bugatti plant

Ιδιοκτήτης της Bugatti δεν ήταν πάντα το VW Group. Για πολλά χρόνια, βρισκόταν στα χέρια του Ιταλού επιχειρηματία Romano Artioli, ο οποίος το 1994 αναγκάστηκε να κυρήξει πτώχευση, με το υπέροχο εργοστάσιό στην πόλη Campogalliano της Ιταλίας κοντά στη Μόντενα να αφήνεται στη τύχη του.

Αρκετά χρόνια μετά την πτώχευση, ο Artioli αποφάσισε να μιλήσει και να ισχυριστεί πως οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν αυτές που τον ανάγκασαν να κλείσει την εταιρία του. Τότε η Bugatti κατασκεύασε την EB110, αλλά έκλεισε απροσδόκητα, μετά από πετυχημένες εμπορικά χρόνιες.

Στο video – ντοκιμαντέρ του Kidston θα ακούσεις τον Artioli να δηλώνει πως εξεπλάγη από την απότομη πτώση των παραγγελιών, ενώ λέει χαρακτηριστικά:

Το εργοστάσιο έπρεπε να κλείσει. Καταλαβαίνεις; Είχε οργανωθεί πολύ καλά. Αυτό έγινε από ειδικούς. Ήξεραν ποιοι είναι οι προμηθευτές μας. Τους έκαναν πλύση εγκεφάλου έναν προς ένα. Τους απείλησαν  πως αν προμηθεύσουν την Bugatti με ένα ανταλλακτικό, δεν θα ξαναδουλέψουν μαζί τους. Είπαν στους προμηθευτές εσείς διαλέγετε. Είτε να κατασκευάζεται ένα ανταλλακτικό για την Bugatti την ημέρα, είτε να κατασκευάζεται 1.000 ανταλλακτικά για εμάς ημερησίως.

Όπως καταλαβαίνεις ο Artioli μιλά για “πόλεμο” κατά της εταιρίας του, ενώ θυμάται και ένα περιστατικό, που ισχυρίζεται πως πρόκειται για σαμποτάζ. Ένας υπάλληλος του παρατήρησε πως το σύστημα διεύθυνσης μιας EB110 που υποτίθεται πως ήταν έτοιμη για παράδοση, ήταν χαλαρό. Ο υπάλληλος είχε ελέγξει το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης ημέρας και όλα ήταν μια χαρά, αλλά κάποιος το βράδυ, όπως ισχυρίζεται ο Artioli, είχε χαλαρώσει το σύστημα διεύθυνσης, κάτι που θα οδηγούσε το αυτοκίνητο σε ατύχημα σε υψηλές ταχύτητες, ένα ατύχημα που θα λειτουργούσε αρνητικά για την εικόνα της εταιρίας.

Ο Artioli δεν αναφέρει τα ονόματα των εταιριών που ήθελαν να κλείσει η Bugatti. Όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορία και αξίζει να τα δεις στο video που ακολουθεί.