Osamu Suzuki (1)

Sayonara! Ο CEO της Suzuki, ο Osamu Suzuki ανακοίνωσε την παραίτησή του λόγω της υπόθεσης των ακατάλληλων δοκιμών οικονομίας καυσίμου. Ο Suzuki έδωσε σήμερα συνέντευξη τύπου, όπου εκτός από την ανακοίνωση αποχώρησής του από την θέση του CEO, υποσχέθηκε να μειωθούν οι αμοιβές των διευθυντικών στελεχών αλλά και τα μπόνους τους για το οικονομικό έτος του 2015.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Osamu Honda, ο οποίος υπηρέτησε επίσης στη Suzuki, ως επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος, θα συνταξιοδοτηθεί, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την ομάδα έρευνας και ανάπτυξης λόγω του σκανδάλου δοκιμών. Ο 86χρονος Suzuki, θα παραμείνει ως πρόεδρος, αλλά θα έχει μικρότερο ρόλο στην εταιρία.

Ο νέος CEO θα επιλεγεί από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου στις 29 Ιουνίου, μετά την ετήσια συνεδρίαση των μετόχων της, με το κορυφαίο στέλεχος να επιλέγεται ανάμεσα από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.

Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παραδέχτηκε τον περασμένο Μάιο, ότι υπάρχουν διαφορές στην οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές δοκιμές των οχημάτων, αλλά αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι κλέβει. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι η μέθοδος δοκιμής για 16 μοντέλα, τα οποία πωλούνται με το σήμα της και εκτός Ιαπωνίας, δεν ήταν σύμφωνη με τους επίσημους κανονισμούς. Επέμεινε, όμως, ότι οι δοκιμές δεν έδειξαν ανάγκη τροποποίησης των δεδομένων, καθώς δεν βρέθηκαν παρανομίες, όπως ολοκληρωτική χειραγώγηση των στοιχείων απόδοσης των καυσίμων, καθώς και ότι η διαφορά στα αποτελέσματα ήταν εντός ενός αποδεκτού εύρους.

Όπως παραδέχτηκε η Suzuki, έκανε δοκιμές ορισμένων μερών των αυτοκινήτων της σε εσωτερικό χώρο, παρά σε εξωτερικό. Υποστήριξε μάλιστα πως αυτό έγινε επειδή ο εξωτερικός χώρος δοκιμών της, ήταν σε έναν λόφο που φυσάει δίπλα στη θάλασσα, κάνοντας τα δεδομένα να μην είναι σταθερά κατά τη διάρκεια των μετρήσεων.

Πριν μερικές ημέρες, οι Ιαπωνικές αρχές έκαναν έφοδο στα κεντρικά της Suzuki, με τον Toshihiro Suzuki, τον μεγαλύτερο γιο του προέδρου να δηλώνει πως οι διαφορές στην οικονομία καυσίμου και στις εκπομπές δοκιμές των οχημάτων, συνέβησαν λόγω των προβλημάτων στο εσωτερικό της εταιρείας, με το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης να μην ακολουθεί όλους τους κανονισμούς διαφάνειας. Επίσης συμπλήρωσε πως οι σημερινές αλλαγές έγιναν στην προσπάθεια της εταιρίας να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών, καθώς και για την ανοικοδόμηση της.

Ο Suzuki, ως πρόεδρος, θα επιβλέπει τις προσπάθειες για την ενίσχυση της συμμόρφωσης, την βελτίωση της κατάρτισης των μηχανικών, όπως και για τη δημιουργία νέων διαδικασιών δοκιμών που θα εξασφαλίζουν πως τα αυτοκίνητα της εταιρίας συμμορφώνονται με τους κανονισμούς.