[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

5D3_9375

Οι πωλήσεις των crossovers και των SUVs μεγαλώνουν μήνα με τον μήνα, και το 2015, για πρώτη φορά στην ιστορία των Ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων, τα SUV έγιναν η No1 σε πωλήσεις κατηγορία, αφού χάρη σε αύξηση της τάξης του 24%, ξεπέρασαν τόσο τα subcompacts όσο και τα compacts.

Η κατηγορία με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με το 2014 ήταν αυτή των μεσαίων SUV, καθώς σημείωσε 42% περισσότερες πωλήσεις μέσα σε ένα χρόνο, φτάνοντας σχεδόν το μισό εκατομμύριο οχήματα. Κατά κύριο λόγο, η συγκεκριμένη κατηγορία, διακρίνεται από premium επιλογές, καθώς έχεις να επιλέξεις ανάμεσα στα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και Volvo XC60. Όπως κατάλαβες πολύ καλά, η Lexus απουσίαζε για πολλά χρόνια από την συγκεκριμένη αγορά, έχοντας επικεντρωθεί στην μεγαλύτερη με το RX, μέχρι που παρουσίασε το 2014 το NX.

Το όνομα του προέρχεται από τα αρχικά Nimble Crossover, το οποίο σημαίνει “ευκίνητο crossover”, θέλοντας με αυτό το τρόπο η ιαπωνική εταιρία να του χαρίζει μια πιο νεανική ταυτότητα. Ο ανταγωνισμός είναι αρκετά σκληρός, αλλά κατάφερε εξαρχής να κλέψει ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας, έχοντας πουλήσει μέχρι σήμερα περίπου 120.000 μονάδες, με το σχεδόν 40% να αποτελούν την υβριδική έκδοση, την οποία είχαμε για δοκιμή.

Η Lexus, όντας κάτω από την ομπρέλα της Toyota, είναι συνυφασμένη με την υβριδική τεχνολογία, και πριν τρεις μήνες ανακοίνωσε πως από τον Απρίλιο του 2005, από όταν ξεκίνησαν οι πωλήσεις του RX 400h, μέχρι και σήμερα, έχει πουλήσει περισσότερα από 1 εκατ. υβριδικά οχήματα παγκοσμίως. Όλη η γκάμα της προσφέρεται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, έχοντας στους καταλόγους της 10 υβριδικά μοντέλα, με το πιο πρόσφατο να είναι το LC 500h. Μαζί με την Toyota κατέχουν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων, έχοντας πουλήσει πάνω από 8 εκατ. μονάδες, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται κατά 15% στην Ευρώπη.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Κατανάλωση
  • Εσωτερικοί χώροι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση στο δρόμο
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα εσωτερικού

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Όχι fun to drive
  • Μαλακές αναρτήσεις

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_17

Βλέπεις τις φωτογραφίες και το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η ο έντονος σχεδιασμός του εμπρός μέρους, και κυρίως η προεξέχουσα μάσκας, που συναντάται πλέον σε όλη τη γκάμα της εταιρίας. Η Lexus την ονομάζει “spindle grill”, το οποίο σε πιστή μετάφραση σημαίνει “ατρακτοειδής μάσκα”.

Test_Drive_Lexus_NX300h_25

Έχουν ακουστεί έντονες κριτικές, δίνοντας της διάφορους χαρακτηρισμούς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ξεχωρίζει και είναι διαφορετική. Αυτό ακριβώς είναι που θέλει η Lexus, ώστε να τραβάει το ενδιαφέρον στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων, με τον επικεφαλής σχεδιαστής, Yasuo Kajino, να είχε δηλώσει στην περσινή έκθεση του Ντιτρόιτ:

Έχουμε μια πρόκληση. Η Lexus είναι μια νέα μάρκα και η γκάμα μας εξακολουθεί να είναι πολύ μικρή σε σύγκριση με εκείνες των ανταγωνιστών μας. Πρέπει να τραβήξει την προσοχή, και ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι ο ισχυρός σχεδιασμός.

Test_Drive_Lexus_NX300h_28

Αν μη τι άλλο, αρκετά τολμηρή και ειλικρινής δήλωση, που όμως μόνο καλό έχει κάνει στην εταιρία, όπως αποτυπώνουν στις συνολικές της πωλήσεις. Τη περασμένη χρονιά η Lexus πούλησε 652.000 οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, με το 10% αυτών να είναι στην Ευρώπη, που σημείωσε χρονιά ρεκόρ.

Το αυτοκίνητο έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση του Πεκίνο, το πρώτο τρίμηνο του 2014, και στην ήπειρο μας παρουσιάστηκε 5 μήνες αργότερα στην έκθεση του Παρισιού. Σχεδιαστικά, αποτελεί την έκδοση παραγωγής του LF-NX Concept, που είδαμε το 2013, και παρότι έχει χάσει αρκετά κραυγαλέα στοιχεία του, παραμένει εξίσου εντυπωσιακό, φουτουριστικό και ίσως κραυγαλέο. Η λέξη αδιάφορο δεν υπάρχει στο λεξικό του, και το μόνο σίγουρο είναι ότι αρνείται να περάσει απαρατήρητο, όπως συμβαίνει με τα αντικείμενα μοντέρνας τέχνης, σε όποιο χρώμα και αν το δεις.

Test_Drive_Lexus_NX300h_21

Χαρακτηρίζεται από τις έντονες ακμές σε όλο το μήκος του αμαξώματος, την απουσία καμπύλων γραμμών, έχοντας διακριτή παρουσία ανάμεσα σε ανιαρά και χωρίς φαντασία μοντέλα. Ο σχεδιασμό του NX 300h το κάνει να δείχνει αρκετά πλατύ και με στιβαρό πάτημα, με τα εντυπωσιακά LED φώτα εμπρός και πίσω, να προσθέτουν πόντους στην έντονη προσωπικότητα του.

Test_Drive_Lexus_NX300h_20

Για να δημιουργηθούν οι απότομες αλλά “ρέουσες” γραμμές, οι σχεδιαστές της Lexus εμπνεύστηκαν από τη περίπλοκη ομορφιά που εμφανίζει ένα λιωμένο μέταλλο. Όταν το πλησιάζεις, οι χειρολαβές θα φωτίσουν, καλωσορίζοντας σε, ενώ τότε διακρίνεις και τη δυναμική γραμμή του προφίλ, καθώς και την coupé σιλουέτα του.

Η παραγωγή του compact crossover της ιαπωνικής εταιρίας γίνεται στο εργοστάσιο στη πόλη Miyata της Ιαπωνίας, και βασίζεται στην New MC πλατφόρμα της Toyota, όντας η ίδια που χρησιμοποιεί και το RAV4.

Test_Drive_Lexus_NX300h_16

Από πλευράς διαστάσεων, το NX 300h έχει μήκος 4.630 χλστ., πλάτος 1.845 χλστ. και ύψος 1.645 χλστ., με το σουλούπι του αυτοκινήτου να διοχετεύει κατάλληλα τον αέρα, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας αγγίζει τα Cd 0.32. Το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.660 χλστ., η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 170 χλστ., ενώ η γωνία προσέγγισης αγγίζει τις 28,7 μοίρες και η γωνία διαφυγής τις 24,5 μοίρες.

Κλείνοντας, από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το ιαπωνικό αυτοκίνητο δοκιμάστηκε από τον ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP το Δεκέμβριο του 2014, και είχε αποσπάσει 5 αστέρια, με την επί μέρους βαθμολογία να είναι 82% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 82% στη προστασία παιδιών, 69% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_77

Έχοντας ένα τόσο ριζοσπαστικό εξωτερικό περίβλημα, η Lexus δεν θα μπορούσε να επιλέξει συντηρητική προσέγγιση για τον σχεδιασμό της καμπίνας. Με την πρώτη επαφή μαζί του, θα καταλάβεις άμεσα την εντυπωσιακή υψηλής ποιότητα κατασκευής του, τη χρήση μαλακών υλικών και άφθονου δέρματος, που σε συνδυασμό με τις σκληρές μεταλλικές επιφάνειες, παρέχουν στο NX ένα πολυτελές περιβάλλον και μια ιδιαίτερη ομορφιά, που βοηθούν να δημιουργήσεις ένα μοναδικό εσωτερικό.

Test_Drive_Lexus_NX300h_81

Προσωπικά κρίνω ως φάουλ την χρησιμοποίηση κάποιων διακοπτών, όπως αυτό του cruise control, που αυτούσιο υπάρχει και στο Yaris. Πάντως, η ποιότητα συναρμογής όλων των μερών είναι υποδειγματική, χωρίς να ακούγεται το παραμικρό τρίξιμο.

Κύριο χαρακτηριστικό του ταμπλό είναι το “ισχυρό” ασημένιο πλαίσιο στο κέντρο του, που περιβάλλει και ορίζει την κεντρική κονσόλα. Εκεί, στο πάνω διάζωμα θα βρεις όλα τα χειριστήρια του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού και την οθόνη 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ σχεδιαστικό highlight αποτελεί το αναλογικό ρολόι, με την υπογραφή της ιαπωνικής εταιρίας.

Test_Drive_Lexus_NX300h_79 Test_Drive_Lexus_NX300h_92

Πιο χαμηλά, υπάρχουν οι διακόπτες του ηχοσυστήματος, καθώς και μια σχισμή εν είδη αποθηκευτικού χώρου, αλλά η διαμόρφωση της και η θέση της δεν είναι καθόλου βολική. Στη βάση της κονσόλας υπάρχει ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου, δύο περιστροφικοί διακόπτες, και διάφορα άλλα κουμπιά για το χειρισμό του συστήματος ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης.

Test_Drive_Lexus_NX300h_85

Ο χειρισμός του τελευταίου γίνεται μέσω ενός πιεζοπεριστροφικού χειριστηρίου, που μοιάζει αρκετά με τη λογική του iDrive της BMW, αλλά υστερεί σε ταχύτητα και επίπεδο γραφικών. Συνηθίζεται, πάντως γρήγορα, χωρίς να χρειάζεται σεμινάριο εκμάθησης. Η προσοχή στη λεπτομέρεια από τους Ιάπωνες σχεδιαστές φαίνεται από το μαξιλαράκι που υπάρχει ακριβώς πίσω από τον παραπάνω διακόπτη, το οποίο βρίσκεται εκεί για την ξεκούραση του χεριού, και πιο ειδικά του καρπού σου.

Ο άλλος περιστροφικός διακόπτης που διαθέτει η κονσόλα είναι για την επιλογή προγράμματος οδήγησης, Eco, Normal και Sport, ενώ υπάρχει και διακόπτης για αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση.

Test_Drive_Lexus_NX300h_87

Ο πίνακας οργάνων είναι πρακτικά ίδιος με αυτόν του υβριδικού RAV4, με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να έχουν χρωμιωμένο δαχτυλίδι. Ανάμεσα τους βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2″, με τις ενδείξεις να είναι παρόμοιες με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου. Όμορφη και παράλληλα hi-tech λεπτομέρεια, είναι η διαισθητική τεχνολογία που θα κάνει τη ζωή σου πιο απλή, καθώς τα ξεχωριστά φώτα στη πλαφονιέρα ενεργοποιούνται με την αφή, η οποία ανιχνεύει το χέρι σου ότι πλησιάζει, έτσι ώστε να μην ψάχνεις στο σκοτάδι τι να πατήσεις.

Test_Drive_Lexus_NX300h_60

Από θέμα χώρων, το αυτοκίνητο παίρνει 10 με τόνο. Προσφέρει άφθονους για όλους τους επιβάτες, με την θέση οδήγησης να είναι πολύ καλή, και ψηλή, με το κάθισμα να προσφέρει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις, έχοντας καλή στήριξη. Πίσω, ανεξαιρέτου σε πιο σημείο θα είναι το εμπρός κάθισμα, υπάρχει υπέρ αρκετός χώρος για τα γόνατα, με τον αέρα για τα κεφάλια να μην είναι πρόβλημα ακόμα και για τα 1.92 εκατοστά του αναστήματος μου.

Test_Drive_Lexus_NX300h_64

Αυτό σημαίνει ότι στην πίσω σειρά καθισμάτων θα φιλοξενηθούν εύκολα 3 επιβάτες χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, πόσο μάλλον με το εντελώς επίπεδο πάτωμα, τα γόνατα του μεσαίου να μην δυσκολεύουν την άνεση του. Ακόμα, η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη, χαρίζοντας έτσι την πολυτέλεια να βολευτεί ο καθένας στις δικές του προτιμήσεις.

Test_Drive_Lexus_NX300h_70

Η πρακτικότητα παίρνει και αυτή ψηλό βαθμό, με άφθονες θήκες, μεγάλο υποβραχιόνιο και ποτηροθήκες για όλους τους επιβάτες. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 555 λίτρα, παρά την ύπαρξη του υβριδικού συστήματος και της ρεζέρβας Αντίστοιχα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα κατά 60/40, αυτός αυξάνεται στα 1.600 λίτρα. Ο χώρος που σχηματίζεται είναι εντελώς επίπεδος, με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών να εμφανίζει ένα αρκετά χαμηλό κατώφλι.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_39

Πριν αναφερθώ στον κινητήρα του αυτοκινήτου δοκιμής, η Lexus, και κατ’επέκταση η Toyota, έχοντας εδραιωθεί στην συνείδηση του κοινού για την υβριδική τεχνολογία, προσφέρει το NX αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης, δηλαδή είτε με τον 2-λιτρο turbo turbo απόδοσης 235 ίππων και 349 Nm ροπής, είτε με τον 2,5-λίτρο υβριδικό που είχαμε για δοκιμή και εισάγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Το NX 300h αποτελεί το πρώτο υβριδικό μοντέλο στο C-SUV segment, με την εταιρία να βασίζεται πολύ σε αυτό, καθώς στην Ευρώπη σχεδόν το 66% των συνολικών πωλήσεων ήταν με το υβριδικό σύνολο.

Test_Drive_Lexus_NX300h_44

Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο 2,5-λίτρων τετρακύλινδρος 16-βάλβιδο κινητήρα βενζίνης, που λειτουργεί στο κύκλο του Atkinson, με τη σχέση συμπίεσης να αγγίζει το 12.5:1. Αποδίδει 152 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και 206 Nm ροπής μεταξύ 4.400 και 4.800 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα αποδίδει 105 kW/140 άλογα με τη ροπή του να αγγίζει τα 270 Nm από τις 0 σ.α.λ., με την ενέργεια να αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υβριδίων μετάλλων νικελίου 204 κελιών, που τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,6 kWh.

Συνολικά αποδίδει 197 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα E-CVT (ηλεκτρικό κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης). Στην συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο θεωρείται τετρακίνητο, καθώς ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας 50 kW/67 ίππων κινεί τον πίσω άξονα, αντικαθιστώντας έτσι έναν κεντρικό άξονα μετάδοσης. Αυτός σύμφωνα με την εταιρία, διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα των τετρακίνητων εκδόσεων, χωρίς όμως τα μειονεκτήματα του πρόσθετου βάρους και των τριβών των μηχανικών συστημάτων.

Ο επιπλέον ηλεκτροκινητήρας δεν αυξάνει την συνολική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, καθώς περιορίζεται η χρήση του εμπρός, με την κατανομή της ροπής στον εμπρός και στον πίσω άξονα να φτάνει μέχρι το 40/60 αντίστοιχα. Η κατανάλωση του τετρακίνητου υβριδικού αυτοκινήτου, εργοστασιακά ανακοινώνεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ, με αυτή που έγραψε το trip computer μετά από την εβδομαδιαία μας δοκιμή και περίπου 1730 χλμ., εκ των οποίων τα 1.100 σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα μέσα στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να ήταν στα 7,3 λίτρα/100 χλμ.

Test_Drive_Lexus_NX300h_45

Η τιμή αυτή καθορίζεται καθαρά από τη χρήση του αυτοκινήτου, καθώς τα μεγαλύτερα οφέλη των υβριδικών συστημάτων εντοπίζονται στις χαμηλές ταχύτητες των αστικών μετακινήσεων, με την συμβολή τους στον ανοιχτό δρόμο να μην είναι τόσο εκτενής, κάτι που αυξάνει τη κατανάλωση. Έτσι, μπορείς να δεις εύκολα τιμές από σχεδόν 6 λίτρα στη πόλη μέχρι 9 στον αυτοκινητόδρομο ή σε μια έντονη off road διαδρομή. Με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 56 λίτρα μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία 630 με 750 χλμ. Φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 117 γρ/χλμ. με τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Τέλος, για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,2 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, με το VBox μας να δείχνει 9,11 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_09

H Lexus προσφέρει το NX σε έξι επίπεδα εξοπλισμού, το Dynamic, Business, Executive, Luxury, Luxury Plus και F Sport. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στο Executive πακέτο, με την τιμή του να ξεκινάει από τα €55.400. Αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό κάθε μιας έκδοσης, μπορείς να δεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_02

Όταν ακούς το όνομα της Lexus, χωρίς καν να έχεις οδηγήσει κάποιο μοντέλο της, το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι άνεση. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το NX, κάτι που έρχεται σε αντιδιαστολή με αυτό που προσπαθεί να παρουσιάσει η εταιρία, λέγοντας ότι διαθέτει σπορ χαρακτηριστικά.

Test_Drive_Lexus_NX300h_22

Από πλευράς διάταξης των αναρτήσεων, στον εμπρός άξονα διαθέτει γόνατα MacPherson και ανεξάρτητα πίσω με διπλά ψαλίδια. Τα αμορτισέρ έχουν τροποποιηθεί ώστε να βελτιωθεί η οδηγική άνεση, μέσω της καλύτερης προσαρμογής της δύναμης απόσβεσης σε διάφορες ταχύτητες και οδικές συνθήκες, ενώ τα ελατήρια έχουν νέα σκληρότητα, που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της απορρόφησης των κραδασμών και μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος.

Test_Drive_Lexus_NX300h_14

Τα χαρακτηριστικά της οδηγικής εμπειρίας μετά από την δοκιμή του SUV της ιαπωνικής εταιρίας είναι οι άνετες, ξεκούραστες και αγχολυτικές μετακινήσεις, ωστόσο χωρίς συγκινήσεις, που έχουν κύριο γνώμονα το υβριδικό σύστημα. Το αποτέλεσμα φαίνεται στον δρόμο με την πολύ καλή απορρόφηση των κραδασμών, τόσο εντός όσο και εκτός ασφάλτου. Σε καλό οδικό δίκτυο απομονώνεσαι εντελώς από το εξωτερικό περιβάλλον, και δεν εισέρχεται κανένας κραδασμός στην καμπίνα, με τους όποιους αεροδυναμικούς θορύβους να εμφανίζονται σε υψηλές και αρκετά πάνω από το όριο ταχύτητας.

Έτσι, στον ανοικτό δρόμο, το NX είναι άνετο, σταθερό, ασφαλές, καταπίνοντας αβίαστα πολλά χλμ., προσφέροντας σου το ιδανικό περιβάλλον για ταξίδι.

Test_Drive_Lexus_NX300h_43

Παρότι ίσως δεν είναι δίκαιο να κρίνω αυστηρά την αμεσότητα του τριάκτινου και μικρού σε διαστάσεις τιμονιού, σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η ηλεκτρική κρεμαργιέρα του NX 300h παρέχει μια εντελώς στείρα εμπειρία, με ελάχιστη πληροφόρηση και αμεσότητα στις εντολές. Σώζεται λιγάκι από την καλή αίσθηση, όντας ελάχιστα βαρύ, με τον κύκλο στροφής να είναι αρκετά καλός, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, φτάνοντας τα 11,4 μέτρα. Αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με συνεχείς στροφές θα γίνει εύκολα αντιληπτό η καθυστέρηση στην μεταφορά της εντολής σου από το σύστημα κίνησης και από το γκάζι.

Test_Drive_Lexus_NX300h_07

Με το υβριδικό σύνολο δεν θα νιώσεις ποτέ ότι βάζει φωτιά στον δρόμο. Σε ήρεμες και φυσιολογικές μετακινήσεις, κάτι που θα κάνουν κατά κόρον οι πελάτες που τους ενδιαφέρει το ιαπωνικό SUV, δεν θα ενοχλήσει καθόλου το CVT κιβώτιο. Αν, όμως, πατήσεις βαθιά το γκάζι θα ακούσεις τον κινητήρα να δουλεύει συνεχόμενα ψηλά.

Αυτό που προσφέρει το αυτοκίνητο, είναι η εξαιρετική απλότητα στη χρήση, καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι απλά να πιέσεις το κουμπί του κινητήρα, να επιλέξεις το D στο αυτόματο κιβώτιο και αμέσως να χαρείς την ομαλή, αθόρυβη και εύκολη χρήση του οχήματος.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι σωστή, και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και στο φρενάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία, ενώ ακόμα και με εντελώς άδεια τη μπαταρία, ο κινητήρας θα προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσει τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, όταν χρειαστεί.

Test_Drive_Lexus_NX300h_31

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ανεξάρτητα από το εμπρός υβριδικό σύστημα, και κινεί αποκλειστικά του πίσω τροχούς, που εκτός από την καλύτερη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, αυξάνει και το βάρος ρυμούλκησης στα 1.650 κιλά, σημαντικό στοιχείο για τους υποψήφιους αγοραστές.

Με το που επιλέξεις στο κιβώτιο την χειροκίνητη λειτουργία, η πέδηση του κινητήρα ενισχύεται και επειδή οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται ψηλότερα, η απόκριση του γκαζιού είναι ελάχιστα καλύτερη. Στο sport mode οι αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού δεν γίνονται αισθητές για να προσφέρουν μια πιο δυναμική και ευχάριστη εμπειρία. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), διαθέτει ένα είδους kickdown, κάτι που βοηθά τις επιταχύνσεις εν κινήσει.

Test_Drive_Lexus_NX300h_06

Οι κλίσεις στις στροφές αναπόφευκτα είναι υπαρκτές, αλλά δεν θα έλεγα ότι σου προκαλούν φόβο. Επίσης, το bodyroll στις εξόδους των στροφών ή σε συνεχείς αλλαγές της κατεύθυνσης είναι αρκετά ελέγξιμο, με την πιο εμφανή ενόχληση να είναι η “βουτιά” κατά το φρενάρισμα.

Τα επίπεδα πρόσφυσης στην καλή άσφαλτο ήταν απλά καλά, καθώς οι 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής φοράνε M+S ελαστικά, διαστάσεων 225/65 και φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης τους αρκετά γρήγορα. Στο χώμα, όμως, γλιστράνε αρκετά εύκολα, με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης να έχει καθυστερημένη ενεργοποίηση, αφήνοντας σε να παίξεις λίγο με το πίσω μέρος.

Test_Drive_Lexus_NX300h_36

Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης δεν θα έλεγα ότι σου χαρίζει απόλυτη σιγουριά, καθώς η ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα δεν είναι αρκετά άμεση, και ποτέ δεν θα νιώσεις ότι οδηγείς πραγματικό τετρακίνητο. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας της υβριδικής τετρακίνηση E-Four AWD ενεργοποιείται όταν το σύστημα αντιληφθεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Τότε, μειώνεται αυτόματα η εμπλοκή του εμπρός ηλεκτροκινητήρα και ξεκινά την εμπλοκή του πίσω, ώστε να βελτιωθεί  πρόσφυση. Κατά την επιβράδυνση, και όταν δεν απαιτείται η χρήση του πίσω ηλεκτροκινητήρα, αυτός βοηθά στην ανάκτηση ενέργειας και την φόρτιση της μπαταρίας, με την αποκλειστικά ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου να φτάνει τα περίπου 4 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Lexus_NX300h_12

Θα κινηθεί, όμως, άνετα σε δρόμο με πατημένο χώμα και μέτριας δυσκολίας ανωμαλίες, φιλτράροντας πολύ καλά τους κραδασμούς, με το τιμόνι να μένει αμέτοχο στις αναπηδήσεις. Τέλος, εξαιτίας των ενδιάμεσων ελαστικών του επηρεάζεται και το φρενάρισμα, με την ακινητοποιήση του από τα 100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 41,8 μέτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Lexus_NX300h_33

Το Lexus NX είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση σε σχέση με το γερμανικό κατεστημένο. Έχει έντονα διακριτή εμφάνιση και ένα ιδιαίτερα πολυτελές εσωτερικό.

Για όσους κινούνται κυρίως στην πόλη, και δεν έχουν σκοπό τις γρήγορες συγκινήσεις από το SUV τους ή πολλές εκτός δρόμου δυνατότητες, και αντ’αυτού προτιμούν άνεση, οικονομία και ευκολία χρήσης, το ΝΧ είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Lexus NX 300h Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 9,11 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 3,62 δευτ. (με kickdown)
60-100 χλμ/ώρα 5,89 δευτ. (με kickdown)
80-130 χλμ/ώρα 6,64 δευτ. (με kickdown)
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,79 μέτρα σε 3,16 δευτ.

[/nextpage]