Mercedes-Benz E-Class All-Terrain new6

Λίγες ώρες μετά το χθεσινό teaser, η Mercedes παρουσίασε επίσημα το νέο μέλος της οικογένειας της E-Class, την All-Terrain που θα κάνει ντεμπούτο την άλλη εβδομάδα στο Παρίσι. Με αυτή την έκδοση η Mercedes θέλει να αντιμετωπίσει το ολοκαίνουργιο Volvo V90 Cross Country και το Audi A6 Allroad, αλλά να αποτελέσει και μια εναλλακτική στα SUV.

Όπως θα περίμενες η νέα έκδοση διαθέτει λίγο πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση σε σχέση με την E-Class Estate και διαθέτει προστατευτικά πλαστικά, νέους προφυλακτήρες, ράγες οροφής και νέες ζάντες. Διαθέτει την ρυθμιζόμενη ανάρτηση Air Body Control που προσφέρει μέχρι 35 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, αλλά και την δυνατότητα να ρυθμίζεται αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσφέρει μέχρι 156 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, όταν η ανάρτηση βρίσκεται ρυθμισμένη στην υψηλότερη ρύθμιση της.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain new8

Ο Ola Kallenious, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της Mercedes Benz cars δήλωσε:

Δεν υπήρξε E-Class τόσο ευέλικτη όσο η All-Terrain. Το νέο μοντέλο συνδυάζει μια εντυπωσιακή εμφάνιση σε στυλ SUV, με την πρακτικότητα και τους χώρους της estate. Αυτό συνδυάζεται με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας και το πολυβραβευμένο εσωτερικό της E-Class. Με την τετρακίνηση 4MATIC ως βασικό χαρακτηριστικό, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και το Air Body Control, η All-Terrain είναι το ιδανικό all-arounder για τους μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, την οικογένεια και τον ελεύθερο χρόνο.

Η εταιρεία έχει ρυθμίσει το σύστημα τετρακίνησης αποκλειστικά για την All-Terrain, φοράει ζάντες 19 ιντσών και διαθέτει ελαστικά κατάλληλα για την βελτίωση των ικανοτήτων εκτός δρόμου αλλά και την οδηγική άνεση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Στο Dynamic Select προστέθηκε η επιλογή “All-Terrain” ανεβάζοντας σε πέντε τους διαθέσιμους τρόπους οδήγησης. Η νέα ρύθμιση, ρυθμίζει το αυτοκίνητο για off-road χρήση, επεμβαίνει στο ESP, το Active Yaw Control και ASC και ανυψώνει την ανάρτηση.

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain new5

Αρχικά η E-Class All-Terrain θα προσφέρεται με τον νέο τετρακύλινδρο 2,0 λίτρο ντίζελ της εταιρείας με 194 άλογα και 400Nm ροπής που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 9G-tronic και κάνει τα 0-100 σε 8 δευτερόλεπτα και έχει τελική 232 χλμ/ώρα, με μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ και ρύπους 137gr CO2. Αργότερα και μέσα στο 2017 θα προστεθεί δίπλα στην E220d 4MATIC All-Terrain θα προστεθεί και η E350d.

H Mercedes θα αποκαλύψει όλες τις λεπτομέρειες αλλά και τις τιμές στις αρχές του 2017 με το λανσάρισμα να γίνεται την άνοιξη.

Δελτίο Τύπου

NEW MERCEDES-BENZ E-CLASS ALL-TERRAIN: VERSATILITY AND AGILITY IN A STRIKING OUTFIT

Stuttgart.  From unpaved tracks to steep, serpentine snow-bound roads, the new E-Class All-Terrain can tackle routes where conventional estates have to give up, thanks to greater ground clearance and 4MATIC all-wheel drive. Rugged styling and flared wheel arches also give it a tough look. The E-Class All-Terrain makes its world premiere at the Paris Motor Show 2016. The first cars will arrive in the UK from spring 2017, while pricing and specification will be announced in early 2017.

“No E-Class has ever been as versatile as the All-Terrain. The new model combines a striking look in SUV style with the intelligent space concept of the estate. This is coupled with lots of innovative safety features and the multi-award-winning E-Class interior,” said Ola Källenius, Member of the Daimler management board responsible for Sales and Marketing of Mercedes Benz Cars. “With 4MATIC all-wheel drive as a standard feature and increased ground clearance thanks to the AIR BODY CONTROL multi-chamber air suspension, the All-Terrain is a flexible all-rounder – for unpaved roads, family and leisure time.”

Thanks to off-road styling elements the All-Terrain has a powerful and robust appearance which also distinguishes it from the classic estate. Dynamism and modern luxury unite to make the All-Terrain an ambassador for the Mercedes-Benz design philosophy of the sensuous clarity that defines modern luxury.

An eye-catching feature of the front is the SUV-style two-fin grille with the star integrated in the centre. The distinctive front bumper and lower panelling, electroplated in silver-chrome, also contribute to the robust appearance. The top part of the three-part front bumper is painted in the body colour and the lower part comes in grained black plastic.

At the side, the black wheel arch covers are a distinctive feature that emphasise the car’s all-terrain character. This also applies to the black side skirt that features a chrome trip strip. Three exclusive alloy wheel sets in 19- and 20-inch formats with higher sidewalls give the vehicle a confident look, greater ground clearance and enhanced comfort on rough roads.

The All-Terrain also features a model-specific three-part bumper at the rear with the top part painted in body colour and the lower part in grained black plastic. Further features typical of an SUV include robust load sill protection and an underbody guard electroplated in silver-chrome.

The interior includes aluminium-carbon look trim that is exclusive to the All-Terrain, stainless steel sports pedals and floor mats with All-Terrain lettering. The equipment is based on the AVANTGARDE interior line, while EXCLUSIVE and designo appointments are optionally available [UK details are to be confirmed]. The new model boasts all the load compartment flexibility of the E-Class estate, such as the rear seat cargo position and a standard 40:20:40 split-folding rear seat back. All E-Class innovations relating to safety, comfort and convenience are available.

The All-Terrain will be launched as an E 220 d 4MATIC (143 kW/194 hp) with the newly developed four-cylinder diesel engine. A short time later a variant with a six-cylinder diesel engine will follow. Both models come with the new 9G-TRONIC nine-speed automatic transmission as standard.

Technical data at a glance:

E 220 d 4MATIC
Number of cylinders/arrangement 4/in-line
Displacement (cc) 1950
Rated output (kW/hp at rpm) 143/194 at 3800
Rated torque (Nm at rpm) 400 at 1600-2800
Combined NEDC fuel consumption (l/100 km) 5.1–5.2
Combined CO2 emissions (g/km) 137-139
Efficiency class A
Acceleration 0-100 km/h (s) 8.0
Top speed (km/h) 232

Figures for version with 9G-TRONIC,

The All-Terrain has DYNAMIC SELECT as standard. This enables five driving programmes to be selected with different engine, transmission, ESP® and steering characteristics. A special model-specific feature is the All-Terrain driving programme, which offers settings for off-road driving and was derived from the GLE. The even more comfortable suspension configuration and the large wheels with higher sidewalls noticeably further increase ride comfort on rough roads compared with the E-Class.

Selecting the All-Terrain driving programme with the driving programme switch raises the chassis via the standard AIR BODY CONTROL by +20 mm up to a speed of 35 km/h. The thresholds for ESP®, active yaw control and acceleration skid control (ASR) are adjusted accordingly. The All-Terrain driving programme has a special indicator in the vehicle display. Information displayed there includes the steering angle, the vehicle level (position of the air suspension), the angle of slope and the angle of inclination, the accelerator/brake position and a compass.

Thanks to air suspension three levels from 0 to +35 mm are selectable. Independent of the driving programme the highest level can also be selected manually with the level button on the centre console. The E-Class All-Terrain is 29 millimetres higher than the E-Class Estate – 14 mm of which is due to the tyres’ larger height/width ratio and 15 mm to the normal driving level of the air suspension. The ground clearance is 121 to 156 mm.

  • MIchael K

    Όμορφη, αλλά η συνταγή υπάρχει πολλά χρόνια πριν. Βλέπε AUDI και VOLVO!

    • AMG

      Ίσως η Mercedes να την φτιάξει καλύτερα.

    • Bad Belmondo

      Ναι, ναι, με μόνο 15.6 εκατοστά στην ψηλότερη ρύθμιση, για τόλμα να πας λίγο παραέξω! Το Audi Allroad προσφέρει μέχρι 21 εκατοστά!

  • Philby

    Μου αρέσει το αυτό το concept αυτοκινήτου αλλά όπως λέει και @Michael K το έχω συνδέσει με Audi και Volvo. Πάντως σίγουρα προτιμότερη από τα SUV της Mercedes.

  • LefterisKa.Ch

    μπραβο στην Mercedes εφτιαξε μια αμαξαρα και μιση πολυ ωραιο οικογενειακο!

  • Mika

    Καλως ηρθες κι εσυ λοιπον Mercedes στο παιχνιδι των Αllroad/Cross Country…
    Iδιαιτερα εντυπωσιακο πακετο.

  • a_f_a

    ωραίο αλλά θα έπαιρνα σουβ.
    καμια GLE, X1, Τιγκουάν και όχι στεισιον. πιο βολικά τα σουβ

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραία είναι, μπήκε λοιπόν και η Mercedes στο μάτι των Audi Allroad και Volvo Cross Country.

  • mother1russia

    Ποιοι αγοραζουν αυτες τις νεκροφορες??? Και στο εσωτερικο εμετικο απλα

  • Bad Belmondo

    Ωραίο φαίνεται! Είμαι σίγουρος ότι με τον δυνατό V6 ντίζελ θα είναι ιδανικό!