1979_BMW_M1_Procar_02

Το 1979 ο επικεφαλής της BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, θέλησε να τρέξει ένα πρωτάθλημα ενιαίου χρησιμοποιώντας αγωνιστικές τροποποιημένες M1. Αυτό, γνωστό ως Procar BMW M1 Championship, δημιουργήθηκε για να βοηθήσει την BMW στην κατασκευή αρκετών M1, ώστε να εισέλθει στη Group 4 κατηγορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.

Αποτέλεσε υποστηρικτικό πρωτάθλημα για την F1, και έλαβαν μέρος πολλοί οδηγοί της Formula 1, και στις δύο χρονιές που πραγματοποιήθηκε την πρώτη τον τίτλο κέρδισε ο Niki Lauda, ενώ το 1980 ο Nelson Piquet.

1979_BMW_M1_Procar_07

Το συγκεκριμένο, που βλέπεις στο πλούσιο φωτογραφικό υλικό, είναι το υπ’αριθμόν 31 από τα 40 που κατασκευάστηκαν, και αρχικά προοριζόταν να χρησιμεύσει ως ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης του πρωταθλήματος, αλλά στην πραγματικότητα δεν αγωνίστηκε ποτέ. Αργότερα μετατράπηκε από την BMW σε νόμιμο για χρήση στον δρόμο, και πωλήθηκε το Νοέμβριο του 1979 στον πρώτο του ιδιοκτήτη.

Από τότε άλλαξε αρκετούς συλλέκτες και τον Οκτώβριο του 2012 ξεκίνησε μια μακρά διαδικασία ανακατασκευής από την Canepa, με σκοπό να να έρθει όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή του μορφή με αυθεντικά Procar αξεσουάρ. Σε αυτό οφείλεται το φαρδύ bodykit που φοράει, και αποτελείται από τη μεγάλη πίσω αεροτομή, τα φαρδύτερα φτερά, τους διαφορετικούς καθρέφτες και άλλες αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

1979_BMW_M1_Procar_35

Το Basalt Blau χρώμα του δεν υπήρχε στις επιλογές της Μ1, αλλά η BMW το χρησιμοποίησε σε τέσσερα ειδικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε για τα μέλη του διοικητικού του συμβουλίου και την οικογένεια Quandt που την διαχειρίζεται.

Ακόμα, φοράει τις αυθεντικές BBS ζάντες του πρωταθλήματος, διαστάσεων 17 ιντσών με ελαστικά 265/40 εμπρός και 335/35 πίσω. Μέσα σε αυτές βρίσκουν θέση δυνατά φρένα της Brembo, που αντικατέστησαν τα αυθεντικά, καθώς αυτά δεν πωλούνται πλέον, που είναι όμοιες με αυτές της Porsche 962.

1979_BMW_M1_Procar_45

Μηχανικά, η Canepa έστειλε τον M88 κινητήρα στην VAC Motorsports, όπου του τοποθετήθηκε σύστημα διαχείρισης καυσίμου της Motec. Ο ανακατασκευασμένος εξακύλινδρος κινητήρας, 3.5-λίτρων, πλέον αποδίδει 414 άλογα και 483 Nm, που στέλνονται στον δρόμο μέσω ενός 5-τάχυτο dogleg κιβωτίου της ZF στον πίσω άξονα. Μετά από δυναμομέτρηση το αυτοκίνητο “έβγαλε” στον δρόμο 360 άλογα και 420 Nm.

Όπως κατάλαβες βρίσκεται προς πώληση, αλλά η εταιρία δεν ανακοινώνει το πόσο που είναι διατεθειμένη να δώσεις ώστε να γίνει δικό σου.

  • MIchael K

    Και η καρδιά χτυπά πολύ δυνατά…

  • DarkV12Tdi

    Τέλεια δουλειά κάνανε στην αναπαλαίωση! με τις ζάντες αυτές μου θύμισε Αυτοκινητάκι της Mathbox cars

  • Sciroccomaniac

    Κ@υλα…
    Απλά!

  • Philby

    Μακράν η πιο ποθητή BMW! Επίσης ένα από τα πιο όμορφα σχήματα ever, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα ιταλικά κεντρομήχανα των ’70s. Κάποια στιγμή η BMW θα πρέπει να “μάθει” από την ιστορία της και να σταματήσει να μας πασάρει 2θυρα sedan σαν αμιγώς σπορ κατασκευές.

  • Philby

    Μακράν η πιο ποθητή BMW! Επίσης ένα από τα πιο όμορφα σχήματα ever, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα ιταλικά κεντρομήχανα των ’70s. Κάποια στιγμή η BMW θα πρέπει να “μάθει” από την ιστορία της και να σταματήσει να μας πασάρει 2θυρα sedan σαν αμιγώς σπορ κατασκευές.

    • mother1russia

      Ενταξει τα παραλες λιγο, παντως εχει το σκαφος του i8 θα μπορουσε να το κανει μια μοντερνα M1 ή ενα τρομερο supercar και για αυτο ειναι μακακεςhttps://uploads.disquscdn.com/images/fa1156ada7b71594cd4ea8c005cbcc285f5d8afe770f4a942c2ad4fdead9b80a.jpg

    • Philby

      Το ίδιο λέμε! Για κάποιο λόγο ενώ μπορούνε να σχεδιάσουν κάτι τοσο μοναδικό και υπέροχο μας πασάρουν φόλες (εμφανισιακά πάντα) τύπου M2.

    • mother1russia

      Ε οχι και φολα η M2 ρε θα με τρελανεις

    • vukostas E93

      Έχεις δίκιο. Ακριβώς αυτό, με τα ηλεκτρικά του, αλλά και με το μοτέρ του Μ6 πίσω…

  • Εμπέρ Γιώργος

    Eργο τεχνης. Πραγματικο αριστουργημα. Ειναι η πρωτη φορα που η bmw με αφησε με ενα ριγος να με διαπερνα.

  • Mika

    Εκπληκτικη…..
    Lost for words….

  • Bon Viveur

    Αυτό μάλιστα. Αυτό είναι ένα πολύ ωραίο BMW (αν εξαιρέσεις τις άθλιες ζάντες)

    • xtra

      δεν ειναι ζαντες , ειναι βοηθητικοι αεραγωγοι για τα φρενα :-)
      Οι ζαντες ειναι μονομπουλωνες οπως στο αγωνιστικο , στο βιντεο που ποσταρε ο steve A

  • Steve A

    τρομερό!! κλασικά θα είναι φλογοβόλο με ρόδες!! https://www.youtube.com/watch?v=IXSy2ASXkjE

    • xtra

      τι ηχος !

    • mother1russia

      Τρομερο απλα , θα κλαψουμε ρε μην μας τα κανεις αυτα

    • Steve A

      για εμένα είναι η τοπ bmw.. μετα ι8 κ 3η η M6 G-power!!

  • xtra

    Οπως ειπαμε και σε αλλο ποστ , παιδικος ερωτας.. http://i.ebayimg.com/images/g/JCkAAOxydgZTHfo6/s-l300.jpg

    • DarkV12Tdi

      Βλέπω και το λογότυπο της Lyra, ελληνική εταιρία παιχνιδιών που δυστυχώς έκλεισε λόγω πολιτικής και νόμων. Το εργοστάσιο βρισκόταν στο Μενίδι, εγώ από παιχνίδι της Lyra έχω κάτι πιγκουίνους με το κουτί τους ξεχασμένο και άθικτο σε ένα ράφι για χρόνια.

      http://s8.postimg.org/6ysb8e211/IMG_3411.jpg

      http://s8.postimg.org/ui8n7qgn9/IMG_3422.jpg Made in greece
      ΥΓ οι φωτός δεν είναι οι δικές μου, δεν τις είχα βγάλει φωτό και τις βρήκα από το google. :)

    • xtra

      Ο ου, γιες! Για την ιστορία, τα περισσότερα παιχνίδια ήταν αντίγραφα των γερμανικών, γί’αυτο και η ανάλογη θεματολογία, αλλα και τα πιο χοντροκομμένα καλούπια. Ήταν μια εποχή με πιο ελαστικούς κανονες στα πνευματικά δικαιώματα, και το τι συνέβαινε στην μικρή αυτη χώρα δεν ενδιέφερε κανένα (εξάλλου αποσκοπούσαν στην εγχώρια αγορα). Υπήρχαν και άλλες εταιρίες, όπως η mister P με κατι σπέσιαλ μερτσεντες ταξι/περιπολικα κ.α , καθώς και η el Greco που μετεξέλιξη της ήταν τα jumbo(ίδια εταιρία) τα οποία έβαλαν και την ταφοπλακα στο ελληνικό παιχνίδι με τα εισαγωμενα

    • DarkV12Tdi

      Όντως,σε αναζήτηση στο Google,είχα διαβάσει πως ήταν αντίγραφα και κάποια αλλά καλύτερης ποιότητας από τα ξένα της τότε εποχής, και κάποια ελληνικής κατασκευής,δεν γνωρίζω πολλά γιατί δεν έζησα την εποχή αυτή.

      Έμαθα πως πουλούσαν και στο εξωτερικό,όχι μόνο στην Ελλάδα.

      Δηλαδή έκλεισαν λόγω πνευματικών δικαιωμάτων? δεν είχαν αγοράσει τα δικαιώματα των αρχικών? μου θυμίζει που έκλεισαν ,όπως έκλεισαν την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία της τότε εποχής.

      Για την el greco την είχα διαβάσει την ίδια πηγή ότι πουλήθηκε στην hasbro και μετά έγινε o Βακάκης Δημιούργησε απο την πώληση της el greco την Jumbo.

    • xtra

      Προσωπικα νομιζω οτι εκλεισαν για τρεις λογους : 1/ φθηνοτερα εισαγωμενα παιχνιδια 2/φθηνοτερα εργατικα σε αναπτυσσόμενες χώρες 3/ επιχειρηματικη πολιτικη του κρατους αλλα και των βιομηχανων/βιοτεχνων .
      Το κρατος δεν βοηθησε οσο θα επρεπε για να δημιουργηθουν και να ειναι βιωσιμες οι επιχειρησεις (ειδικα οι μικρες βιοτεχνιες) , αλλα κακα τα ψεμματα δεν ειχαν ολες τους ανταγωνιστικα προιοντα και αρκετες θα εκλειναν για δικους τους λογους.
      Με την επελαση των εισαγωμενων αλλά και την προτιμηση των αγοραστων σε αυτα (για λογους τιμης , ποιοτητας αλλα και prestige) εκλεισαν οι περισσοτερες ή μετασχηματιστηκαν σε εισαγωγεις.

      Σχετικα με τα δικαιωματα , τα περισσοτερα ηταν αντιγραφα , τουλαχιστον στο σχεδιαστικο τομεα . Στον κατασκευαστικο , ειτε εφτιαχναν κατι παρομοιο , ειτε το εκαναν βιδες και εφτιαχναν καλουπι απο ενα αγορασμενο τελικο προιον απο τις διεθνεις εκθεσεις Υπηρχαν και εργοστασια παντως , που εφτιαχναν εξαρτηματα ή μηχανισμους που τροφοδοτουσαν την ντοπια αγορα
      . Τα περιγραφει με πολλη λεπτομερια το βιβλιο “το ελληνικο τσιγκινο παιχνιδι” (και για την περιοδο των πλαστικων)
      .
      Παρομοιες πορειες ακολουθησαν και αλλες επιχειρησεις (πχ ποδηλατα ελληνικα , “βαφτισμενα ” mercier) .
      Δεν ηταν τοσο το οτι δεν μπορουσαν να κατασκευασουν κατι πρωτοτυπο , εφαμιλλο ή και καλυτερο του εισαγωμενου.
      Απλα το “made in greece” δεν εχαιρε ιδιαιτερης εκτιμησης γιατι ηταν συνυφασμένο με το μιζερο , οποτε θα τους δυσκολευε περισσοτερο να το πλασαρουν..και επισης ως γνωστον , η ερευνα και η κατασκευη ενος πρωτοτυπου προιοντος κοστιζει.
      Ποσο μαλλον οταν η ιδια η αγορα σε “σπρωχνει” να παραξεις αυτο που διαφημιζεται σε ολο τον κοσμο , και φθηνοτερα.

      Το μονο θετικο στην εποχη μας , ειναι οτι το made in greece δειχνει να αρεσει στο αγοραστικο κοινο , ειτε λογω του πραγματικα πρωτοτυπου design , καλης ποιοτητας λογω μικρης παραγωγης του ειτε για λογους νοσταλγιας.
      Το κακο ειναι οτι μικαμε για ακριβα και niche προιοντα , η μαριδα στρεφεται αλλου ..

    • DarkV12Tdi

      Thanks,δεν τα ήξερα αυτά,κρίμα πάντως,για να λέμε κάτι φτιάχναμε κάποτε,όχι που δεν φτιάχναμε τίποτα.

    • LJ

      Αχ μεγαλη κουβεντα ξεκινας, τι ειναι made in Greece πια εκτως απο το μωρα που γεννιουνται στην χωρα? :'(

  • thibet

    ό,τι πιο ομορφο έχω δει!!! απίθανο!!!

  • mother1russia

    Ποσα χρονια πισω με πηγε ρε, μωρο petrolhead ημουνα.
    Ωραιες εποχες οταν γουσταραμε να βλεπουμε αγωνες , ατιμοι οικολογοι

    https://uploads.disquscdn.com/images/ef86497c3ac41625768b6befcc310df383c73dd55e0e905bea91f81e2e3c174e.jpg

    https://uploads.disquscdn.com/images/2abb9173a21cc919737e06da6ffc0b0c96fe74daa2baa3b1b8ed9d6723cfa6b1.jpg

    https://uploads.disquscdn.com/images/cb962ce42590a9c328aaf6f8321011e1f4efd4f2644e5f804fb59adfa06410ab.jpg

  • Νικος Ι.

    Ουαου!!! Δεν εχω λογια…Ποθητη..