Kia_ceed_facelift_06

Με την επόμενη γενιά του Kia cee’d να παρουσιάζεται επίσημα την άνοιξη του 2018, έχουμε αισίως φτάσει στην μέση του κύκλου ζωής του πιο ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά μοντέλου της κορεάτικης φίρμας. Γι’αυτό ταξιδέψαμε στη Σλοβακία και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Ζιλίνα, όπου βρίσκεται το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρία στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, για να πάρουμε μια πρώτη επαφή με το ανανεωμένο μοντέλο, μετά από σχεδόν τρία χρόνια παρουσίας στην αγορά.

Εκτός από το ελαφρύ facelift που υπέστη το μοντέλο, η KIA μπήκε αρκετά δυναμικά και στον χορό του dowsizing, καθώς παρουσίασε τον ολοκαίνουριο 1.000άρη T-GDI (turbo gasoline direct injection), που μαζί με το νέο διπλοσύμπλεκτο 7-ταχυτο κιβώτιο και τη προσθήκη της GT-Line έκδοσης, η φαρέτρα της εταιρίας είναι γεμάτη, προσφέροντας ένα μοντέλο που όχι μόνο κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό, αλλά προσφέρει παράλληλα ένα άκρως ελκυστικό σύνολο για οποιοδήποτε τύπο οδηγό.

Kia_ceed_GT_line_facelift_05

Παρατηρώντας τη πορεία της εταιρίας, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την διαρκή αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη, η Κορεάτικη φίρμα υστερεί, χωρίς κανένα λόγο, σε αναγνώριση σε σχέση με την Αμερική. Εκεί, όπου απολαμβάνει εξαιρετική εκτίμηση με πάνω από 600.000 πωλήσεις, ξεπερνώντας με ευκολία πολλές “κυρίαρχες” ευρωπαϊκές μάρκες, ενώ και στην έρευνα ποιότητας της J.D. Power κατέλαβε τη δεύτερη θέση απ’όλες τις εταιρίες, πίσω μόνο από την Porsche.

KMS_assembly_shop_2

Με ευκαιρία της παρουσίασης του ανανεωμένου μοντέλου, είχαμε την τύχη να μπούμε μέσα στο εργοστάσιο της και να δούμε σχεδόν όλη τη γραμμή παραγωγής. Προσωπικά εκπληρώθηκε ένα παιδικό μου όνειρο, με το υπερσύγχρονο εργοστάσιο να είναι πραγματικό “διαμάντι”, πεντακάθαρο και με αριστουργηματική λειτουργία. Χαρακτηριστικά, οι 3.800 εργαζόμενοι δουλεύουν σε τρεις 8-ώρες βάρδιες και κάθε μέρα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής 1.400 αυτοκίνητα. Αν κάνεις τη διαίρεση (και αφαιρέσεις την ώρα του διαλείμματος) το αποτέλεσμα είναι η ολοκλήρωση ενός αυτοκινήτου κάθε 52 δευτ.!! Αυτό σημαίνει ότι η ετήσια παραγωγική δυνατότητα φτάνει τα 350.000 οχήματα και αυτή τη στιγμή έχει φτάσει στο μέγιστο της δυνατότητας του καλύπτοντας το 56% της ευρωπαϊκής ζήτησης, παράγοντας όλες τις εκδόσεις του cee’d, το Sportage και το Venga.

KMS_paint_shop_3

Στο εργοστάσιο έχουν επενδυθεί 1,6 δις ευρώ, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια η KIA θα παρουσιάσει 4 νέα μοντέλα καθώς έχει στόχο μέχρι το 2020 να πουλάει στην Ευρώπη 1.000.000 οχήματα, από τα σχεδόν 385.000 που εκτιμούν ότι θα πουλήθουν φέτος και τα 500.000 το 2016. Γι’αυτό και στα σχέδια τους είναι και το άνοιγμα μιας νέας παραγωγικής μονάδας για να καλύψουν την ζήτηση.