Audi e-tron quattro concept (7)

Όλες οι εταιρείες του VW Group δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα λόγω του σκανδάλου χειραγώγησης των ρύπων και για αυτό προσπαθούν με νέες κινήσεις να αλλάξουν την εικόνα τους. Η Audi ξεκίνησε τις διορθωτικές κινήσεις αρχικά με τους μεγάλους V8 κινητήρες οι οποίοι δεν θα έχουν νέα γενιά, ενώ θα υπάρξουν περικοπές σε άλλα μοτέρ και κιβώτια. Έτσι θα επικεντρωθεί στην δημιουργία νέων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με σκοπό να αντιπροσωπεύουν το 25%-30% των πωλήσεων της μέχρι το 2025.

Η Audi άργησε πολύ, σε σχέση με άλλες εταιρείες, να αγκαλιάσει την ιδέα ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά με την νέα στρατηγική, αλλάζει και ετοιμάζεται να επενδύσει το ένα τρίτο της Έρευνας και Ανάπτυξης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στις ψηφιακές υπηρεσίες και την αυτόνομη οδήγηση. Ο Rupert Stadler, CEO της Audi, παρουσίασε σήμερα τις λεπτομέρειες του νέου επιχειρηματικού οδικού χάρτη της εταιρείας μπροστά σε 2000 στελέχη, κεκλεισμένων των θυρών στο Μόναχο. Έτσι η Audi θα προσφέρει τουλάχιστον 3 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020, ενώ θέλει να βγάλει στην αγορά και μοντέλα με κινητήρες κυψελών υδρογόνου.

Η εταιρεία πέρυσι πούλησε 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα και με βάση τους στόχους που έχει βάλει, αυτό θα σήμαινε 450.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων τον χρόνο. Το νούμερο αυτό, φέρνει την Audi αντιμέτωπη με την Tesla η οποία θέλει να φτάσει τις 500.000 πωλήσεις μέχρι το 2018.

Το σχέδιο της Audi περιλαμβάνει επίσης επενδύσει σε ψηφιακές υπηρεσίες, όπως και σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, με την Γερμανική εταιρία να δημιουργήσει μια νέα θυγατρική που θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Ονομάζεται SDS Company με τον Stadler να λέει πως το αυτόνομο αυτοκίνητο της θα μπορούσε να μην διαθέτει τιμόνι και πεντάλ, και θα είναι ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις.

Από τις Γερμανικές εταιρείες μόνο η BMW κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν και σαν αγορά εξακολουθεί να είναι ζημιογόνα για τις εταιρείες. Αυτή την στιγμή η VW είναι υπό πίεση, λόγω του dieselgate, οπότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Audi θα βοηθούσαν πολύ για να βελτιωθεί η εικόνα του ομίλου και να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στις πράσινες μεταφορές μέχρι το 2025.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκίνητων στην Ευρώπη κινείται σε χαμηλά νούμερα. Σύμφωνα με τον ACEA, από τα 14.202.024 νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν πέρυσι τα ηλεκτρικά ήταν μόνο 186.170 ενώ τα υβριδικά μόλις 234.170. Αυτό δείχνει ότι οι καταναλωτές αργούν να εμπιστευθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επειδή έχουν μικρή αυτονομία και μεγάλους χρόνους επαναφόρτισης.