bmw-e34-v12-2

Η εικονιζόμενη BMW M5 E34 είναι μοντέλο του 1993 και εξωτερικά έχει παραμείνει απολύτως εργοστασιακή. Κάτω από το καπό, όμως, δεν φοράει τον εργοστασιακό της straight-six, S38B36 απόδοσης 311 ίππων, αλλά έναν πολύ πιο σπάνιο κινητήρα.

Για την αντικατάσταση αυτού, ο ιδιοκτήτης προτίμησε κινητήρα από το ίδιο εργοστάσιο (σε αντίθεση με αυτόν εδώ που είχαμε παρουσιάσει πριν λίγες μέρες) και μάλιστα τον σπανιότερο που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή από την βαυαρέζικη φίρμα. Δεν είναι άλλος από τον S70b56 V12 που τοποθετούνταν μόνο στην 850 CSi την περίοδο 1992-1996.

BMW E34 V12 engine swap (2)

Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 5.576 κ.εκ και αποδίδει 380 ίππους στις 5.300 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή να φτάνει τα 550 Nm στις 4.000 σ.α.λ. . Για την ιστορία να αναφέρω, ότι μόνο 1.510 μονάδες παρήχθησαν. Ο κάτοχος μάλιστα τον συνδύασε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο 560G της Getrag, και όπως ισχυρίζεται το αμάξι έχει απόδοση 420 ίππων.

Για την υποστήριξη της παραπάνω δύναμης, έχουν αλλαχθεί οι αναρτήσεις με άλλες από την EDCIII και ελατήρια της H&R. Τα φρένα, επίσης, έχουν αλλαχθεί με 4-πίστονα και μεγαλύτερους δίσκους διαμέτρου 355 χλστ. μπροστά και 328 χλστ πίσω. Στον μακρύ κατάλογο των aftermarket προϊόντων, εντύπωση προκαλεί το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife και η τοποθέτηση short-shifter.

bmw-e34-v12-7

Η κατάσταση του εσωτερικού είναι αρκετά καλή για τα 23 χρόνια του αυτοκινήτου, ενώ όλα είναι λειτουργικά. Η αλλαγή του κινητήρα έγινε πριν από 8 χρόνια και από τότε, έχουν διανυθεί περίπου 11.000 χιλιόμετρα, από τα 120.000 που έχει συνολικά το αυτοκίνητο. Πολύ λίγα θα έλεγα και αν συμπεριλάβει κανείς και το ότι ο ιδιοκτήτης  από το Rochester της Νέας Υόρκης ζητάει μόλις €14.800.