electric car plug in1

Σήμερα στην Ευρωπαϊκή αγορά των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται, αυτά που χρησιμοποιούν diesel κατέχουν το 50% του συνόλου. Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής συμβουλευτικής εταιρίας AlixPartners, μέχρι το 2030 το ποσοστό που κατέχουν θα έχει μειωθεί στο 9%. Αυτό θα συμβεί, διότι, οι κατασκευαστές θα στηριχτούν στη τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων ώστε να μειώσουν το μέσο όρο ρύπων τους και να συμμορφωθούν στα διαρκώς αυστηρότερα όρια που θέτει η Ευρώπη. Ο αντιπρόεδρος της AlixPartners, Stefano Aversa δήλωσε:

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα γίνει έτσι ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων, εντός των ορίων που θέτουν οι Ευρωπαϊκές οδηγίες και το ψηλότερο τίμημα γι’ αυτή τη κίνηση θα το πληρώσουν τα diesel. Αυτό θα προβληματίσει ιδιαίτερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους, διότι θα χρειαστεί να κάνουν μεγάλες αλλαγές στις γραμμές παραγωγής των κινητήρων.

Η εταιρία, στην έρευνα της, προβλέπει ότι μέχρι το 2022, ο αριθμός των εργοστασίων παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης, είτε αυτοί είναι diesel είτε είναι βενζίνης, θα έχει μειωθεί στα 55 από 62 που είναι σήμερα, ενώ αντίθετα οι μονάδες παραγωγής ηλεκτροκινητήρων θα αυξηθούν σε 40 από 26 που αριθμούν αυτή τη στιγμή.

Ο Giacomo Mori γενικός διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρίας τόνισε ότι το ύψος των οικονομικών επιπλοκών που θα προκύψουν από αυτές τις αλλαγές στις γραμμές παραγωγής των κινητήρων, είναι αρκετά μεγάλο, αλλά όχι απαγορευτικό. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρώντας τις εγκαταστάσεις τους και κάνοντας τις απαραίτητες μετατροπές στον εξοπλισμό τους, θα μπορούν στη θέση των κινητήρων εσωτερικής καύσης να παράγουν ηλεκτροκινητήρες. Αυτό σύμφωνα με την έρευνα της AlixPartners, θα κρατήσει το κόστος των επενδύσεων χαμηλά. Ο Mori, είπε επίσης, ότι μια μονάδα ετήσιας παραγωγής 400.000 κινητήρων εσωτερικής καύσης, κοστίζει στη κατασκευή της 500 εκατομμύρια ευρώ. Το κόστος κατασκευής μιας μονάδας αντίστοιχου όγκου παραγωγής ηλεκτροκινητήρων, δε ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ και καταλαμβάνει σχεδόν το ένα δέκατο της συνολικής έκτασης συγκριτικά.

Τα diesel αργοπεθαίνουν σύμφωνα με την AlixPartners καθώς προβλέπει ότι η αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη θα αυξήσουν σταδιακά το κόστος των πετρελαιοκινητήρων. Η αιτία είναι ότι για να μπορούν οι κινητήρες να λειτουργούν εντός των επιτρεπτών ορίων πρέπει να γίνει χρήση περιφερειακών συστημάτων που θα μειώνουν τα βλαβερά σωματίδια που εκπέμπονται από την εξάτμιση. Αυτά με τη σειρά τους ανεβάζουν το κόστος απόκτησης και τα συνολικά έξοδα χρήσης ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί diesel. Χάνεται έτσι το συγκριτικό πλεονέκτημα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να ξεκινούν να συμφέρουν οικονομικά μετά τα 30.000 χιλιόμετρα χρήσης, έναντι του ανταγωνισμού.

Την ίδια στιγμή, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και τα plug-in υβριδικά εξελίσσονται διαρκώς, με τις μπαταρίες να γίνονται φθηνότερες και την αυτονομία τους να αυξάνει. Ένα επίσης σημαντικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, είναι ότι με μία μόνο αναβάθμιση του λογισμικού του κινητήρα μπορεί η αυτονομία του να αυξηθεί κατά πολύ. Κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει επιτευχθεί σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το ζήτημα των υποδομών που υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι επίσης κάτι για το οποίο γίνεται λόγος στην έρευνα της AlixPartners. Εντός της έρευνας αναφέρεται ότι για να παρέχονται επαρκείς υπηρεσίες φόρτισης των οχημάτων σε τέσσερις μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις, θα χρειαστεί μέχρι το 2030 να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το Παρίσι φαίνεται να πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη επένδυση με κόστος 11, 6 δις ευρώ, να ακολουθεί το Λονδίνο με 10,2 το Μιλάνο με 5,1 και η Φρανκφούρτη με 3,5 δις ευρώ. Ο Stefano Aversa ανέφερε επίσης ότι αν δεν πραγματοποιηθούν αυτές οι επενδύσεις στις υποδομές των πόλεων, τότε οι προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση υπάρχει κίνδυνος να αποδειχθούν μάταιες.

Αυτή τη στιγμή τα diesel κατέχουν σχεδόν το 50% του μεριδίου της αγοράς των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται. Ο νέος χάρτης που θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τις προβλέψεις της AlixPartners το 2030 έχει την εξής μορφή:

  • Υβριδικά σύνολα βενζίνης – 28%
  • Κινητήρες βενζίνης – 25%
  • Αμιγώς ηλεκτρικοί κινητήρες – 20%
  • Υβριδικά σύνολα plug-in και βενζίνης – 18%
  • Diesel κινητήρες – 9%