34349_auk_top10_13_1_big

Την Bugatti την ξέρεις φυσικά, όχι μόνο για τις σύγχρονες υπερταχείες της, αλλά και για την ιστορία της μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο: τα αυτοκίνητα του Γάλλου εφευρέτη αποτελούσαν ουσιαστικά την κορυφή της τότε αυτοκίνησης και ένα από αυτά ήταν η Bugatti Type 41 Royale. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε έπειτα από πείσμα του Ετόρε Μπουγκάτι, όταν άκουσε μια Αγγλίδα λαίδη να σχολιάζει τα αυτοκίνητά του και να δηλώνει την προτίμησή της στην Rolls-Royce. Αυτό ήταν. Ο Γάλλος παρουσίασε την 41, η οποία έμεινε στην ιστορία με το όνομα Royale και μάλλον δικαίως.

Βρισκόμαστε στο 1927 και οι αριθμοί είναι τεράστιοι και για τα σημερινά δεδομένα: Μήκος 6,40μ , μεταξόνιο 4,30(!)μ, βάρος 3,2 τόνοι, 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας 12,7 λίτρων και 300 ίπποι. Όχι κι άσχημα… Για την ιστορία ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια για την κίνηση αμαξοστοιχίας! Ο Ετόρε είχε αποφασίσει να νικήσει τις Rolls και το νέο του δημιούργημα ήταν μεγαλύτερο, δυνατότερο, πιο πολυτελές και με διπλάσια τιμή! Μόλις 6 κατασκευάστηκαν κι αυτές δεν δόθηκαν όπου κι όπου. Ο βασιλιάς Αλφόνσο της Ισπανίας ζήτησε μια, αλλά καθαιρέθηκε πριν την παραλάβει κι η παραγγελία ακυρώθηκε, ενώ ο βασιλιάς της Αλβανίας Ζογκ έφαγε..”άκυρο” από τον Μπουγκάτι, λόγω…τρόπων! Φυσικά εκείνη την εποχή το αμάξωμα ήταν ανεξάρτητο από το κλασικό σασί και τον τελικό σχεδιασμό αναλάμβαναν οι “αμαξάδες”, που έδιναν την τελική μορφή στο αυτοκίνητο.

Το πέμπτο στη σειρά αυτοκίνητο κατασκευάστηκε με σώμα από τον Kellner, ο οποίος ήταν από τους κορυφαίους εκείνη την εποχή. Η έναρξη του 2ου ΠΠ βρήκε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και μια ακόμα Royale στα χέρια της οικογένειας Bugatti,η οποία έχτισε κυριολεκτικά τα δύο αυτοκίνητα σε ένα μη προσβάσιμο δωμάτιο, ώστε να μην πέσουν στα χέρια των Ναζί. Και το κατάφερε. Οι δύο Royale δεν έπεσαν ποτέ στα χέρια του γερμανικού στρατού, αλλά αυτό δεν ήταν τελικά αρκετό. Με τη λήξη του πολέμου και με όλη την Ευρώπη να προσπαθεί να ανασηκωθεί από τα συντρίμμια της, η απόκτηση ενός αυτοκινήτου για βασιλιάδες έμοιαζε με κακόγουστο αστείο. Αντίθετο η απόκτηση ενός ηλεκτρικού ψυγείου ήταν πιο αναγκαία, αλλά πολύ δύσκολη, ακόμα και για μια οικογένεια με το όνομα Μπουγκάτι. Αυτό οδήγησε την κόρη του Ετόρε, την L’Ebe Bugatti, να ανταλλάξει τα δύο αυτοκίνητα με δύο… ηλεκτρικά ψυγεία της General Electric, συν 570 δολάρια. Δράστης της συναλλαγής ήταν ο Briggs Cunningham, Αμερικάνος οδηγός αγώνων που είχε τρέξει και στο Le Mans. Ο Cunningham κράτησε τη μια εκ των δύο Royale (αυτή με το Kellner αμάξωμα) στο μουσείο του μέχρι το 1986, ενώ πολύ νωρίτερα είχε πουλήσει την έτερη, σε τιμή ρεκόρ για την εποχή.

Το χτίσιμο-κρύψιμο της Royale και η πώλησή της αντί ενός ψυγείου φαίνεται να λειτούργησε θετικά για την τύχη του αυτοκινήτου, αφού το 1987 ο οίκος Christie’s πούλησε την συγκεκριμένη Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe σε έναν Ιάπωνα μεγιστάνα στην τιμή των 10 εκατομμυρίων δολαρίων, την υψηλότερη για μέχρι τότε και τιμή που την κατατάσσει ακόμα και σήμερα στα πιο ακριβά αυτοκίνητα του κόσμου! Κι όλα αυτά από ένα σχόλιο μιας Αγγλίδας, το πείσμα του Ettore να είναι πάντα κορυφαίος, λίγα τούβλα και…ένα ψυγείο!