vw logo tdi volkswagen clean diesel (1)

Ο James Robert Liang, ένας μηχανικός της Volkswagen ομολόγησε πως είναι ένοχος για το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων της εταιρίας του, μπροστά στον δικαστή του Περιφερειακού Δικαστηρίου των Η.Π.Α.

Ο Liang δήλωσε ένοχος σε συνωμοσία που σκοπό είχε να εξαπατήσει την κυβέρνηση των Η.Π.Α, διαπράττοντας απάτη, παραβιάζοντας τους νόμους περί καθαρού αέρα της Καλιφόρνια. Ως τιμωρία ο Liang θα μπορούσε να περάσει τα επόμενα πέντε χρόνια της ζωής του στη φυλακή, αλλά και να πληρώσει πρόστιμο 250.000 δολαρίων, αλλά στο πλαίσιο της συμφωνίας συμβιβασμού με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α, δεν θα ασκήσει έφεση.

Ο Liang είναι ο πρώτος εργαζόμενος της VW που αντιμετωπίζει ποινική δίωξη λόγω dieselgate –σ.σ. λες και αυτός πήρε την απόφαση να τοποθετήσει το συγκεκριμένο λειτουργικό, στα αυτοκίνητα και όχι τα μεγάλα κεφάλια του VW Group. Το όνομά του Liang εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μήνυση κατά της VW που κατατέθηκε σε δικαστήρια της Νέα Υόρκης και της Μασαχουσέτης, που ισχυριζόταν πως στελέχη της VW γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό.

Σύμφωνα με την μήνυση, ο Liang φέρεται να είναι αυτός που έχει αναπτύξει το παράνομο λογισμικό για τον 2.0-λιτρο TDI κινητήρα. Ο μηχανικός φέρεται να άρχισε να αναπτύσσει το λογισμικό εξαπάτησης το 2006 και το δοκίμασε στις εγκαταστάσεις της VW στη Καλιφόρνια. Σε έκθεση του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Η.Π.Α, ο Liang αναφέρεται πως μαζί με μια ομάδα ακόμη μηχανικών, είχαν αναλάβει την ανάπτυξη του παράνομου λογισμικού, μιας και ανακάλυψαν πως οι diesel κινητήρες 2,0-λίτρων της VW δεν θα είναι σε θέση να πληρούν τις αυστηρότερες εκπομπές ρύπων που θέσπισαν οι Η.Π.Α. Σύμφωνα με την παραδοχή του Liang, το λογισμικό ήταν σε θέση να αναγνωρίζει πότε το όχημα βρισκόταν σε τυποποιημένες δοκιμές εκπομπών σε δυναμόμετρο από τις αρχές των Η.Π.Α ή αν οδηγείτε στο δρόμο υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, προκειμένου να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών.

Ο 62-χρονος Liang δήλωσε πως ο ίδιος και οι συνεργάτες του γνώριζαν πως τα diesel αυτοκίνητα της VW διαφημιζόταν ψευδώς ως “clean diesels”, ενώ παραδέχτηκε πως από το φθινόπωρο του 2006 έως τον Σεπτέμβριο του 2015, βοήθησε άλλους να πουν ψέμματα στις ομοσπονδιακές και στις ρυθμιστικές αρχές των Η.Π.Α, καθώς και στους πελάτες της VW, από τότε που οι ρυθμιστικές αρχές εξέφρασαν ανησυχίες για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της VW.

Δεν υπάρχει καμία αναφορά αν και άλλοι εργαζόμενοι της VW παραδέχτηκαν την ενοχή τους για το dieselgate, με την καταδίκη του Liang να έχει οριστεί για τις 11 Ιανουαρίου. Ο Liang είχε εργαστεί στα κεντρικά της VW στη Γερμανία από το 1983, ενώ μετακόμισε το 2008 στις Η.Π.Α, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του επικεφαλής των diesel κινητήρων της Volkswagen, ενώ έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη του ΑΕ 189 2,0-λίτρων diesel κινητήρα.