opel_astra_opc_x-treme_concept_1


Το 2001, η Opel εντυπωσίασε το κοινό της Διεθνούς Έκθεσης της Γενεύης με το κόκκινο, θηριώδες και απίστευτα εντυπωσιακό Αstra X-Treme Concept. H εταιρεία από το Rüsselheim θέλησε με αυτόν τον τρόπο να δείξει πώς θα μπορούσε να είναι μια έκδοση παραγωγής του αντίστοιχου αγωνιστικού του DTM, που ήδη βρισκόταν στο δεύτερο χρόνο εμπλοκής του στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. To 2000, η Mercedes, η Opel, και από το παράθυρο των κανονισμών, η Audi, συμμετείχαν στη νέα εποχή του DTM, μετά από παύση τριών χρόνων, ύστερα από τη “χρυσή τετραετία” της Class One (1993-1996). Κι εδώ, ας ανοίξουμε μια παρένθεση που αφορά το DTM και να δούμε τον “πρόγονο”, τρόπον τινά, του X-Treme Concept.

To 1998, στο Essen Motor Show, το αγωνιστικό τμήμα της Opel- λέγε με OPC- παρουσίασε την πρότασή του για τη νέα εποχή του DTM, ένα από τα πρωτότυπα που θα ακολουθήσουν που βασιζόταν στη νέα γενιά του Astra. Επρόκειτο για την coupe εκδοχή του Astra G και η γερμανική εταιρεία έδειχνε το δρόμο για την επανασύσταση του θεσμού, με τα (μελλοντικά) αγωνιστικά, για λόγους εξοικονόμησης κόστους, να διαθέτουν κοινό, monocoque σασί, κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα πέδησης. Κι εγένετο Opel Astra DTM Studie.

opel_astra_opc_dtm_prototype

Το νέο DTM έκανε πρεμιέρα το 2000, η Opel, μπορεί να νίκησε σε 8 από τους 16 αγώνες, αλλά, ο Manuel Reuter, πρωταθλητής με το Calibra V6 το 1996, δεν κατάφερε να διπλασιάσει τους τίτλους του, μένοντας δεύτερος πίσω από τον πρωταθλητή Bernd Schneider.

Βέβαια, να πούμε, ότι ήταν η τελευταία χρονιά που η Opel νίκησε σε αγώνα του DTM, αφού, μέχρι και το 2005 που συμμετείχε, η εταιρεία δεν κατάφερε να δει κανέναν οδηγό της στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου!

Mε την αυγή του νέου έτους, οι μηχανικοί του Opel Perfomance Center και οι σχεδιαστές της Opel, σε συνεργασία με το ITDC (International Technical Development Center), μέσα σε μόλις 7 εβδομάδες, κατάφεραν να δημιουργήσουν το Astra X-Treme Concept, το “δρομίσιο DTM”. Ξέχασε ό,τι έχει να κάνει με μοντέλο παραγωγής της Opel, εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με 100% dna από τους αγώνες. Carbon monocoque σασί, διπλά ψαλίδια μπρος-πίσω, εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκοι από ανθρακονήματα προέρχονταν από το αγωνιστικό Astra Coupe, ενώ η αναδιαμορφωμένη πίσω αεροτομή, ο εμπρός προφυλακτήρας και ο διαχύτης ήταν μερικά από τα λίγα στοιχεία εξωτερικά που υπέστησαν αλλαγές. Ακόμη, οι gull-wing πόρτες ήταν ίδιες με αυτές του Astra Coupe DTM.

opel_astra_opc_x-treme_concept_8

Mπαίνοντας στο X-Treme Concept, ξεχώριζε το σπαρτιάτικο εσωτερικό του, το Alcadara ήταν παντού, το τιμόνι προερχόταν από το Speedster, ενώ, όλες οι πληροφορίες αναγράφονταν στην οθόνη πίσω από το τιμόνι, όπως ακριβώς και στην αγωνιστική εκδοχή του. Αν παρατηρήσεις τις φωτογραφίες, θα διαπιστώσεις ότι ο οδηγός καθόταν αρκετά πίσω, καθώς, ο V8 κινητήρας του ήταν τοποθετημένος πίσω από τον εμπρός άξονα και όσο πιο πίσω γινόταν, για καλύτερη κατανομή του βάρους. Χαρακτηριστικά να σου αναφέρω, ότι ο οδηγός καθόταν 70 εκατοστά πιο πίσω εν συγκρίσει με το Astra G Coupe!

opel_astra_opc_x-treme_concept_12

“Καρδιά” του Χ-Τreme ήταν ένας ατμοσφαιρικός V8, 4 λίτρων και απόδοσης 444 ίππων στις 7350 στροφές/λεπτό, με ροπή τα 530Νm στις 4800 σ.α.λ.. Ο κινητήρας αυτός ήταν μια ανανεωμένη έκδοση του αντίστοιχου V8 που κινούσε το Cadillac Northstar LMP, του αγωνιστικού που συμμετείχε στο Le Mans από το 2000 έως το 2002. Η κίνηση φυσικά μεταδιδόταν στον πίσω άξονα μέσω ενός σειριακού, 6-ταχυτου, transaxle κιβωτίου ταχυτήτων και το διαφορικό ήταν μπλοκέ. Οι επιδόσεις του ήταν αξιοσημείωτες, αφού τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονταν σε περίπου 4” και η τελική ταχύτητα, ανάλογα με το γρανάζωμα, κυμαινόταν από 310 έως 330 χ.α.ω..

Παρά την ζήτηση από πλούσιους πελάτες της Opel, η γερμανική εταιρεία δεν το πέρασε ποτέ στην παραγωγή. Σύμφωνα με φήμες, υπήρχαν πλάνα έστω και για περιορισμένη παραγωγή, με την τιμή του να ανερχόταν στα 300.000$.