1979_BMW_M1_Procar_02

Το 1979 ο επικεφαλής της BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, θέλησε να τρέξει ένα πρωτάθλημα ενιαίου χρησιμοποιώντας αγωνιστικές τροποποιημένες M1. Αυτό, γνωστό ως Procar BMW M1 Championship, δημιουργήθηκε για να βοηθήσει την BMW στην κατασκευή αρκετών M1, ώστε να εισέλθει στη Group 4 κατηγορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.

Αποτέλεσε υποστηρικτικό πρωτάθλημα για την F1, και έλαβαν μέρος πολλοί οδηγοί της Formula 1, και στις δύο χρονιές που πραγματοποιήθηκε την πρώτη τον τίτλο κέρδισε ο Niki Lauda, ενώ το 1980 ο Nelson Piquet.

1979_BMW_M1_Procar_07

Το συγκεκριμένο, που βλέπεις στο πλούσιο φωτογραφικό υλικό, είναι το υπ’αριθμόν 31 από τα 40 που κατασκευάστηκαν, και αρχικά προοριζόταν να χρησιμεύσει ως ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης του πρωταθλήματος, αλλά στην πραγματικότητα δεν αγωνίστηκε ποτέ. Αργότερα μετατράπηκε από την BMW σε νόμιμο για χρήση στον δρόμο, και πωλήθηκε το Νοέμβριο του 1979 στον πρώτο του ιδιοκτήτη.

Από τότε άλλαξε αρκετούς συλλέκτες και τον Οκτώβριο του 2012 ξεκίνησε μια μακρά διαδικασία ανακατασκευής από την Canepa, με σκοπό να να έρθει όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή του μορφή με αυθεντικά Procar αξεσουάρ. Σε αυτό οφείλεται το φαρδύ bodykit που φοράει, και αποτελείται από τη μεγάλη πίσω αεροτομή, τα φαρδύτερα φτερά, τους διαφορετικούς καθρέφτες και άλλες αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

1979_BMW_M1_Procar_35

Το Basalt Blau χρώμα του δεν υπήρχε στις επιλογές της Μ1, αλλά η BMW το χρησιμοποίησε σε τέσσερα ειδικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε για τα μέλη του διοικητικού του συμβουλίου και την οικογένεια Quandt που την διαχειρίζεται.

Ακόμα, φοράει τις αυθεντικές BBS ζάντες του πρωταθλήματος, διαστάσεων 17 ιντσών με ελαστικά 265/40 εμπρός και 335/35 πίσω. Μέσα σε αυτές βρίσκουν θέση δυνατά φρένα της Brembo, που αντικατέστησαν τα αυθεντικά, καθώς αυτά δεν πωλούνται πλέον, που είναι όμοιες με αυτές της Porsche 962.

1979_BMW_M1_Procar_45

Μηχανικά, η Canepa έστειλε τον M88 κινητήρα στην VAC Motorsports, όπου του τοποθετήθηκε σύστημα διαχείρισης καυσίμου της Motec. Ο ανακατασκευασμένος εξακύλινδρος κινητήρας, 3.5-λίτρων, πλέον αποδίδει 414 άλογα και 483 Nm, που στέλνονται στον δρόμο μέσω ενός 5-τάχυτο dogleg κιβωτίου της ZF στον πίσω άξονα. Μετά από δυναμομέτρηση το αυτοκίνητο “έβγαλε” στον δρόμο 360 άλογα και 420 Nm.

Όπως κατάλαβες βρίσκεται προς πώληση, αλλά η εταιρία δεν ανακοινώνει το πόσο που είναι διατεθειμένη να δώσεις ώστε να γίνει δικό σου.