audi-mesarthim-f-tron

Η πυρηνική σύντηξη έχει προταθεί αρκετές φορές ως μια μορφή ενέργειας που θα έλυνε όλα τα ενεργειακά προβλήματα, από διαθεσιμότητα, μέχρι ρύπους. Είναι επίσης μια διεργασία που βλέπουμε καθημερινά, καθώς ο ήλιος είναι μια πυρηνική σύντηξη. Το δύσκολο ακόμα είναι ο έλεγχος της, άπαξ όμως και ελεγχθεί, με μικρές ποσότητες υδρογόνου θα μπορούμε να καλύψουμε τις ενεργειακές ανάγκες του πλανήτη, χωρίς να έχουμε ραδιενεργά κατάλοιπα.

Ο Ρώσος σχεδιαστής Grigory Gorin, οραματίστηκε μια θέση για την πυρηνική σύντηξη στην αυτοκίνηση και το αποτέλεσμα ήταν το Audi Mesarthim F-Tron Quattro concept. Για όσους δεν ασχολούνται με την αστρονομία (οι περισσότεροι δεν ασχολούμεθα) να επισημάνω πως το Mesarithm είναι ένα ζεύγος άστρων στον αστερισμό του Κριού.

Όπως και τα πυρηνικά εργοστάσια, έτσι και το ομολογουμένως πολύπλοκο αυτό όχημα, είναι μια ατμογεννήτρια. Δηλαδή ο αντιδραστήρας και οι επιταγχυντές του πλάσματος (το πυρηνικό καύσιμο) είναι στο κέντρο, γύρω τους υπάρχει το υγρό που ψύχει τον αντιδραστήρα και δημιουργεί ατμό, ο ατμός με την σειρά του κινεί ατμοστρόβιλους και αυτοί κινούν ηλεκτρογεννήτριες. Το σύστημα είναι κλειστό και με ελάχιστο καύσιμο θα μπορούσε να κινείται αιωνίως. Το packaging ενός πυρηνικού εργοστασίου σε τόσο μικρό χώρο είναι εντυπωσιακό, αν και έχει κατασκευαστεί και έχει πετάξει πυρηνοκίνητο αεροσκάφος.

Το πλαίσιο είναι εξίσου πρωτοποριακό αφού πρόκειται για αυτοφερόμενο (monocoque) εκτυπωμένο σε 3D printer. Αλλά είναι εκτυπωμένο γύρω από τα άλλα συστήματα, κάνοντας βέβαια την πρόσβαση σε αυτά αδύνατη, αλλά δεν είναι πρόβλημα αυτό αφού πάντα μπορεί να ανοιχθεί μια τρύπα και μετά να “τυπωθεί” ξανά το κομμάτι που αφαιρέθηκε με τρόπο που θυμίζει ζωντανό ιστό που επουλώνει.

Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε και στο σύστημα ελέγχου του οχήματος, Magnetic Hydro-Dynamic System, όπου χρησιμοποιεί μαγνητικό ρευστό, για να δημιουργεί μαγνητική έλξη με τον δρόμο, οποίος κι αυτός πρέπει να είναι μαγνητικός όμως. Το εντυπωσιακό με το MHDS, είναι πως το μαγνητικό ρευστό παίζει τον ρόλο ενεργητικής ανάρτησης καθώς μετακινεί την μάζα του και την έλξη ανάλογα με την δυναμική του οχήματος.

Βέβαια θα ήταν μάλλον απίθανο να υλοποιηθεί ποτέ ένα τέτοιο αυτοκίνητο αλλά η κατασκευή αντιδραστήρων σύντηξης θα μπορούσε να αναμορφώσει πλήρως τις μετακινήσεις μας.