Michael Horn

Στα μέσα της εβδομάδος, ο Michael Horn, o πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Volkswagen Αμερικής, παραιτήθηκε από την VW, στην οποία εργαζόταν για περισσότερα από 26 χρόνια. Η ανακοίνωση της εταιρίας έλεγε πως το διαζύγιο ήρθε “κοινή συναινέσει”, αλλά ένας αντιπρόσωπος της VW στο Τέξας έχει διαφορετική άποψη, μιας και σε πρόσφατη συνέντευξή του είπε πως ουσιαστικά η σύγκρουση που είχε ο Horn με την διοίκηση της εταιρίας σχετικά με τον χειρισμό του dieselgate, τον οδήγησε στην πόρτα της εξόδου από την Γερμανική εταιρία.

Ο Alan Brown, αντιπρόσωπος της VW στις Η.Π.Α. αλλά και ο επικεφαλής του γνωμοδοτικού συμβουλίου των αντιπροσώπων της Volkswagen στην Αμερική, ουσιαστικά δήλωσε πως ο Horn εκδιώχθηκε από τα ανώτερα στελέχη της εταιρίας στη Γερμανία, λόγω των συχνών εντάσεων και συγκρούσεων που είχε με αυτά. Ο Brown είπε πως η επιλογή του Horn να δώσει 1.000 δολάρια δώρα και κουπόνια στους 600.000 Αμερικάνους κατόχους των αυτοκινήτων που επηρεάζονται από dieselgate, ήταν κάτι που δεν είχε εκτιμηθεί από τους Γερμανούς ομολόγους του.

Michael Horn vw

Ο Brown συμπλήρωσε πως ο Horn και τα αφεντικά στο Βόλφσμπουργκ είχαν τις αντιδικίες τους για περισσότερα από δύο χρόνια, από τότε δηλαδή που ανέλαβε την θέση του CEO και προέδρου της VW Αμερικής. Ο Horn πίεζε τα κεντρικά της Volkswagen να εισάγουν περισσότερα SUV στην αμερικάνικη αγορά, όπως και άλλα αυτοκίνητα που ταιριάζουν καλύτερα στις προτιμήσεις των Αμερικάνων πελατών, αλλά τα μεγάλα κεφάλια της Volkswagen στη Γερμανία είχαν μια διαφορετική οπτική για το θέμα.

Ο Brown τονίζει πως ο Horn κατάφερε και έφτιαξε τις σχέσεις ανάμεσα στους αντιπροσώπους και τα κεντρικά της VW, σχέσεις που είχαν “διαβρωθεί για δεκαετίας, μετά από αποτυχημένες υποσχέσεις της μητρικής Volkswagen” όπως είπε. Η VW ήθελε να βγάλει τον Horn από την θέση του CEO και να τον μετακινήσει σε μια νέα θέση, θέση που ο Horn δεν ήταν διατεθειμένος να αναλάβει.

Ο Horn ήταν από τα λίγα στελέχη της VW που μίλησαν ανοικτά για το dieselgate, ζητώντας αρκετές φορές συγνώμη, ενώ είχε καταθέσει και στο Κογκρέσο για λογαριασμό της Volkswagen, σχετικά με την έρευνα του για το σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων. Ο Brown λέει πως πλέον το αμερικάνικο δίκτυο αντιπροσώπων της Volkswagen, μετά την αποχώρηση του Horn, “κρέμεται από μια κλωστή“, με τον ίδιο, ως επικεφαλής του γνωμοδοτικού συμβουλίου των αντιπροσώπων της Volkswagen στην Αμερική, να συναντάτε με Γερμανικά στελέχη της VW την ερχόμενη εβδομάδα.

Η αποχώρηση του Horn έγινε ίσως την χειρότερη στιγμή που θα μπορούσε να γίνει, μιας και αποτελεί ένα πλήγμα στις προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας να αυξήσει τις πωλήσεις της στις Η.Π.Α, πωλήσεις που έχουν μειωθεί λόγω του dieselgate. Η VW έχει προθεσμία μέχρι στις 24 του μηνός για να βρει μια λύση για τα 600.000 αυτοκίνητα που επηρεάζονται από το σκάνδαλο στις Η.Π.Α, ενώ ήδη τρέχουν αγωγές και μηνύσεις, όπως και η έρευνα του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Η.Π.Α, του οποίου η μήνυσή θα μπορούσε να φέρει πρόστιμο ύψους έως και 46 δισ. δολαρίων.