McLaren_P1_LM_08


Η βρετανική εταιρία είχε ανακοινώσει ότι δεν προτίθεται να βγάλει μια έκδοση της P1 GTR νόμιμη για τον δρόμο, αλλά μετά τη μετατροπή κάποιων από την Lanzante σε street-legal “όπλα”, η McLaren αποφάσισε ότι είναι η ώρα για μια επίσημη παραγωγή 5+1 P1 LM, όπως είχε κάνει και με την F1 το 1995.

Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στο Goodwood αυτή τη Κυριακή, και o Kenny Bräck θα οδηγήσει την πρωτότυπη P1 XP1 LM στην διάσημη ανάβαση του λόφου Έπειτα, πάλι η Lanzante, με επίσημη πλέον εντολή, θα κατασκευάσει άλλες 5 P1 LMs. Η μία από αυτές θα είναι βαμμένη σε σκούρο γκρι χρώμα, όπως ακριβώς του πρωτοτύπου, και οι άλλες τέσσερις σε πορτοκαλί χρώμα.

McLaren_P1_LM_05

Αν θεωρείς την Lanzante άσχετη, να σου θυμίσω ότι η αγωνιστική ομάδα της εταιρίας κέρδισε το 24ώρο αγώνα του Le Mans το 1995 με μια McLaren F1 GTR, με την McLaren να κατασκευάζει μόνο 5 F1 LM, επειδή οι Βρετανοί πίστευαν ότι δεν θα μπορούσαν να πουλήσουν περισσότερες. Όμως, ο Σουλτάνος του Brunei αγόρασε 3 (δύο μαύρες και μια πορτοκαλί), και δεν έμειναν πολλές για τους υπόλοιπους εκατομμυριούχους. Σήμερα, η LM3 ανήκει στον Ralph Lauren, η LM2 σε κάποιον συλλέκτη στην Αμερική, με την XP1 LM (επίσης πορτοκαλί) να βρίσκεται στα κεντρική της McLaren, στο Woking.

Οι αλλαγές της P1 LM, σύμφωνα με την Lanzante, ξεκινούν από τον κινητήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο hardware του 3,8-λίτρων V8 κινητήρα, ο οποίος αποδίδει πλέον 1000 άλογα, όσα και η P1 GTR, με καύσιμο 99 οκτανίων.

Στο χώρο του κινητήρα υπάρχει επίχρυση θωράκιση θερμότητας, ενώ οι καταλύτες και οι πολλαπλές εξαγωγής είναι κατασκευασμένοι από το εξωτικό «υπερ-κράμα” Inconel, εξοικονομώντας 4,5 κιλά σε βάρος. Επιπλέον, τα intercoolers των turbo διαθέτουν ακόμα πιο αποτελεσματικούς πυρήνες, ώστε να διατηρούν τη δύναμη του κινητήρα και σε υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας.

McLaren_P1_LM_03

Περνώντας στο σασί, οι ζάντες και τα ελαστικά είναι αποκλειστικά εξελιγμένα για την P1 LM, με το Race Active Chassis Control και άλλα μέρη της P1 GTR να παραμένουν αυτούσια.

Η LM είναι 60 κιλά ελαφρύτερη από την P1 GTR, εξαιτίας της αφαίρεσης διάφορων αγωνιστικών μερών της δεύτερης, όπως οι μπουκάλες ανύψωσης, με την χρήση ελαφρύτερων καθισμάτων, με τα παράθυρα από Lexan, και τη χρήση βιδών από τιτάνιο. Το set up του αυτοκινήτου θα γίνει από τον Kenny Brack στη πίστα του Nürburgring.

Σχεδιαστικά, η P1 LM διαθέτει πρακτικά αυτούσιο το bodykit της P1 GTR, αλλά η αεροδυναμική της απόδοση είναι ακόμα καλύτερη, εξαιτίας της επανασχεδιασμένης πίσω αεροτομής και των μεγαλύτερων εμπρός splitter, που συνολικά αυξάνουν την κάθετα παραγόμενη δύναμη κατά 40%. Η οροφή της P1 LM είναι από γυμνό carbon, ενώ άλλες αισθητικές αλλαγές είναι οι πορτοκαλί δαγκάνες των φρένων στα πορτοκαλί αυτοκίνητα, και ασημί στα γκρι.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό, ο πίνακας οργάνων, τα καθίσματα, τα εσωτερικά των θυρών κλπ είναι από carbon, ενώ το air condition είναι στον βασικό εξοπλισμό. Τέλος, η παράδοση των P1 LM θα γίνεται από την Lanzante Ltd., με τα αυτοκίνητα να διαθέτουν ένα πλήρες σετ εργαλείων, με τους τυχερούς ιδιοκτήτες να παραλαμβάνουν και ένα μοντελάκι του αυτοκινήτου τους σε κλίμακα 1:8.

Δελτίο Τύπου

THE McLAREN P1 LM

Background

Lanzante Ltd. first became globally synonymous with the McLaren name when it ran the semi-works McLaren F1 GTR that won the 24 Hours of Le Mans in 1995. 21 years later, Lanzante has created the McLaren P1 LM – its first limited production road car and a development of the most recent models to be produced within McLaren’s Ultimate Series.

Intended to be the quickest, rarest and last of the P1 variants, and delivered to Lanzante by McLaren Special Operations’ Bespoke division, the P1 LM is road legal yet offers even more performance than the McLaren P1™ GTR. So far an experimental prototype has been completed and it is this which will take to Goodwood’s Hill in Class 25 for Modern GT Racers with 1999 Indy 500 winner and McLaren test driver, Kenny Bräck, behind the wheel.

A further five production cars will be produced: one in dark grey like the prototype, the other four in orange. All are expected to be delivered to customers in January 2017.

Engine

The biggest change is to the engine hardware producing additional boost and hybrid power in order to maintain the McLaren P1™ GTR’s 1000PS (986bhp). This is achieved while still using 99-octane fuel.

The engine bay features gold plated heat shielding while the catalytic convertor pipes and exhaust headers are made using the exotic ‘super-alloy’ Inconel saving 4.5 kg. Furthermore, the charge coolers will be produced with even more efficient cores to maintain power at higher run temperatures.

Chassis

Wheels and tyres are unique to the P1 LM but the Race Active Chassis Control and major parts of the McLaren P1™ GTR are retained.

The LM will be 60kg lighter than even the McLaren P1™ GTR thanks to the removal of race parts such as the air-jack system, the use of lightweight seats from the McLaren F1 GTR, the Inconel exhaust and titanium tailpipes, lightweight fabricated charge coolers, Lexan windows, and the use of titanium bolts and fixings.

The final set up of the cars will be completed by Kenny Brack at the Nürburgring circuit.

Design

The advanced aerodynamics and styling of the McLaren P1™ GTR are largely carried over to the P1 LM but with increased aero from a modified rear wing, and larger front splitter and dive planes. Together the changes give a predicted increase in downforce of 40%.

The P1 LM is uniquely fitted with a fully exposed carbon fibre roof and additional panels. Other exterior changes include orange brake callipers on the orange examples and silver on the grey ones.

Interior

Exposed carbon fibre covers the entire dashboard, instrument cowl, seat backs, roof, door cards, centre console and even the floor mats. Air conditioning is included as standard.

Orange Alcantara ® is used for the seat inserts and door pulls on the orange cars, black on the grey examples. Five point seat belts are also fitted.

The Alcantara ® trimmed steering wheel is unique to the P1 LM and is a modified version of that used in the championship winning McLaren MP4/23 driven by Lewis Hamilton.

Additional Equipment

The P1 LM will be supplied by Lanzante Ltd. with a full tool kit including a torque wrench and wheel socket plus diagnostics tablet. Included, too, will be a tailored car cover and battery charging system. Owners will also be treated to a 1:8 scale model of their car and framed rendering.