original


Υπάρχει μία αδυναμία των συλλεκτών στα σκουριασμένα και ξεχασμένα μέσα σε γκαράζ κλασσικά αυτοκίνητα κι αυτό αποδείχθηκε άλλη μια φορά στην πώληση ενός αγωνιστικού πρωτότυπου Costin Nathan του 1966. Η τιμή του στη δημοπρασία της H&H Classics έφτασε τις 81.224 λίρες, δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ, τα 96.201 ευρώ.

Εκείνη την εποχή, δηλαδή τη δεκαετία του 1960, μπορούσε ο καθένας να κατασκευάσει ένα σασί, να του τοποθετήσει έναν κινητήρα και να αγωνιστεί εναντίων εργοστασιακών ομάδων. Ο τότε μηχανικός της Lotus, Frank Costin, σχεδίασε και κατασκεύασε ένα πανάλαφρο αυτοκίνητο με ξύλινο σασί και σωληνωτά χαλύβδινα υποπλαίσια, πάνω στα οποία τοποθέτησε τις ανεξάρτητες αναρτήσεις και τα φρένα. Ένας μικρός “χιλιάρης” τετρακύλινδρος κινητήρας, απόδοσης 96 ίππων ήταν τοποθετημένος στο αγωνιστικό και το αμάξωμα ήταν εξ ’ολοκλήρου από αλουμίνιο. Το μικρό Costin Nathan αγωνίστηκε εκείνη την εποχή στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ευρώπη, σε κατηγορίες μικρού κυβισμού, κόντρα στα Abarth. Η αρχική κατασκευή ήταν χωρίς οροφή, όμως ο μετέπειτα ιδιοκτήτης του το μετέτρεψε σε coupe.

Η κατάσταση του αγωνιστικού αυτή τη στιγμή, δεν είναι ιδιαίτερα καλή καθώς ήταν κλεισμένο για σχεδόν 45 χρόνια σε ένα γκαράζ. Ο κινητήρας του επίσης έχει αντικατασταθεί από έναν Ford και το σασμάν από ένα Hewland ΜΚ5. Ο νέος ιδιοκτήτης έχει ένα δύσκολο έργο αναπαλαίωσης, όμως ευελπιστούμε να τα καταφέρει και να ξαναδούμε το όμορφο αγωνιστικό να γυρνάει τις πίστες.

Εδώ να σημειωθεί ότι οι αρχικές εκτιμήσεις κατέτασσαν το μικρό αγωνιστικό στις 25 με 30 χιλιάδες λίρες, παρόλα αυτά η τιμή του εκτινάχθηκε προκαλώντας έκπληξη στον Roger Nathan, οδηγός, που αγωνίστηκε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, συνέντευξη του οποίου ακολουθεί στο βίντεο.

Δελτίο Τύπου

1966 Costin Nathan race car project sells for OVER £80,000

Three times its estimate at H&H Classics’ Chateau Impney auction

A dilapidated ‘garage find’ example of a rare car that burst onto the 1960’s racing scene – a Costin Nathan – was sold by H&H Classics at their Chateau Impney sale on Sunday July 10th for over £80,000. It had been estimated to fetch £25,000 to £30,000.

The car emerged from its 45-year slumber when a Manchester company carried out a house clearance. Racing as both a Spyder and GT in the 1960’s, the two-seater now requires total restoration. Appearing to be substantially complete, it comes with a highly prized Hewland MK5 gearbox and Ford-based Twin-Cam engine in pieces.

Despite its short career, the Costin-Nathan proved to be a very capable racer. Surviving examples showcase Costin’s unique talent for designing lightweight and very aerodynamic racers.

The car is the original Works Prototype as raced with considerable success by Roger Nathan in 1966. Bought by the previous owner (deceased) on 6th January 1967, without the initial Imp engine, it was given a Twin-Cam powerplant coupled to a Hewland Mk 5 transmission.

The driver was to be Chris Meek and the car was further modified with a hard-top to allow it to run as a GT.  A large folder of correspondence charts the trials and tribulations of the next three years which added but a single class win at Snetterton in May 1967 to the two-seater’s impressive racing resume.

Former race-driver, John Markey, who runs the H&H Classics Hindhead Surrey operation, says: “It is an amazing restoration project and a true ‘barn find’ slumbering in the late owner’s garage for the last 45 years.  This is quite a special car. It is the original Works Prototype as driven with success by Roger himself in ’66. I’m probably dewy eyed having raced one quite extensively in the 60’s. From a personal angle, the car as an Imp engined GT was a delight to drive, very quick in its class with neutral handling and my car did the Targa Florio, the Montjuich 12 hours and an event at Anderstorp in Sweden without any mechanical problems whatsoever.”