GP MONACO F1/2016

Το ξεκίνημα της φετινής σεζόν έδειξε ότι η Ferrari θα είναι σε θέση να απειλήσει πολύ περισσότερο τη Mercedes σε σχέση με την περσινή σεζόν. Παρόλο που έχουμε διανύσει τους 6 από τους 21 φετινούς αγώνες, η ομάδα του Maranello δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όταν η Red Bull το έκανε στο Ισπανικό Grand Prix.

Το κυρίως πρόβλημα της SF16-H εντοπίζεται στον έναν γύρο. Η Scuderia εμφανίζει συνήθως καλύτερο ρυθμό την Κυριακή, έτσι οι μηχανικοί έχουν επικεντρωθεί στις κατατακτήριες, ενώ η πραγματική διαφορά από τη Mercedes είναι τελικά μεγαλύτερη απ’ ό,τι ίσως πίστευαν οπαδοί και στελέχη της ομάδας, όπως παραδέχεται ο Jock Clear, επί κεφαλής μηχανικός απόδοσης της Ferrari.

Η διαφορά από τη Mercedes είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι υπολογίζαμε, αλλά είναι μικρότερη από τον μέσο όρο της περασμένης σεζόν και τον τελευταίο αγώνα του 2015. Αυτή είναι η θετική πλευρά. Μειώνουμε τη διαφορά από τη Mercedes και είμαστε σίγουροι ότι οι δύο καμπύλες απόδοσης θα ταυτιστούν στο μέλλον. Το μοναδικό ερώτημα είναι πότε θα γίνει αυτό.

Σε μια προσπάθεια να εξηγηθεί η μειωμένη απόδοση της Scuderia στο τελευταίο μέρος των κατατακτήριες, υπάρχουν σκέψεις πως οι άλλες ομάδες έχουν καταφέρει να τρέχουν με πολύ μικρότερες πιέσεις στα ελαστικά, προκειμένου να αποκτήσουν καλύτερη πρόσφυση στον έναν γύρο. Ο Clear το απορρίπτει αυτό, όπως και την ιδέα να υπάρχουν παράνομα συστήματα στα αντίπαλα αυτοκίνητα.

Οι χαμηλότερες πιέσεις σού δίνουν περισσότερη πρόσφυση, αλλά για έναν γύρο στις κατατακτήριες είναι πιο εύκολο να κρατήσεις τις πιέσεις στο παράθυρο που θέλεις. Δεν πιστεύουμε τις ιστορίες που κάποιες ομάδες μπορούν να τρέχουν με σημαντικά χαμηλότερες πιέσεις. Ίσως να το κάνουν με μισό PSI λιγότερο, αλλά όχι με δύο. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι αδύνατο!

Υπάρχει πολλή συζήτηση για έξυπνες λύσεις που αφαιρούν θερμότητα από τους τροχούς, αλλά είναι όλα παράνομα. Η FIA έχει επιβεβαιώσει ότι τα μονοθέσια είναι νόμιμα και δεν υπάρχει λόγος για να το αμφισβητούμε αυτό.