tesla-model-s-red

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαφημίζεται ως το απολύτως οικολογικό μέσο μεταφοράς, το οποίο εκπέμπει μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα και δεν επηρεάζει το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Αυτή είναι η μισή αλήθεια, γιατί για να συμβεί αυτό θα πρέπει η παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος που χρειάζεται για να φορτιστεί να γίνεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Κάτι τέτοιο φαίνεται να μην ισχύει στο Hong Kong, με πρόσφατη έρευνα της εταιρίας Sanford C. Bernstein και του αναλυτή Neil Beverage, να δείχνει ότι τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης μολύνουν λιγότερο την ατμόσφαιρα από τα μοντέλα της Tesla.

Πιο συγκεκριμένα, η ενέργεια στο κρατίδιο του Hong Kong προέρχεται κατά 50% από λιγνίτη (με το αντίστοιχο της Κίνας να φτάνει στο 60%), ενώ το υπόλοιπο από φυσικό αέριο και πυρηνική ενέργεια. Και σίγουρα η κατάσταση στην Κίνα είναι χειρότερη. Εξαιτίας αυτής της κατάστασης, η ενέργεια που χρειάζεται για την φόρτιση του Tesla Model S επηρεάζει κατά περίπου 20% περισσότερο το φαινόμενο του θερμοκηπίου από μια BMW 320i κάνοντας τα ίδια χιλιόμετρα.

Η κυβερνητική περιβαλλοντική αρχή έχει δεσμευτεί να αυξήσει το ποσοστό της ενέργειας που προέρχεται από το φυσικό αέριο στο 50% μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς να μπει στο χάρτη η αιολική και η ηλιακή ενέργεια.

Αυτή στιγμή κυκλοφορούν περίπου 4.000 ηλεκτρικά στο Hong Kong, με την κυβέρνηση να δίνει συνολικά και συνδυαστικά κίνητρα ύψους 190 εκατ. δολαρίων.