Zap-Zone-2017-Bentley-Bentayga-inline2

Οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου αποτελούν τους νευρώνες που μεταφέρουν ένα τεράστιο όγκο ηλεκτρικών σημάτων, δίνοντας ζωή στο αυτοκίνητο. Μέσω της καλωδίωσης, διακινούνται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τη διαχείριση του κινητήρα και των λοιπών συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας, δημιουργώντας ένα σύνθετο δίκτυο αγωγών, διερχόμενο από κάθε σημείο του αυτοκινήτου.

Η Bentley ­Bentayga αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολυπλοκότητας των σημερινών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, καθώς εξοπλίζεται με τέσσερα ραντάρ μεγάλης εμβέλειας, μέχρι δώδεκα αισθητήρες μικρής εμβέλειας για υποβοήθηση στάθμευσης, έξι κάμερες επόπτευσης του περιβάλλοντα χώρου, πλήθος συστημάτων φωτισμού, ηλεκτρονικό έλεγχο των αναρτήσεων, ψυγείο για σαμπάνιες, στερεοφωνικό σύστημα 18 ηχείων, συσκευή κουρδίσματος αυτόματων ρολογιών και καθίσματα που μπορούν να θερμάνουν, να δροσίσουν και να κάνουν μασάζ στους επιβαίνοντες. Εξυπακούεται πως όλα τα παραπάνω ηλεκτρονικά βοηθήματα, έχουν σχεδιαστεί, με γνώμονα την αντοχή σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, σκόνη, υγρασία, και ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές. Θα έχεις ήδη διαπιστώσει από τις εικόνες, ότι οι καλωδιώσεις της Bentayga είναι δαιδαλώδεις, δε διαφέρουν όμως αρκετά από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, το οποίο διαθέτει “πλούσιο” εξοπλισμό, αν εξαιρέσει κανείς το 48-βολτο σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων.

Zap-Zone-2017-Bentley-Bentayga-inline1

O διευθυντής γραμμής προϊόντων Bentayga, Peter Guest, ανέφερε:

Οι καλωδιώσεις παραδίδονται σε μια παλέτα, η οποία είναι στο μέγεθος του αυτοκινήτου. Καταλαμβάνουν πολύ χώρο και είναι άκαμπτες, σε αντίθεση με τις “παλιομοδίτικες” με τα εύκαμπτα καλώδια.

Φυσικά κάθε Bentayga φέρει μια παραλλαγή των βασικών καλωδιώσεων, αφού η διαμόρφωση τους εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού που έχει επιλέξει ο μελλοντικός ιδιοκτήτης. Για κάθε πολυτελές SUVμ κατασκευάζεται μια διαφορετική πλεξούδα ανάλογα με τα “καλούδια” που θα το εξοπλίσουν. Μιλώντας με τη γλώσσα της Bentley, κάθε πλεξούδα κατασκευάζεται κατά παραγγελία.

Όπως αντιλαμβάνεσαι, τα καλώδια στα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν απλώς για να ανάβουν τα φώτα και να ανεβοκατεβάζουν τα παράθυρα, αλλά για να εκτελούν ένα μεγάλο εύρος λειτουργιών, εξηγεί ο Stuart White, υπεύθυνος του  τμήματος ηλεκτρικών συστημάτων της Bentayga.

Υπάρχουν επτά διαφορετικά δίκτυα, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικές ταχύτητες και έχουν όλα διαφορετικές χρήσεις. Υπάρχει όμως διασύνδεση μεταξύ όλων των δικτύων και οι πληροφορίες μεταδίδονται σε όλο το δίκτυο. Δεν υπάρχει ένας αισθητήρας για μια λειτουργία, κάθε αισθητήρας τροφοδοτεί πληροφορίες για αρκετές διαφορετικές λειτουργίες.

Η πληροφορική ονομάζει αυτό τον τύπο δικτύου “δίαυλο ψηφιακού πολυπλέκτη” και είναι πλέον το κυρίαρχο πρότυπο, για το σχεδιασμό των δικτύων επικοινωνιών πάνω στο όχημα. Η δομή αυτού του δικτύου περιορίζει το μήκος των καλωδίων, επιτρέποντας στα σήματα πολλών συστημάτων, να μεταδίδονται από το ίδιο καλώδιο. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται δραματικά η πολυπλοκότητα και το βάρος των ήδη πολύπλοκων καλωδιώσεων της Bentayga.

Το συνολικό βάρος των καλωδιώσεων της Bentayga δε ξεπερνά τα 50 κιλά, όταν η καλωδίωση ενός muscle car, περασμένων δεκαετιών, ζυγίζει λιγότερο από 4,5 κιλά. Οι καλωδιώσεις δημιουργούν ένα τοπικό δίκτυο στο αυτοκίνητο συνδέοντας 90 μονάδες ελέγχου, με το λογισμικό που διαχειρίζεται τις λειτουργίες, να αποτελείται από 100 εκατ. γραμμές κώδικα γλώσσας μηχανής.