Fernando Alonso on track.

Ο Bernie Ecclestone ήταν σφοδρός πολέμιος των νέων υβριδικών turbo V6 κινητήρων, ακόμα και πριν από την εισαγωγή τους στην F1, και παραμένει τέτοιος ύστερα από 2 χρόνια “συμβίωσης” με αυτούς. Ο Βρετανός τα έχει βάλει πολλές φορές με τους κατασκευαστές, εκφράζοντας ξεκάθαρα την άποψή του για την σημερινή Formula 1, που κακά τα ψέμματα, δεν κερδίζει οπαδούς…

Έτσι, για μια ακόμη φορά, επιτίθεται στους κατασκευαστές και τα νέα power units, τονίζοντας πως το σπορ δεν σεβάστηκε τις επιθυμίες των οπαδών, όταν αποφάσισε για την συγκεκριμένη αλλαγή. Μάλιστα δεν σταματάει εκεί, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως ο στόχος της εισόδου νέων παικτών δεν επετεύχθη, αφού η Honda -μοναδική νέα εταιρεία- θα έμπαινε στην F1 ακόμη και με διαφορετικούς κανονισμούς στα μοτέρ.

Αυτή ήταν απόφαση του Max (Mosley), ο οποίος αποφάσισε ότι θα έχουμε μικρότερους κινητήρες και περισσότερους κατασκευαστές. Εγώ είπα πως, ίσως, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να ρωτήσουμε πρώτα τους κατασκευαστές αν θα ήθελαν να έχουμε μικρότερους κινητήρες και όχι να πάμε σε μικρότερους κινητήρες ελπίζοντας ότι θα μπουν, επειδή δεν έχουν μπει (στο σπορ).

Νομίζω ότι την εποχή που ο Max κατέληξε στην ιδέα αυτή, κανείς δεν ήξερε πως επρόκειτο να είναι ο κινητήρας. Δεν σχεδιάστηκε για να είναι αυτό που είναι σήμερα. Επρόκειτο να είναι μια πολύ απλούστερη μορφή κινητήρα. Αυτή ήταν η ιδέα. Να βγάζει περίπου 700 ίππους και (ξέρω ότι) η Honda θα έμπαινε όπως και να ήταν ο κινητήρας. Οπότε αυτό ήταν ένα τεράστιο λάθος.

GP AUSTRALIA F1/2016

Τα επόμενα λόγια του Ecclestone ήταν ακόμη πιο σκληρά, λέγοντας πως τα σημερινά power units είναι που σκοτώνουν την Formula 1.

Από την στιγμή που άρχισαν να παράγονται, ήταν προφανές ότι επρόκειτο να είναι ακριβοί. Αυτό είναι που με τρελαίνει… Μιλάμε για τους οπαδούς, αλλά δεν ξέρω αν υποστήριζαν αυτή την αλλαγή. Νομίζω ότι δεν το έκαναν. Νομίζω ότι εσείς (τα μέσα ενημέρωσης) βγήκατε ξεκάθαρα και είπατε ότι κανείς δεν τους ήθελε. Όμως τώρα τους έχουμε και πραγματικά, πραγματικά, πραγματικά, αυτό είναι το πράγμα που σιγά-σιγά καταστρέφει την F1.

Πέρα από τον Ecclestone και ο τετράκις πρωταθλητής Sebastian Vettel τα έβαλε με τα νέα power units, υποστηρίζοντας την επιστροφή στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, ακόμη κι αν αυτό είναι αντίθετο με την σημερινή πολιτική της ομάδας του. Πλέον, περισσότερο οι Mercedes και Ferrari, και λιγότερο οι Honda-Renault, έχουν επενδύσει τεράστια ποσά στην εξέλιξή τους, με τον Ecclestone να κλείνει τις δηλώσεις του λέγοντας πως τα συγκεκριμένα μοτέρ, δυστυχώς, δεν θα χρησιμοποιηθούν πουθενά.