emissions exhausts


Οι Γερμανικές αρχές εξετάζουν να λάβουν αυστηρότερα μέτρα για να προχωρήσουν στην απαγόρευση των παλιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στα κέντρα ορισμένων πόλεων της. Σήμερα, υπάρχουν 51 ζώνες στα κέντρα των γερμανικών πόλεων, στις οποίες επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο των οχημάτων εκείνων που έχουν το ειδικό πράσινο σήμα για τις εκπομπές. Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό γραφείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας, περίπου το 90% των αυτοκινήτων της Χώρας κινούνται μέσα στα πλαίσια των επιτρεπόμενων εκπομπών και πληρούν τις προϋποθέσεις του πράσινου σήματος. Ωστόσο η κυβέρνηση της Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, προγραμματίζει την κυκλοφορία ειδικών μπλε σημάτων, τα οποία θα επιτρέψουν την εύκολη αναγνώριση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν τα χαμηλότερα επίπεδα των επιβλαβών ρύπων.

Μετά από μία συνέντευξη που έδωσαν την περασμένη εβδομάδα, οι υπεύθυνοι του περιβάλλοντος της χώρας και ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Jochen Flasbarth, δήλωσαν πως οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν να επιτρέψουν στις πόλεις να δημιουργήσουν τις μπλε ζώνες μέχρι το τέλος του 2016. Τα περιβαλλοντικά φιλανθρωπικά ιδρύματα έχουν ζητήσει από καιρό αυστηρότερη αντιμετώπιση των εκπομπών επιβλαβών ρύπων από τα καυσαέρια. Είναι πολύ πιθανό οι μπλε ζώνες να είναι πολύ λιγότερες συγκριτικά με τις πράσινες, οι οποίες φτάνουν τις 51.

“Χρειαζόμαστε τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για την προστασία του περιβάλλοντος”, δήλωσε ο υπουργός Ulrike Scharf. Τα καυσαέρια που εκπέμπουν οι πετρελαιοκινητήρες περιέχουν περισσότερα λεπτά σωματίδια τα οποία μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου στον άνθρωπο, όμως ο Scharf επιμένει ότι “αυτοί οι κινητήρες εκπέμπουν σημαντικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα”, κάτι που επιτρέπει στη χώρα να επιτύχει τους στόχους εκπομπών στα επίπεδα που θέλει. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, περίπου 10.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στη Γερμανία, λόγω των σωματιδίων εκπέμπονται από τους πετρελαιοκινητήρες.

Πέντε κρατίδια της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου της Κάτω Σαξονίας, κύριος μέτοχος της Volkswagen να ζητά να μπει ένα τέλος στις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, χωρίς κανένα αποτέλεσμα όμως, καθώς το αίτημά τους απορρίφθηκε μετά από την επέμβαση που έκαναν η Audi και η BMW. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει επίσης καταστήσει σαφές ότι δεν υποστηρίζει την αύξηση των φόρων ντίζελ για την καταπολέμηση των εκπομπών.

O Flasbarth συμπλήρωσε πως τα όρια NOx που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση “παραβιάζονται τακτικά” στο γερμανικό οδικό δίκτυο, με τα νέα μέτρα να επιτρέψουν στις πόλεις της Γερμανίας να αποκτήσουν εκείνα τα νομικά εργαλεία για την εφαρμογή των απαγορεύσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 (εκπομπές NOx λιγότερα από 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο).

Σύμφωνα με την VDA, σχεδόν το 50% από τα τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλούνται κάθε χρόνο στη Γερμανία, φορούν diesel κινητήρες, με το 74% των ετήσιων πωλήσεων αυτοκινήτων της BMW στη Γερμανία να εξοπλίζονται με πετρελαιοκινητήρες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Audi να ανέρχεται στο 67%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, μόνο το 33% των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους της Γερμανίας το 2015 πληρούσαν τους κανονισμούς του Euro 6, αλλά τα καλά νέα είναι πως η VDA υπολογίζει πως μέσα στην επόμενη πενταετία, τα μισά από τα 14 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αντικατασταθούν με νέα καθαρότερα diesel.