευτερόλεπτα, και να πιάνει τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Η BMW συνολικά κατασκεύασε τρία πρωτότυπα, ένα μπλε, ένα κόκκινο και ένα γκρι.

[/nextpage]