[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_15

Ο όμιλος Hyundai-KIA την τελευταία δεκαετία έχει γιγαντωθεί, αποτελώντας έναν από τους πιο σοβαρούς “παίκτες” της παγκόσμιας αυτοκίνησης, με εξαιρετικές προοπτικές για το άμεσο και μακροπρόθεσμο μέλλον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σχεδόν 8 εκατ. αυτοκίνητα που πούλησαν την περασμένη χρονιά, όντας το πέμπτο μεγαλύτερο group, με την αμερικάνικη αγορά να απορροφά το 17% των πωλήσεων, όταν η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αποτελεί μόλις το 9,3%, έχοντας όμως διπλασιάσει το ποσοστό από το 2005.

Παρατηρώντας τη πορεία της εταιρίας, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την διαρκή αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη, η Κορεάτικη φίρμα υστερεί, χωρίς κανένα λόγο, σε αναγνώριση σε σχέση με την Αμερική. Εκεί, όπου απολαμβάνει εξαιρετική εκτίμηση με πάνω από 600.000 πωλήσεις, ξεπερνώντας με ευκολία πολλές “κυρίαρχες” ευρωπαϊκές μάρκες, ενώ και στην έρευνα ποιότητας της J.D. Power κατέλαβε τη δεύτερη θέση απ’όλες τις εταιρίες, πίσω μόνο από την Porsche.

Περνώντας στη δοκιμή του αυτοκινήτου, μετά την σύντομη δοκιμή του ανανεωμένου cee’d στην Σλοβακία, και την επίσκεψη μας στο υπερσύγχρονο και μοναδικό εργοστάσιο της εταιρία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, στη πόλη Ζίλινα, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, διανύοντας 610 χλμ. κατά την εβδομαδιαία μας συμβίωση.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Εμφάνιση
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Θέση οδήγησης
  • Εσωτερικοί χώροι
  • Εξοπλισμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Ελαστικότητα χαμηλά
  • Κατανάλωση
  • Φρένα

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_25

Η δεύτερη γενιά του Kia cee’d παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2012, για να κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης δύο μήνες αργότερα. Έτσι, με την επόμενη γενιά του Kia cee’d να παρουσιάζεται επίσημα την άνοιξη του 2018, έχουμε αισίως φτάσει στην μέση του κύκλου ζωής του πιο ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά μοντέλου της κορεάτικης φίρμας.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_18

Το κατά γενική ομολογία, και προσωπική άποψη, ένα από τα ομορφότερα hatchback της κατηγορίας, ανανεώθηκε στα σημεία, ώστε να διατηρήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού, φρεσκάροντας την συνολική του εικόνα. Το αποτέλεσμα είναι άκρως κολακευτικό, με το σχέδιο να είναι του επικεφαλής σχεδιασμού και πλέον προέδρου του κορεάτικου group, Peter Schreyer. Το αυτοκίνητο είναι εξελιγμένο στην Ευρώπη, αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά, με τις αλλαγές που υπέστη να είναι αρκετά περιορισμένες.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_05

Έτσι, το cee’d facelift διατηρεί ένα τολμηρό και ξεχωριστό στυλ, όπου μια σειρά οπτικών τροποποιήσεων εκσυγχρονίζουν την εμφάνιση του για το υπόλοιπο ζωής του. Στο μπροστινό μέρος, το cee’d διατηρεί τη μάσκα -σήμα κατατεθέν- της Kia, με τους κομψούς προβολείς, καθώς οι αλλαγές στο “πρόσωπο” εντοπίζονται στον ελαφρώς επανασχεδιασμένο, πιο γωνιώδες και φαρδύτερο προφυλακτήρα, που πλέον έχει επένδυση χρωμίου γύρω από τους προβολείς ομίχλης, και μια νέα μάσκα.

Παρομοίως, στο πίσω μέρος υπάρχει ένας ελαφρώς αλλαγμένος προφυλακτήρας, ενώ τα φώτα LED με τα νέα γραφικά προσθέτουν μια σύγχρονη πινελιά στο σύνολο.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_09

Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν διαφέρουν σε σχέση με το παρελθόν, και έτσι το μήκος του φτάνει τα 4.310 χλστ., το πλάτος του τα 1.780 χλστ., το ύψος του τα 1.470 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.650 χλστ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής βρισκόταν στη GT-Line έκδοση, σημαντική προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου για μια πιο sport αισθητική, χωρίς να αλλάζει κάτι σε ότι αφορά τις διαστάσεις.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_29

Είναι διαθέσιμη σε όλα τα αμαξώματα και κινητήρων, εκτός από τον 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα. Όπως βλέπεις, το νέο σπορ bodykit δανείζεται στοιχεία από την GT έκδοση, όπως τα τέσσερα “ice-cube” LED φώτα ημέρας, τον προφυλακτήρα που μοιάζει με αυτόν του GT, αλλά στο κάτω μέρος να έχει την αντίστροφη φορά σε σχέση με το κορεάτικο hothatch, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τον ψευτο-διαχύτη, του επίσης διαφορετικού πίσω προφυλακτήρα.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_14

Τέλος, φοράει 17άρες ζάντες με ελαστικά 225/45, ενώ αλλαγές υπάρχουν και στις ρυθμίσεις των αμορτισέρ και ελατηρίων (20-31 N/mm εμπρός-πίσω η βασική έκδοση, 23-36 N/mm η GT-Line, 24-36 N/mm το GT) και αντιστρεπιτκών μπαρών (18,5 χλστ. η βασική 19 χλστ. η GT-Line και GT).

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_40

Όταν εισέρχεσαι στη καμπίνα και βλέποντας το σχεδιασμό της κονσόλας, αντικρίζεις μια πιο συνετή και εκ του ασφαλούς προσέγγιση, σε σχέση με το εντυπωσιακό εξωτερικό παρουσιαστικό. Αυτά, μόνο στο σχεδιασμό, καθώς ποιοτικά βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, αφήνοντας για τα καλά πίσω την ρετσινιά της κορεατικής καταγωγής. Σίγουρα, όμως, δεν είναι η κορυφαία.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_55

Η καμπίνα του ανανεωμένου cee’d έχει λάβει και αυτή μια σειρά από μικρές αναβαθμίσεις, με αποτέλεσμα να έχει μια πιο μοντέρνα εμφάνιση και αίσθηση, με τη βασική της μορφή να παραμένει αμετάβλητη. Η οδηγοκεντρική κονσόλα έχει ασύμμετρη σχεδίαση και διαθέτει πλέον λεπτομέρειες χρωμίου γύρο από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, και στους αεραγωγούς και αλλού.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_52

Στο κεντρικό τμήμα και γύρω από την 7-ιντση οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υπάρχει σκληρό πλαστικό, που ενοχλεί λίγο στο μάτι. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, όπως προείπα, είναι καλής ποιότητας αλλά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, σε αρκετά σημεία που έρχεσαι σε συχνή επαφή, καθώς αυτά του ταμπλό είναι μεν μαλακά, αλλά έχουν κακή υφή.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_59

Από την άλλη, η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι εξαιρετικά καλή, καθώς απουσιάζουν κάθε είδους τριγμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι κατά την κύλιση και αντιμετώπιση των ανωμαλιών του δρόμου. Σε αυτό βοηθάει το βελτιωμένο NVH, με αποτέλεσμα να μειώνονται χαρακτηριστικά τα επίπεδα θορύβου, κραδασμών και τριγμών.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_50

Από θέμα χώρων δεν αλλάζει κάτι και προσφέρει υπεραρκετούς για 4 ενήλικες, με τον πέμπτο να βολεύεται με κάποιες μικρές παραχωρήσεις, κυρίως λόγω εσωτερικού πλάτους, ενώ βρήκα τα πίσω παράθυρα σχετικά μικρά, που δημιουργούν πιο σκοτεινή ατμόσφαιρα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 λίτρα, όπου με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.318.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_48 Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_70

Επίσης, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πάρα πολλές και γενικά η συμβίωση μαζί του στην πόλη είναι εύκολη. Η εργονομία της κονσόλας δεν πάσχει σε κανένα σημείο αν και θα μπορούσε να έχει λιγότερα κουμπιά στο τιμόνι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_65

Εκτός από το ελαφρύ facelift που υπέστη το μοντέλο, η KIA μπήκε αρκετά δυναμικά και στον χορό του dowsizing, καθώς παρουσίασε τον ολοκαίνουριο 1.000άρη T-GDI (turbo gasoline direct injection) κοιτώντας πλέον στα ίσια και χωρίς ίχνους κατωτερότητας τον ανταγωνισμό.

Με το ανανεωμένο μοντέλο, η κορεάτικη εταιρία εναρμονίζεται πλήρως με την downsizing τάση της εποχής και παρουσιάζει τον νέο 1.000άρη βενζινοκινητήρα, με το cee’d να είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που το φοράει. Αντίστοιχο σύνολο στο C-segment έχει μόνο η Ford και η VW, στα Focus και Golf αντίστοιχα, και η Opel με το νέο Astra.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_66

O νέος 3-κυλινδρος 998 κ.εκ. κινητήρας κατασκευάζεται στην Κορέα και ταξιδεύει ως ένα σώμα στη Σλοβακία για να τοποθετηθεί στο αμάξωμα του cee’d. Είναι πλήρως αλουμινένιος, διαθέτει single scroll turbo της Borg Warner με βαλβίδα ανακούφισης (waste gate) που ενεργοποιείται από ηλεκτρικό μοτέρ (και όχι μηχανικά). Ακόμα, είναι άμεσου ψεκασμού, με τη πίεση έγχυσης να φτάνει τα 200 bar, τα μπεκ έχουν έξι οπές, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στο μπλοκ.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_63

Αποδίδει στη συγκεκριμένη περίσταση 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 172 Nm, διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και σύμφωνα με το εργοστάσιο για να “πιάσει” τα 0-100 χλμ/ωρα το βάρους 1.204 κιλών χρειάζεται 11,1 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 10,9 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα αντίστοιχα.

Τέλος, η εργοστασιακή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,9 λίτρα/100 χλμ., με την πραγματική που είδα στο trip computer ίσα που άγγιξε τα 8 λίτρα/100 χλμ., όπου σε περιπτώσεις θα δεις εύκολα 9άρια. Αρκετά τσιμπημένη τιμή. Αυτό σημαίνει ότι με το 53 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμου έχεις μια αυτονομία της τάξης των 570 με 630 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 115 γρ/χλμ, που σημαίνει ότι θα πληρώνεις τέλη €112,7.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_61

Ένα από τα δυνατά πλεονεκτήματα της Kia, και κατ’επέκταση του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός που διαθέτει το αυτοκίνητο. Αυτό σε συνδυασμό με τη τιμή αγοράς των €21.460 (€20.060 με όφελος απόσυρσης), μπορεί να μην αποκτάει δυνατό τιμολογιακό αβαντάζ συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό, αλλά κρίνοντας τον εξοπλισμό, αυτός είναι μακράν ο καλύτερος της κατηγορίας σε σχέση με τη τιμή του, καθώς δε του λείπει τίποτα…ίσως μόνο η ηλιοροφή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_35

Από την μικρή επαφή μας με την GT-Line κατά την αποστολή στη Σλοβακία, είχε δείξει εξαιρετικά χαρακτηριστικά για μια παραπάνω από ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά.

Όπως ανέφερα και πιο πάνω, η έκδοση GT-Line διαθέτει ακριβώς τα ίδια αμορτισέρ με την δυνατή GT, απλά αλλάζει η σκληρότητα των ελατηρίων.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_24

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, η διάταξη της ανάρτησης είναι με γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια στον πίσω, με κούφια εμπρός αντιστρεπτική ράβδο και κανονική πίσω. Το στήσιμο της GT-Line ζωντανεύει το αυτοκίνητο, όντας εξαιρετικά ευχάριστο και διασκεδαστικό, και θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τους οδηγούς με ανήσυχες ορέξεις.

Για τους υπόλοιπους που θέλουν ένα όμορφο οικογενειακό αυτοκίνητο για απλές μετακινήσεις, θα το βρουν παραπάνω απ’ότι πρέπει σφιχτό στις αντιδράσεις του, σε σημείο που ίσως ενοχλήσει, γι’αυτό και δεν χρειάζεται να πάρουν την GT-Line έκδοση.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_20

Το set-up του σε προδιαθέτει για γρήγορες βόλτες, καθώς δεν γέρνει, αλλά κυρίως δεν κοπανάει, με το στιβαρό πλαίσιο να σου χαρίζει αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με τα τρία προγράμματα (comfort, normal, sport), μέσω ενός κουμπιού πάνω σε αυτό. Να πω την αλήθεια τον περισσότερο χρόνο το είχα στο normal, καθώς το comfort είναι αρκετά ελαφρύ και με σχεδόν καθόλου αντίσταση, ενώ το sport ανούσια βαρύ και με τεχνητή αίσθηση.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_41

Η πληροφόρηση από το δρόμο, όμως, δεν αλλάζει και σου αφήνει θετικές εντυπώσεις, όντας άμεσο στις εντολές σου, καθώς χρειάζεται 2,85 κύκλους από άκρη-σε-άκρη, γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή τι κάνουν οι εμπρός τροχοί.

Η τοποθέτηση του 3-κυλινδρου κινητήρα έχει μεταμορφώσει την αντίδραση του εμπρός μέρους στις εντολές του τιμονιού, κάνοντας το πιο σβέλτο και πιο γρήγορο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η “ημι-sport” οδική συμπεριφορά του θα σε ικανοποιήσει, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, και θα έλεγα ότι πλησιάζει αυτή του Focus. Αν τον πιέσεις σε κλειστές στροφές, το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού ελέγχεται ηλεκτρονικά από το σύστημα, επεμβαίνοντας με τα φρένα πολύ ομαλά και σχεδόν μηχανικά, έτσι ώστε να “ξεκολλήσεις” χωρίς άσκοπο χάσιμο χρόνου.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_11

Tο cee’d με τον 1.000αρη κινητήρα έχει όλα τα φόντα για να πείσει και τον πιο δύσπιστο. Αν εξαιρέσεις την αισθητή υστέρηση στις χαμηλές στροφές και μέχρι σχεδόν τις 2.000 σ.α.λ., από εκεί και πάνω έχει μια εντυπωσιακά πλούσια καμπύλη που σου επιτρέπει να στροφάρεις μέχρι αρκετά ψηλά και όταν πλησιάζει τον κόφτη (πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.).

Εκτός από το lag του κινητήρα χαμηλά, αυτό, που θέλει συνήθεια, είναι η απόκριση του γκαζιού κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές, καθώς θα χρειαστεί να κρατήσεις το πόδι σου στο συμπλέκτη πιο πολύ για να κινηθείς ομαλά.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_44

Με εξέπληξε ευχάριστα η προθυμία του να ανεβάσει στροφές και κυρίως τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του που είναι πολύ καλά, με απουσία ενοχλητικών θορύβων, τραχύτητας και κραδασμών και δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι είναι ελάχιστα καλύτερος από αυτόν της Ford. Οι ρεπρίζ του ήταν πολύ γρήγορες και βλέπεις πολύ εύκολα τη βελόνα του ταχύμετρου σε μεγάλα νούμερα, ξεχνώντας ότι οδηγείς 1.000άρι κινητήρα. Κερδίζει κατά κράτος τον 1.200άρη του Auris, κοιτώντας στα μάτια τον ίδιων κυβικών του C4.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_31

Οι μηχανικοί της εταιρίας, γνωρίζοντας εκ των πραγμάτων την αδυναμία των μικρών 3-κυλινδρων συνόλων στις χαμηλές στροφές, άλλαξαν τη κλιμάκωση του υπάρχοντος 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Έτσι, η 1η σχέση είναι πιο κοντή, για να προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση, άφησαν ίδια τη 2η, ενώ έχουν μακρύνει ελάχιστα τις υπόλοιπες τρεις, με την 6η να είναι μόνο overdrive. Ακόμα, η διαδρομή του λεβιέ ταχυτήτων είναι πολύ καλή και το κούμπωμα ακριβέστατο και σφιχτό.

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_34

Τέλος, το σύστημα πέδησης αποτελείται με δίσκους σε όλους τους τροχούς, του εμπρός άξονα αεριζόμενους και διαστάσεων 300 χλστ και πίσω συμπαγείς διαστάσεων 262 χλστ. Παρότι η αίσθηση του πεντάλ είναι αρκετά καλή, η αποτελεσματικότητα τους δεν είναι η αναμενόμενη, καθώς για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα, χρειάζονται 40,5 μέτρα, κάτι που ίσως ευθύνονται τα ελαστικά, καθώς “έμπαινε” αρκετά το ABS.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Kia_ceed_GT_Line_1.0_T-GDi_120_07

Η Kia έχει καταλάβει, ότι για να κερδίσει την εκτίμηση του κοινού πρέπει, εκτός από πολύ καλή συνολική ποιότητα, να προσφέρει και σύγχρονα, δυνατά και οικονομικά κινητήρια σύνολα.

Η φαρέτρα της πλέον είναι γεμάτη, καθώς με το ανανεωμένο cee’d και με τον πολύ αξιόλογο νέο 1.000άρη κινητήρα προσφέρει ένα σύνολο που όχι μόνο κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι καλύτερος του.

Και αυτό γιατί έχει πλούσιους χώρους, αρκετά sport εμφάνιση και οδηγική συμπεριφορά, και κυρίως σύγχρονο κινητήρα, του οποίου το μοναδικό μειονέκτημα είναι η κάπως τσιμπημένη κατανάλωση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Kia cee’d GT Line 1.0 T-GDi 120 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,09 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 6,74 δευτ. (με 3η σχέση)
60-100 χλμ/ώρα 7,31 δευτ. (με 4η σχέση)
80-130 χλμ/ώρα 14,91 δευτ. (με 5η σχέση)
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 40,52 μέτρα σε 3,29 δευτ.

[/nextpage]