car_indicator_warning_lights-cover

Ίσως σου έχει συμβεί κάποια στιγμή οδηγώντας, να ανάψει κάποια ενδεικτική – προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου σου και μη γνωρίζοντας τι σημαίνει και τι πρέπει να κάνεις, ανέτρεξες αμέσως στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου. Με την πάροδο του χρόνου, καθώς αυξάνονταν και γίνονταν πολυπλοκότερα τα ηλεκτρικά – ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινήτων, πολλαπλασιάστηκαν και οι λυχνίες, κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο δύσκολη. Στην πραγματικότητα όμως, οι φωτεινές ενδείξεις έχουν σκοπό να προστατέψουν εσένα και το αυτοκίνητο σου από δυσλειτουργίες διαφόρων συστημάτων του.

Οι ενδεικτικές λυχνίες χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες ανάλογα με το χρώμα τους, κόκκινο χρώμα σημαίνει άμεσος κίνδυνος, κίτρινο ή πορτοκαλί προειδοποίηση ενώ το πράσινο δηλώνει ότι κάποιο σύστημα είναι ενεργοποιημένο. Οι κατασκευαστές δεν είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τυποποιημένα σύμβολα για να υποδείξουν βλάβες και προειδοποιήσεις, οπότε πλην μερικών βασικών συμβόλων, υπάρχουν αρκετές παραλλαγές μεταξύ κατασκευαστών, πολλές φορές ακόμα και τα χρώματα των συμβόλων δε συμβαδίζουν με τις τρεις βασικές κατηγορίες που αναφέρθηκαν. Το παρόν άρθρο επικεντρώνεται στα πιο σημαντικά σύμβολα και γράφηκε αποκλειστικά για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός πρέπει να συμβουλεύεται το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου και να τηρεί πιστά τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Ενδεικτικές λυχνίες χρώματος κόκκινου

brake

Το σύμβολο με το θαυμαστικό μέσα σε κύκλο και τις δυο “παρενθέσεις” εξωτερικά, διαμορφώθηκε από το σχήμα των σιαγώνων στα ταμπουρόφρενα και υποδεικνύει βλάβη στο σύστημα πέδησης. Στα αυτοκίνητα με το συμβατικό υδραυλικό σύστημα πέδησης, η λυχνία θα ανάψει στην περίπτωση που η στάθμη του υγρού φρένων, στο αντίστοιχο δοχείο, πέσει κάτω από ένα όριο ασφαλείας. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διαρροή υγρού από το υδραυλικό κύκλωμα των φρένων και ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει άμεσα το όχημα. Σε οχήματα με συστήματα πέδησης που συνδυάζονται με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πέδησης, η συγκεκριμένη λυχνία μπορεί να ενεργοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες λυχνίες, όπως η λυχνία του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS) και τότε υποδεικνύει βλάβη σε κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα. Σε ελάχιστες περιπτώσεις, ο κατασκευαστής ενεργοποιεί τη λυχνία και όταν είναι τραβηγμένο το χειρόφρενο.

seatbeltΗ γνωστή λυχνία που ειδοποιεί τον οδηγό να φορέσει τη ζώνη ασφαλείας, η οποία πλέον συνδυάζεται με ηχητική προειδοποίηση και αισθητήρες κατειλημμένου καθίσματος. Αρκετοί οδηγοί συμμορφώνονται φορώντας τη ζώνη, άλλοι πάλι δένουν τις ζώνες πίσω από το κάθισμα ή αγοράζουν ειδικό αξεσουάρ που “ξεγελά” μεν το σύστημα, δε ξεγελά όμως τους νόμους της φυσικές σε περίπτωση ατυχήματος. Αντίθετα και οι δύο πρακτικές είναι εξίσου επικίνδυνες καθώς στην περίπτωση που δημιουργηθούν οι συνθήκες για την ενεργοποίηση των αερόσακων, το σύστημα καθορίζει το πόσο θα φουσκώσουν οι αερόσακοι από το αν φορούν ή όχι τις ζώνες ασφαλείας οι επιβάτες. Αυτό συμβαίνει διότι ο αερόσακος μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερους τραυματισμούς στην περίπτωση που ο οδηγός δε φορά τη ζώνη του, έτσι λαμβάνονται υπόψιν αρκετές παράμετροι και υπολογίζεται ο τελικός όγκος που θα καταλάβει ο αερόσακος ώστε να προστατέψει καλύτερα τον οδηγό. Για την ιστορία, το SRS που συνοδεύει το AIRBAG που αναγράφεται στα σημεία που υπάρχουν αερόσακοι σημαίνει “Συμπληρωματικό Σύστημα Συγκράτησης”, έχει σχεδιαστεί δηλαδή να για να συμπληρώνει την προστασία που προσφέρουν οι ζώνες ασφαλείας. Είναι πιο απλό να φορέσεις κανονικά λοιπόν τη ζώνη σου, για να έχεις αρχικά το κεφάλι σου και δεύτερον για να το έχεις ήσυχο σε περίπτωση ατυχήματος, ο μη γένοιτο.

cooling

Η λυχνία ενεργοποιείται σε περίπτωση υπερθέρμανσης του ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν έχει πέσει η στάθμη του υγρού στο ψυκτικό κύκλωμα ή λόγω δυσλειτουργίας κάποιου εξαρτήματος, όπως ο θερμοστάτης, η αντλία ή το βεντιλατέρ. Ο οδηγός ακινητοποιεί το όχημα και ακολουθεί τις οδηγίες του εγχειριδίου χρήσης, εφόσον χρειαστεί συμπλήρωση ψυκτικού υγρού στο κύκλωμα, πρέπει πρώτα να κρυώσει ο κινητήρας και ύστερα να πληρωθεί το αντίστοιχο δοχείο με αποσταγμένο νερό και  ειδικό πρόσθετο (παραφλού). Η συμπλήρωση με νερό από τη βρύση πρέπει να αποφεύγεται, καθώς τα άλατα που περιέχει προκαλούν διάβρωση στο μπλοκ του κινητήρα. Οδήγηση με ενεργοποιημένη τη λυχνία μπορεί να προκαλέσει καταστροφή του κινητήρα από υπερθέρμανση.

lubrication

Η συγκεκριμένη λυχνία, όπως θα έχεις παρατηρήσει, ανάβει όταν γυρίσεις το διακόπτη του αυτοκινήτου στην πρώτη θέση και σβήνει όταν εκκινήσει ο κινητήρας. Αυτό συμβαίνει διότι η λυχνία ενεργοποιείται από αισθητήρα πίεσης, που ελέγχει την πίεση του λαδιού στο σύστημα λίπανσης του κινητήρα. Όταν η λυχνία ανάψει κατά την οδήγηση, ο οδηγός υποχρεωτικά ακινητοποιεί αμέσως το αυτοκίνητο και μπορεί αρχικά να ελέγξει τη στάθμη του λαδιού. Αν λείπει λάδι, μπορεί να συμπληρώσει, να εκκινήσει τον κινητήρα και αν σβήσει η λυχνία μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του. Σε αντίθετη περίπτωση, το αυτοκίνητο πρέπει να μεταφερθεί στο συνεργείο, οδήγηση με ενεργοποιημένη τη λυχνία μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στον κινητήρα λόγω υπερθέρμανσης.

immobilizerΤο σύστημα ακινητοποίησης αυτοκινήτου (Immobilizer) παρέχει αντικλεπτική προστασία έναντι μη εξουσιοδοτημένης εκκίνησης του κινητήρα με αντίγραφο κλειδί. Η λυχνία του immobilizer ενεργοποιείται στην περίπτωση που η αυτοδιάγνωση της μονάδας ελέγχου καταγράψει κάποια βλάβη στο σύστημα ή όταν το κλειδί που χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα δεν είναι το γνήσιο, σε αυτή την περίπτωση ο κινητήρας δεν εκκινεί και η λυχνία αναβοσβήνει. Η αποκατάσταση της βλάβης πρέπει να γίνει άμεσα, καθώς υπάρχει περίπτωση το αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί λόγω μη εκκίνησης του κινητήρα.

charging

Αυτή η λυχνία ενεργοποιείται στην περίπτωση που το σύστημα φόρτισης σταματήσει να φορτίζει τη μπαταρία. Παρόλο που το σύμβολο της λυχνίας είναι μια μπαταρία, η λυχνία δε θα ανάψει στην περίπτωση που η μπαταρία χάσει μέρος της φόρτισής της λόγω δικής της δυσλειτουργίας. Η λυχνία ειδοποιεί τον οδηγό μόνο για την ορθή λειτουργία του εναλλακτήρα, ο οποίος φορτίζει τη μπαταρία. Η λυχνία ενεργοποιείται μόλις γυρίσεις το διακόπτη της μίζας στην πρώτη θέση και πρέπει να σβήσει μόλις εκκινήσει ο κινητήρας, αφού αρχίζει η φόρτιση της μπαταρίας. Όταν η λυχνία ανάψει κατά τη διάρκεια της οδήγησης, πρέπει να ακινητοποιήσεις το όχημα και να καλέσεις οδική βοήθεια. Οδήγηση με τη λυχνία ενεργοποιημένη προκαλεί εκφόρτιση της μπαταρίας, η οποία μπορεί να την καταστρέψει, και σύντομα να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο.

Αυτές ήταν οι βασικότερες ενδεικτικές λυχνίες, ο οποίες σε προειδοποιούν για σοβαρές βλάβες, που μπορούν να ακινητοποιήσουν άμεσα το αυτοκίνητο σου. Προσοχή λοιπόν γιατί αυτή η κατηγορία βλαβών μπορεί να σε αναγκάσει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη, αν δε προβείς άμεσα στις απαραίτητες επισκευές. Στο 2ο μέρος της σειράς, θα ασχοληθούμε με τις ενδεικτικές λυχνίες κίτρινου χρώματος, μέχρι τότε μπορείς να μαντέψεις τι συμβολίζουν οι παρακάτω ενδεικτικές λυχνίες;q1

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο και χρήσιμο μάθημα το άρθρο! Μπράβο!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο και χρήσιμο μάθημα το άρθρο! Μπράβο!

  • Petros K

    Αν και είναι στο επόμενο “μάθημα” έχω στο VW μου ένα φωτάκι αναμμένο εδώ και καιρό, μήπως μπορείτε να με διαφωτίσετε λίγο;; :P

    • Κλασική περίπτωση βλάβης, θα λεγε ο μαστροτσάκωνας. Όχι μόνο για τη VW, για όλους τους κατασκευαστές. Θα το δούμε αναλυτικά σε επόμενη σειρά άρθρων με θέμα την διάγνωση μέσω ΟΒD και αν είστε καλά παιδιά θα δούμε και τον τρόπο διάγνωσης της βλάβης μέσω κινητού και ενος φτηνού obd, μέχρι τότε να έχετε λύσει την άσκηση που σας έβαλα :P

    • Κλασική περίπτωση βλάβης, θα λεγε ο μαστροτσάκωνας. Όχι μόνο για τη VW, για όλους τους κατασκευαστές. Θα το δούμε αναλυτικά σε επόμενη σειρά άρθρων με θέμα την διάγνωση μέσω ΟΒD και αν είστε καλά παιδιά θα δούμε και τον τρόπο διάγνωσης της βλάβης μέσω κινητού και ενος φτηνού obd, μέχρι τότε να έχετε λύσει την άσκηση που σας έβαλα :P

    • Dimitris

      Εφαγα ένα προχτές, αισθητήρας εκκεντροφόρων στη συγκεκριμένη περίπτωση = 80 έουρα. Καλοχώνευτο XD

    • Dimitris

      Εφαγα ένα προχτές, αισθητήρας εκκεντροφόρων στη συγκεκριμένη περίπτωση = 80 έουρα. Καλοχώνευτο XD

    • οταν το δεις σβηστο….να αρχιζεις να ανησυχεις !!!!!!!!!! :-P

    • Mika

      Να τρωγεσαι,κατι δεν παει καλα, κλπ!!!
      :p

    • insider greece

      Ναι ναι Ειναι απενεργοποιημενη η αντικεραυνικη προστασια του κινητηρα ???

    • PROCT_OR

      οοοοοοοοοοοοοοοοοοοχαχαχαχα
      κατι παει λαθος..
      ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ που ανησυχεις!!!!!

    • JohnnyXP64

      ολο κλαψες ειστε μερικοι, δεν φτανει που σας λεει οτι “τσεκαρε ρε το μοτερ σου ειναι ΑΣΤΡΑΠΗ!” σας χαλαει και απο πανω! :P

    • Sofian

      χαχαχαχχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα ημουν σιγουρος οτι καποιος θα το σπαμαρε!!

  • Petros K

    Αν και είναι στο επόμενο “μάθημα” έχω στο VW μου ένα φωτάκι αναμμένο εδώ και καιρό, μήπως μπορείτε να με διαφωτίσετε λίγο;; :P

  • Alex
  • Alex
  • Anestis Genk

    Πολύ ωραίο άρθρο!
    Η λυχνία για τα φρένα μπορεί να ανάψει και αν έχουν φαγωθεί πολύ τα τακάκια και οι δίσκοι με αποτέλεσμα να προχωρήσουν πολύ τα εμβολάκια και άρα να πέσει η στάθμη των υγρών φρένων, που όπως σωστά λέει το άρθρο ενεργοποιεί την λυχνία.

  • Anestis Genk

    Πολύ ωραίο άρθρο!
    Η λυχνία για τα φρένα μπορεί να ανάψει και αν έχουν φαγωθεί πολύ τα τακάκια και οι δίσκοι με αποτέλεσμα να προχωρήσουν πολύ τα εμβολάκια και άρα να πέσει η στάθμη των υγρών φρένων, που όπως σωστά λέει το άρθρο ενεργοποιεί την λυχνία.

    • Στα σύγχρονα αυτοκίνητα θα ανάψει πρώτα η λυχνία φθοράς υλικού τριβής και δε θα φτάσει ποτέ σε σημείο να κατέβει τόσο χαμηλά η στάθμη, το θεωρώ αδύνατο να συμβεί, προσωπικά δε το έχω συναντήσει ποτέ. Έχω δει όμως το αποτέλεσμα των παρακάτω φωτογραφιών, χωρίς να ανάψει ποτέ η λυχνία του συστήματος πέδησης και η οδηγός να απορεί πως κατάφερε να κάνει “φονικό όπλο” τη δισκόπλακα, ναι έβλεπα Ζήνα μικρός… .

    • insider greece

      Αλεξανδρε και μυνημα και λαμπακι να αναβε το αποτελεσμα με την συγκεκριμμενη κυρια μπορει να ηταν το ιδιο γιατι ειναι σαν να την ακουω “κιεγω τι ειμαι μηχανικος;;;;” υποθετω παντος οτι για να μην αναψει λαμπακι καποιος αντιβνα αλλαξει τακακια συμπληρωσε υγρα, μπορει να της ειπε οτι ελα παλι σε 5.000κμ να τα αλλαξουμε αλλα…
      Πριν 2 χρονια στο φαναρι του φιξ μυριζα καμμενο τακακι,η τυπα κινουνταν με το χειροφρενο τραβηγμενο, της κανω νοημα αλλα μιλαγε στο κινητο και νομιζε οτι της την πευτω, μετα απο 1κμ καπνιζε σαν τρελο και αυτη εκει ,ολοι προσπαθουσαμε να την ειδοποιησουμε και η θεα βγαζει το χερι και μας χαιρεταγε!!!! ????
      Πλεον πιστευω οτι τα αυτοκινητα μετικων μερικων αντι μονο λαμπακια να στελνουν και μυνημα στο κινητο στα σοσιαλ μεδια κτλ ??

    • Η συγκεκριμένη λόγω οικονομικών δεν πήγαινε στο συνεργείο και ούτε είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά, ενώ το αυτοκίνητο τραβούσε δεξιά κατά το φρενάρισμα. Δημόσιος κίνδυνος, μερικοί άνθρωποι δε πρέπει να οδηγούν, όταν όμως ανοίγω κουβέντα για αυτοοδηγούμενα οχήματα όλοι είναι αρνητικοί…

    • insider greece

      Συμφωνω αλλα διστυχως υπαρχει κοσμος χωρις αντιληψη, παιδεια, αισθηση του κινδυνου και δυστυχως τα ποσοστα αυτα αντι μα μειωνονται αυξανονται, οσο περισσοτερα πτυχια τοσο κιγοτερη κοινη λογικη, τοσο που και με τα αυτονομα αυτος ο κοσμος θα εχει προβλημα. Οταν ακους απο μανα που εχει το παιδακι της στο μπροστα καθισμα να λεει ” αν σκοτωθω εγω γιατι να ζησει το παιδι μου” απο εκει καταλαβαινεις για το επιπεδο του κοσμου που μας περιτριγυριζει και πως γαλουχειται η νεοτερη γενια!!!

    • Συμφωνώ απόλυτα και προσθέτω ότι δεν υπάρχει επίσης ούτε συνείδηση, είτε αυτή ονομάζεται κοινωνική, οικολογική, οδηγική, κτλ, με αποτέλεσμα όλα τα δεινά που βλέπουμε γύρω μας

    • Anestis Genk

      Πρόσφατα έτυχε να δω την περίπτωση που σου λέω, αυτά που δείχνεις τα έχω δει μόνο σε δίκυκλα.

    • spiros

      εχω απάντηση γιατι δεν αναψε η λυχνια
      α) το καλωδιακι που δινει σήμα και το συνδεεις συνηθως σε ενα τακακι μονο, δεν ηταν συνδεδεμενο στο τακακι ή ειχε κοπει / καταστραφει.
      ο θορυβος ομως που θα εκαναν τα φρενα δεν αρκούσε για προειδοποίηση???????

    • Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, Samurai μοντ.97, δεν υπάρχει αισθητήρας φθοράς υλικού τριβής. Επίσης δεν άναψε η κόκκινη λυχνία του συστ. πέδησης για με το θαυμαστικό. Ο θόρυβος θα έπρεπε να έχει θορυβήσει την οδηγό αλλά ούτε αυτό έγινε. Κάποιοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ως επιπλέον προειδοποίηση φθοράς ένα μεταλλικό έλασμα, που μόλις έρθει σε επαφή με τη δισκόπλακα παράγει έντονο μεταλλικό θόρυβο.

    • spiros

      ε τοτε οπως καθε καλος σαμουραι, το πηγαινε για…..χαρακιρι !!!!!!

  • AMG

    Μάλλον πρέπει να αλλάξουν χρώμα στο σύμβολο της χαμηλής στάθμης καυσίμου από πορτοκαλί σε κόκκινο.

    • Αυτό πρέπει να γίνει στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων τείνουν να έχουν βαρύτερο δεξί πόδι από το μέσο όρο του πληθυσμού.

    • Αυτό πρέπει να γίνει στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων τείνουν να έχουν βαρύτερο δεξί πόδι από το μέσο όρο του πληθυσμού.

  • AMG

    Μάλλον πρέπει να αλλάξουν χρώμα στο σύμβολο της χαμηλής στάθμης καυσίμου από πορτοκαλί σε κόκκινο.

  • Smartass

    Η ένδειξη που τρέμω να δω αναμμένη είναι της θερμοκρασίας.
    Γιατί ο Κάρλος αφαίρεσε το όργανο λόγο μείωσης του κόστους παραγωγής.
    :D

    • Το όργανο ένδειξης θερμοκρασίας και το στροφόμετρο δεν είναι και τόσο απαραίτητα για τον οδηγό. Η πληροφορία ότι έχω 85 ή 92 βαθμους στο ψυκτικό μέσο είναι άχρηστη, αφου με ενδιαφέρει μόνο η περίπτωση που η θερμοκρασία ανέβει υπερβολικά, εκεί λοιπόν θα ανάψει η λυχνίες. Οι βασικότεροι λόγοι που οδήγησαν στην αντικατάσταση των μηχανικών οργάνων με φωτεινές ενδείξεις είναι το κόστος, το βάρος και ο όγκος αυτων των εξαρτημάτων. Για τους ίδιους λόγους, στο παρελθόν “εξαφανίστηκαν” τα όργανα πίεσης λαδιού, τάσης μπαταρίας και τόσα άλλα.

    • Το όργανο ένδειξης θερμοκρασίας και το στροφόμετρο δεν είναι και τόσο απαραίτητα για τον οδηγό. Η πληροφορία ότι έχω 85 ή 92 βαθμους στο ψυκτικό μέσο είναι άχρηστη, αφου με ενδιαφέρει μόνο η περίπτωση που η θερμοκρασία ανέβει υπερβολικά, εκεί λοιπόν θα ανάψει η λυχνίες. Οι βασικότεροι λόγοι που οδήγησαν στην αντικατάσταση των μηχανικών οργάνων με φωτεινές ενδείξεις είναι το κόστος, το βάρος και ο όγκος αυτων των εξαρτημάτων. Για τους ίδιους λόγους, στο παρελθόν “εξαφανίστηκαν” τα όργανα πίεσης λαδιού, τάσης μπαταρίας και τόσα άλλα.

    • panos

      η πληροφορια ομως της θερμοκρασιας αν ερμηνευτει σωστα ειναι χρησιμη,
      για παραδειγμα ενω συνηθως μου εδειχνε 90 βαθμους, τον τελευταιο καιρο
      εδειχνε λιγο πιο πανω απο τους 90, χωρις ομως να αλλαξουν οι συνθηκες,
      συν οτι το βεντιλατερ λειτουργουσε περισσοτερη ωρα μεχρι να σταματησει,
      αυτα τα δυο ” σημαδια ” με ωθησαν να ανοιξω το καπο για να ελεγξω την
      σταθμη του ψυκτικου υγρου, κ οντως ηταν πιο χαμηλη απο την κανονικη,
      αιτια ηταν μικρη διαρροη απο τον αισθητηρα θερμοκρασιας που ειναι πανω
      στο ψυγειο. Λιγο στεγανοποιητικο στο σπειρωμα ελυσε το προβλημα.

    • panos

      η πληροφορια ομως της θερμοκρασιας αν ερμηνευτει σωστα ειναι χρησιμη,
      για παραδειγμα ενω συνηθως μου εδειχνε 90 βαθμους, τον τελευταιο καιρο
      εδειχνε λιγο πιο πανω απο τους 90, χωρις ομως να αλλαξουν οι συνθηκες,
      συν οτι το βεντιλατερ λειτουργουσε περισσοτερη ωρα μεχρι να σταματησει,
      αυτα τα δυο ” σημαδια ” με ωθησαν να ανοιξω το καπο για να ελεγξω την
      σταθμη του ψυκτικου υγρου, κ οντως ηταν πιο χαμηλη απο την κανονικη,
      αιτια ηταν μικρη διαρροη απο τον αισθητηρα θερμοκρασιας που ειναι πανω
      στο ψυγειο. Λιγο στεγανοποιητικο στο σπειρωμα ελυσε το προβλημα.

    • Συμφωνω αλλά ο μέσος οδηγός δυσκολεύεται να αλλάξει λάστιχο, πόσο μάλλον να κάνει διάγνωση, οπότε δεν είναι τόσο χρήσιμη η πληροφορία της θερμοκρασίας. Στην περίπτωση που αναφέρεις, η μικρή απώλεια θα προκαλούσε μεγαλύτερη απώλεια και όταν η θερμοκρασία ξεπερνούσε το “κατώφλι” θα άναβε η λυχνία, και το αυτοκίνητο θα επισκευαζοταν στο συνεργείο. Άλλος ένας λόγος που οι κατασκευαστές δε θέλουν οδηγούς με διαγνωστικά όργανα (θερμόμετρο στην προκειμένη) στα χέρια τους.

    • Συμφωνω αλλά ο μέσος οδηγός δυσκολεύεται να αλλάξει λάστιχο, πόσο μάλλον να κάνει διάγνωση, οπότε δεν είναι τόσο χρήσιμη η πληροφορία της θερμοκρασίας. Στην περίπτωση που αναφέρεις, η μικρή απώλεια θα προκαλούσε μεγαλύτερη απώλεια και όταν η θερμοκρασία ξεπερνούσε το “κατώφλι” θα άναβε η λυχνία, και το αυτοκίνητο θα επισκευαζοταν στο συνεργείο. Άλλος ένας λόγος που οι κατασκευαστές δε θέλουν οδηγούς με διαγνωστικά όργανα (θερμόμετρο στην προκειμένη) στα χέρια τους.

    • panos

      συμφωνω κ εγω, παντως η εγκαιρη προειδοποιηση του οργανου
      μπορει να βγαλει τουλαχιστον τους εμπειρους οδηγους απο δυσκολες
      καταστασεις, οπως για παραδειγμα το αναμμα της λυχνιας στην μεση
      του πουθενα κ υπο αντιξοες συνθηκες, κ το ευχαριστο ειναι οτι οι
      κατασκευαστες ακουν την γκρινια των ” ψαγμενων ” οδηγων, αφου
      μερικοι ενω ειχαν καταργησει το οργανο θερμοκρασιας, τωρα το
      επανεφεραν.

    • insider greece

      Να πω κι εγω οτι ο εμπειρος οδηγος κανει επιπλεον προληπτικη συντηρηση γιατι γνωριζει τις ευπαθειες του καθε αυτοκινητου του, παραδειγμα ενα μοντελο υποφερει απο θερμοστατη η δοχειο διαστολης οποτε αλλαζεται προληπτικα, αλλο μοντελο απο πολλαπλασιαστες , εχει 2 μαζι του, πλεον πολλα προβληματα οφειλονται στα μεγαλα διστηματα σερβις με τα long life και fill for life λιπαντικα,
      Επισεις ενα wifi OBD μερικα σωστα εργαλεια για το οχημα μπορουν να μας γλυτωσουν.

    • Anestis Genk

      Στο Peugeot 407 υπάρχει ένα θέμα με το καλοριφέρ, το θερμοστάτη ή κάτι τέτοιο, δεν είμαι σίγουρος και λειτουργεί ψυχρότερο απ’ότι πρέπει. Λίγοι βέβαια το ανακαλύπτουν αλλά όσοι γνωρίζουν σε τι θερμοκρασία πρέπει να λειτουργεί καταλαβαίνουν ότι κάτι άλλαξε.

    • Οποιαδήποτε βλάβη εντοπίζεται και επισκευάζεται κατά το service, η χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας, όταν μιλάμε για 10-15 βαθμούς, έχει μοναδικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Πλέον τα σύγχρονα συστήματα αυτοδιάγνωσης έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία της χαμηλής θερμοκρασίας και να ανάβουν το check engine. Στα επόμενα αυτοκίνητα δε θα υπάρχουν μηχανικά όργανα και όλες οι πληροφορίες θα παρέχονται ψηφιακά σε μια οθόνη.

  • Smartass

    Η ένδειξη που τρέμω να δω αναμμένη είναι της θερμοκρασίας.
    Γιατί ο Κάρλος αφαίρεσε το όργανο λόγο μείωσης του κόστους παραγωγής.
    :D

  • Γιώργος Βαρδου

    η δευτερη ειναι για προβλημα στο κιβωτιο ταχυτήτων;

    • Σωστά, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει “εγκέφαλο” με δυνατότητα αυτοδιάγνωσης βλαβών. Το σύμβολο υποδηλώνει σοβαρή βλάβη και απαιτείται μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο.

    • spiros

      υπαρχει και αυτο απο την φιατ, νομιζω ειναι πιο πετυχημενο

    • Πιο εύκολα κατανοητό μεν, λιγότερο στιλάτο δε

    • Σωστά, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει “εγκέφαλο” με δυνατότητα αυτοδιάγνωσης βλαβών. Το σύμβολο υποδηλώνει σοβαρή βλάβη και απαιτείται μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο.

  • Γιώργος Βαρδου

    η δευτερη ειναι για προβλημα στο κιβωτιο ταχυτήτων;

  • spiros

    το πρωτο αφορα τη φορτιση ηλεκτρικου??
    το τριτο ειναι για το χειροφρενο??

    • Το πρώτο το βρήκες, στο δεύτερο είσαι αρκετά κοντά.

    • spiros

      ειναι φαγωμενα τακακια σωστα??
      Αυτο που με μπερδευει ειναι το πισω μερος του αυτοκινητου, αφορα μονο τα πισω τακακια??

  • sotirisb

    Το δεύτερο σαν να έχει να κάνει με το κιβώτιο. Το τρίτο με φαγωμενα τακακια??

    • Ακριβώς, το τρίτο σύμβολο ειδοποιεί τον οδηγό ότι τα υλικά τριβής, του συστήματος πέδησης στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, είναι φθαρμένα και χρήζουν αντικατάστασης. Συνηθέστερα οι κατασκευαστές, για οικονομικούς λόγους τοποθετούν μια μόνο λυχνία που ενεργοποιείται από τα τακάκια και των δύο αξόνων. Σε αυτή την περίπτωση το σχέδιο διαμορφώνεται ως εξής:

  • Φωτόνιον

    Πολύ όμορφα πράγματα! Δεν ήξερα κανένα από αυτά του τεστ, αλλά για να πω την αλήθεια αυτό του immobilizer πρώτη φορά το βλέπω αν και όλα τα αυτοκίνητα που πέρασαν απ τα χέρια μου είχαν (!). Προφανώς και ποτέ δεν χρειάστηκε να ανάψει, αλλά και πάλι θα το έβλεπα στο startup πιστεύω. Παρατηρητικότητα μηδέν :-).

    Θα ήθελα πάντως δ-ι-α-κ-α-ώ-ς ένα αυτοκίνητο με το πρώτο σηματάκι του ‘τεστ’. :-) Αν όχι ένα LEAF ή VOLT έστω ένα ZOE ρε αδερφέ (για να μην πάμε στα ‘εξωτικά’ της ΒΜW ή ακόμα καλύτερα της TESLA).

    • Ίσως να έχεις δει τη λυχνία με κάποια από τις παρακάτω μορφές. Όσο για το πρώτο σηματάκι του quiz, μάλλον είσαι ένας από τους ελάχιστους που θέλουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και οφείλω να σε συγχαρώ. Σου εύχομαι να το αποκτήσεις σύντομα, και να μη δεις ποτέ στο ταμπλό το σύμβολο βλάβης κατά τη φόρτιση.

    • Φωτόνιον

      Να ΄σαι καλά Αλέξανδρε και σ’ευχαριστούμε για τα ωραία σου άρθρα! Μου λύθηκε η απορία με το immobilizer. Το εικονίδιο με το κλειδί μέσα στο αυτοκίνητο είναι σ’εμένα και αναβοσβήνει μόνιμα. Μάλιστα νοιώθω ηλίθιος γιατί θυμάμαι να το έχω ψάξει στο manual (νόμιζα ότι έπρεπε να σβήνει με σβηστό κινητήρα) και το διάβασα στο manual και ησύχησα. Προφανώς και το ξέχασα βέβαια :-)

      Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, ζω επαρχία και κάνω καθημερινά ~50 χιλιόμετρα τα οποία έχουν υψομετρική διαφορά πάνω από 300 μέτρα. Θέμα αυτονομίας δεν τίθεται αφού τα 87+ μίλια -του leaf ας πούμε- θα με υπερκάλυπταν και θα είχα και γέμισμα για να πάω κι απ το πατρικό :-). Δεδομένου ότι ηλιοφάνεια έχουμε εδώ κάτω από το Μάρτη μέχρι το Νοέμβρη απλά θα πάντρευα ένα φορτιστή στα φοτοβολταϊκά της στέγης και θα αποχαιρετούσα για πάντα τον βενζινά. Μάλιστα με τις ήπιες θερμοκρασίες της χώρας μας η διάρκεια ζωής της μπαταρίας φαντάζομαι θα είναι τσιμπημένη προς τα πάνω, οπότε πολλαπλό κέρδος. Πάντως, στόχος μου είναι το επόμενο αυτοκίνητό μου να φορά ηλεκτρικό μοτέρ (αποκλειστικά) και σ’ευχαριστώ για τις ευχές σου!

    • Φωτόνιον

      Follow up: Ρε αλέξανδρε, τι ταμπλό μου έβαλες στην απάντησή σου… Με στοιχειώνεις φίλε, με στοιχειώνεις…. Πάω να βάλω άλλο ένα Ευρώ στον κουμπαρά :-)