diesel


Η Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη αγορά diesel αυτοκινήτων, μιας και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Γηραιά Ήπειρο. Ωστόσο, το dieselgate της VW, αλλά και τα σκάνδαλα των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με μια έρευνα της LMC Automotive, ευθύνονται για την πτώση των πωλήσεων τους.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η δημοτικότητα των diesel αυτοκινήτων έπεσε κάτω από το 50% στην Δυτική Ευρώπη τον Απρίλιο, με τους αγοραστές να προτιμούν μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, υβριδικά και ηλεκτρικά. Το μερίδιο της αγοράς των diesel αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 2,2%, στο 50,1% το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2016, με την μεγαλύτερη πτώση να παρουσιάζεται τον Απρίλιο (-3,1%), φτάνοντας έτσι το 49,7%.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως η μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων diesel αυτοκινήτων προήλθε από τις κατηγορίες των subcompact, compact hatchbacks και μικρών πολυμορφικών, ενώ μικρότερη ήταν η πτώση στα μεγάλα sedan με diesel κινητήρες.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να μειώνονται, ως συνέπεια των αυστηρότερων ελέγχων ρύπανσης και εκπομπών στην Ευρώπη, με τα μικρότερα μοντέλα να είναι πιο ευάλωτα, λόγω της ακριβής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα πρέπει να εξοπλιστούν.

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κάποια στιγμή θα “πεθάνουν”, με κοινό και αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφονται πλέον σε υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.