bmw i3 autonomous

Εκ πρώτης άποψης, είναι οξύμωρο να διαβάζεις για δίπλωμα οδήγησης σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, αλλά αν διαβάσεις παρακάτω, θα καταλάβεις πως το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών έχει ένα δίκιο.

Με τα αυτόνομα αυτοκίνητα να αναμένονται στην αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, και με ημι-αυτόνομες λύσεις να βρίσκονται ήδη στην αγορά -βλέπε Autopilot της Tesla– το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών προτείνει πως πρέπει οι οδηγεί να γνωρίζουν την διαδικασία για το πως πρέπει να παίρνουν ξανά τον έλεγχο ενός αυτοκινήτου που λειτουργεί σε αυτόνομη λειτουργία. Θυμάσαι φαντάζομαι τα video που έδειχναν δεκάδες οδηγούς των Tesla Model S να κάνουν διάφορες απερισκεψίες, ειδικά το πρώτο διάστημα που το σύστημα Autopilot δόθηκε στη κυκλοφορία, κάτι που οδήγησε την Tesla στο να κάνει ορισμένες αλλαγές και να βάλει στο σύστημα κάποιους περιορισμούς.

Τώρα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υπάρχει από το 1993 και έχει ως στόχο την μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη, πιστεύει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να λάβει μια σειρά μέτρων ώστε να είναι έτοιμη για την αυτοματοποιημένη και πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Αρχικά προτείνει να υπάρξει ένα νέο τεστ στις δοκιμασίες έκδοσης διπλωμάτων, το οποίο θα πρέπει να το περάσουν τόσο οι νέοι, όσο και οι υφιστάμενοι οδηγοί, προκειμένου να αποδείξουν πως μπορούν με ασφάλεια να πάρουν τον έλεγχο του οχήματος ενώ αυτό κινείται αυτόνομα.

Επίσης προτείνει στην υποχρεωτική εγκατάσταση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σε όλα τα νέα αυτοκίνητα, όπως επίσης και την πλήρη συνεργασία των αυτοκινητοβιομηχανιών στη περίπτωση ατυχήματος, με την ανταλλαγή δεδομένων, έτσι ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν από όλους για την αποτροπή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.