Charlie Whiting

Στο τέλος του τρέχοντος μήνα, θα οριστικοποιηθούν οι αλλαγές για το νέο πρωτάθλημα της Formula 1, στο οποίο περιμένουμε να δούμε ταχύτερα, ομορφότερα και πιο δύσκολα στην οδήγηση μονοθέσια. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, το κέρδος στους χρόνους θα είναι της τάξης των 5 δευτερολέπτων. Όμως, τεχνικοί διευθυντές και οδηγοί, έχουν ήδη εκφράσει τους προβληματισμούς τους για το πως θα επιτευχθεί αυτό.

Τώρα, έρχεται η FIA να μας καθησυχάσει, με τον Charlie Whiting να αναφέρει πως το τεράστιο αυτό κέρδος στους χρόνους δεν θα έρθει μόνο από την αεροδυναμική, αλλά θα μοιραστεί με τη μηχανική πρόσφυση. Κι αυτό θα γίνει, εξαιτίας των νέων φαρδύτερων ελαστικών.

Είναι λάθος να πούμε ότι η αναμενόμενη βελτίωση στους χρόνους θα έρθει μόνο από την κάθετη δύναμη, γιατί απλά δεν πρέπει να γίνει με αυτό τον τρόπο. Η όλη ιδέα είναι, ότι το μισό κέρδος θα προέλθει από τη μηχανική πρόσφυση και το άλλο μισό θα προέλθει από την αεροδυναμική και την κάθετη δύναμη.

Ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε από την αρχή, είναι το γεγονός ότι δεν πρέπει να γίνει πιο δύσκολο το να ακολουθήσει ένα αυτοκίνητο κάποιο άλλο, κι αυτό υπήρξε μία από τις βασικές αρχές. Έτσι, κάναμε πιστεύω το καλύτερο που μπορούσαμε, δεδομένου ότι πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας τις απόψεις όλων.

Jean-Todt-British-GP-2013_2966248

Εξίσου βέβαιος για το αποτέλεσμα του νέου πλαισίου κανονισμών, εμφανίζεται και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, λέγοντας πως δεν παραμελήθηκε κανένας από τους τομείς, για τους οποίους γίνονται οι αλλαγές.

Η εντολή που δόθηκε ρωτάει, πώς πρέπει να κάνουμε το σόου της F1 το αποκορύφωμα των μηχανοκίνητων σπορ, πώς να κάνουμε τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα, πιο θεαματικά και να διευκολύνουμε τα προσπεράσματα, αλλά να μείνουμε εντός κάποιου αξιοπρεπούς προϋπολογισμού. Αυτή είναι η εντολή.

Μέσα σε όλα αυτά, η Pirelli ζητάει επίμονα την επικύρωση των δοκιμών των ελαστικών του 2017, για να μην υπάρξουν προβλήματα, με τον Whiting να αναφέρει πως από την Ομοσπονδία είναι σχεδόν έτοιμοι να της παρέχουν τους στόχους που θα πρέπει να πετύχει με το νέο προϊόν.