redlightcamera


Στην Αμερική και όχι μόνο, υπάρχει μια γενικευμένη δυσαρέσκεια για τις κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας στα φανάρια, αμφισβητώντας την χρησιμότητά τους, έτσι η χρήση τους μειώθηκε από 533 πόλεις που τις χρησιμοποιούσαν το 2012, σε 467 το 2015. Ωστόσο το Insurance Institute for Highway Safety, προτρέπει τις τοπικές κυβερνήσεις να ανατρέψουν αυτή την μειωτική τάση. Σε πρόσφατη έρευνά του απεφάνθη πως οι κάμερες απέτρεψαν περί τα 1.300 δυστυχήματα κατά το 2014 και οι περιοχές που τις έκλεισαν είδαν 30% αύξηση στα δυστυχήματα.

Το IIHS, συνέκρινε δεδομένα που σύλλεξε από τις μεγαλύτερες αμερικάνικες πόλεις με δύο τρόπους. Ο πρώτος τρόπος ήταν η σύγκριση μεταξύ 57 δήμων με και 33 άνευ καμερών. Λαμβάνοντας υπόψιν στοιχεία για την πληθυσμιακή πυκνότητα και την ανεργία, η έρευνα έδειξε πως στις διασταυρώσεις των δήμων με κάμερες είχαν 21% λιγότερους θανάτους κατά κεφαλήν και 14% λιγότερους στις διασταυρώσεις χωρίς κάμερα, ή με άλλα λόγια 1.296 ζωές σώθηκαν χάρη στις κάμερες.

Ο δεύτερος τρόπος ήταν να εξετάσουν τι συνέβη σε 14 δήμους που διέκοψαν την χρήση καμερών και να τους συγκρίνει με 29 δήμους που συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν. Σε αυτή την περίπτωση οι θάνατοι από παραβιάσεις του ερυθρού σηματοδότη ήταν κατά 30% περισσότεροι στις περιοχές που είχαν διακόψει την χρήση καμερών και τα δυστυχήματα γενικώς σε διασταυρώσεις 16% περισσότερα.

Το IIHS επισημαίνει πως αν και δεν είναι δημοφιλείς οι κάμερες, οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί όταν ξέρουν πως παρακολουθούνται και αυτό μπορεί να σώσει ζωές. Επιπλέον βοηθάνε και το έργο της τροχαίας. Η έρευνα αυτή θα χρησιμοποιηθεί για να πείσει τις δημοτικές αρχές αλλά και να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με την οδική ασφάλεια και την συμβολή των καμέρων σε αυτή.