57258f2f550fb

Το μέλλον της αυτοκίνησης όπως φαίνεται δεν θα περιλαμβάνει τους diesel κινητήρες που τόσο αγαπήθηκαν στην Ευρώπη. Η αρχή είχε στα εργαστήρια, όπου εδώ και καιρό δυσκολεύονται να δημιουργήσουν τεχνολογίες που να συμβαδίζουν με τις περιβαλλοντολογικές νόρμες.

Η επόμενη πράξη παίχτηκε στα λογιστήρια, όπου είδαν τις πωλήσεις να πέφτουν με την άνοδο των μικρών υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων, της ηλεκτροκίνησης και των υβριδικών.

Μετά το Dieselgate όμως, έσπασαν τα ταμπού και οι κατασκευαστές αρχίζουν να παίρνουν πλέον θέση ανοιχτά, κάνοντας την ανάγκη φιλότιμο χτίζουν το eco friendly προφίλ τους θυσιάζοντας τους diesel. Η Volvo δια στόματος του CEO της, Hakan Samuelsson, ανακοίνωσε πως σκοπεύει να τους καταργήσει.

Πλέον στο club της μετά diesel εποχής μπαίνει και η Toyota. Με το Yaris diesel να καταλαμβάνει με τα βίας το 10% των πωλήσεων, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την Ευρώπη, Karl Schlicht, εξήγησε πως οι μειούμενες πωλήσεις δεν δικαιολογούν την εξέλιξη ενός νέου μοτέρ, ο οποίος θα μπορούσε να έχει διάρκεια ζωής 10 έως 15 έτη.

Να θυμίσουμε πως η Toyota είχε ανακοινώσει νωρίτερα εφέτος, πως στοχεύει να πουλήσει 15 εκατομμύρια υβριδικά ως το 2020 αλλά και 30.000 οχήματα κυψελών υδρογόνου και πως το μακροπρόθεσμο σχέδιο της είναι να υποδεκαπλασιάσει τις εκπομπές CO2 του στόλου της ως το 2050, καταργώντας του diesel κινητήρες.