BMW-Z8_2001_1280x960_wallpaper_03

Δεν σχεδιάζουμε απλά αυτοκίνητα. Ξυπνάμε το πάθος”. Αυτό μας λέει η BMW και παρότι έχει μία δόση υπερβολής, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η Γερμανική εταιρία μας έχει δώσει στο παρελθόν κάποια όμορφα αυτοκίνητα. Θα παραφράσω λίγο αυτό που είπα στο κλείσιμο του αντίστοιχου άρθρου της Toyota. Μπορεί τα όμορφα αυτοκίνητα της BMW να μην είναι όμορφα με την στενή “Ιταλική” έννοια και για πολλούς να είναι το “ίδιο” τετράγωνο σχήμα χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση. Θα σου θυμίσω όμως πως αυτές οι λίστες, πρώτα απ’ όλα είναι υποκειμενικές. Αφορούν το δικό μου γούστο και όχι αυτό που θεωρεί “ο κόσμος” ότι είναι όμορφο και δεύτερον, είναι σχετικές. Δεν μιλάω για τα ομορφότερα αυτοκίνητα του κόσμου αλλά για τις BMW που θεωρώ εγώ ότι ξεχωρίζουν. Τέλος πάντων… πάμε στη λίστα! Με τυχαία όπως πάντα σειρά…

BMW M1

BMW M1

Τιμητικά στην πρώτη θέση επειδή ήταν στην ουσία το πρώτο όχημα της M GmbH. Ένα sports car με χαρακτηριστικό wedge σχήμα από το χέρι του Giugiaro (αν και οι επιρροές από την E25 Turbo που σχεδίασε ο Paul Bracq είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς) και motorsport τεχνολογία. Ναι, το design είναι περισσότερο “function” και λιγότερο “form” αλλά αυτό δεν το κάνει λιγότερο ελκυστικό. Ίσα-ίσα θα έλεγα…

BMW 2002 Turbo

BMW 2002 Turbo

Επειδή δεν χωρούν δύο αυτοκίνητα πρώτα, θα βάλω την 2002 Turbo στην αμέσως πλησιέστερη θέση. Ήθελα να την βάλω πρώτη ως το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο παραγωγής της BMW αλλά δεν πειράζει… και εδώ καλά είναι. Η BMW 2002 είναι για εμένα “συντηρητικά όμορφη” και συγκεκριμένα στην Turbo μορφή της, βγάζει μία συμπυκνωμένη –λόγω μεγέθους- αγριάδα που βρίσκω πραγματικά αξιαγάπητη. Μου θυμίζει κάτι μικρόσωμα σκυλάκια που ακόμα και όταν είναι ήσυχα, “φωνάζουν” ενέργεια με τον τρόπο που κάθονται!

BMW E46 M3 CSL

BMW E46 M3 CSL

Μία από τις ομορφότερες, αν όχι η πιο όμορφη M3 όλων των εποχών. Ακραία όσο πρέπει με τις μεγάλες ζάντες και τις ανθρακονημάτινες λεπτομέρειες αλλά και διακριτική, χωρίς τις υπερβολές των M3 που ακολούθησαν. Κομψή και άγρια! Αν μπορούσα να πάρω μόνο μία M3, αυτή θα ήταν η E46 M3 CSL. Ούτε καν η E30 M3.

BMW 328

BMW 328

Σπάνια βάζω αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’30 αλλά η 328 είναι ένα roadster που δεν μπορείς να αγνοήσεις εύκολα. Απλά πανέμορφη. Θα μπορούσα να βάλω την 328MM που συμμετείχε και κέρδισε τον Mille Miglia αλλά είπα να μην το παρακάνω. 328 λοιπόν. Δεν είναι τυχαίο το ότι ήταν ένα από τα 25 αυτοκίνητα-φιναλίστ για τον τίτλο “Αυτοκίνητο του Αιώνα”…

BMW 850CSi

BMW 850CSi

H BMW M8 δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, οπότε η 850CSi είναι ότι πλησιέστερο έχουμε σε M έκδοση της περίφημης 8-άρας. Διαχρονικό αυτοκίνητο, διαχρονική ομορφιά. Δεν έχει τις καμπύλες άλλων κλασικών όμορφων αυτοκινήτων, αλλά αναπληρώνει με επιβλητικότητα, εμφανή πολυτέλεια και στυλ. Επίσης, pop up φώτα!

BMW Z3M Coupe

BMW Z3M Coupe

Ξέρω ότι πάρα πολλοί θα διαφωνήσετε με αυτή μου την επιλογή αλλά η BMW Z3M Coupe έχει ήδη αφήσει ιστορία. Επανέφερε, έστω και πρόσκαιρα, το shooting brake σχήμα και το έκανε cool. Το έχω ήδη συμπεριλάβει στη λίστα με τα future classics και δεν έχω κρύψει τη συμπάθεια αγάπη που τρέφω για αυτό το μοντέλο. Είναι δυνατόν να μην ερωτευτείς αυτά τα οπίσθια;;;

BMW 3.0 CSL

BMW 3.0CSL

Πολλά πράγματα κάνουν την 3.0 CSL όμορφη αλλά θα αναφερθώ σε τρία, που δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με τον σχεδιασμό. Πρώτον, ήταν homologation special. Δεύτερον, η “μικρή” αεροτομή στο τελείωμα της οροφής αλλά και η τεράστια στο πορτ-μπαγκάζ, ήταν παράνομες σύμφωνα με τον νόμο σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες. Χρειάζονταν όμως στην πίστα (homologation special λέμε). Οπότε η BMW αποφάσισε να τις κάνει αφαιρούμενες και όταν η 3.0 CSL έφευγε από το εργοστάσιο, τις είχε στον χώρο αποσκευών! Τρίτον, το παρατσούκλι της, ήταν Batmobile. Μόνο και μόνο γι’ αυτά τα τρία facts, αξίζει μία θέση στη λίστα.

BMW 507

BMW 507

Δεν γίνεται να σου αρέσουν τα αυτοκίνητα και να μην σου αρέσει η BMW 507. Η ομορφιά της 507, συγκρίνεται με ελάχιστα roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης. Τέτοια κομψότητα, τέτοια αρμονία, τέτοιες αναλογίες και τέτοιο λιτό αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακό σχεδιασμό, δεν συναντάς συχνά. Το σχέδιο του Albrecht von Goertz έγραψε ιστορία και υπάρχει λόγος που η 507 είναι μία από τις ακριβότερες BMW στις δημοπρασίες… αν βρεθεί κάποιος ιδιοκτήτης που να θέλει να την πουλήσει φυσικά…

Ξέρω ότι άφησα αρκετά αυτοκίνητα έξω (χαρακτηριστικό παράδειγμα η Z8 της κεντρικής φωτό) αλλά για εμένα, αυτές είναι οι πιο όμορφες BMW όλων των εποχών. Τα 8 αυτά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα της Γερμανικής εταιρίας με το design τους. Περιμένω να ακούσω την δική σου γνώμη. Πού διαφωνείς, πού συμφωνείς και ποιες είναι οι διαφορές της δικής μου, με τη δική σου λίστα;