Honda-Civic-0381

Ακριβώς ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της 10ης γενιάς του Honda Civic sedan στην Αμερική, η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε στην έκθεση του Παρισιού την ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκδοση του μοντέλου, και αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες του.

Αισθητικά δεν έχει αλλαγές σε σχέση με αυτή που χαίρονται οι Αμερικάνοι, με τη μόνη να εντοπίζεται στα διάφανα φλας στους εμπρός προφυλακτήρες, όταν των Αμερικάνων είναι πορτοκαλί. Με την sedan έκδοση να πλαισιώνει την hatchback, που παρουσιάστηκε πριν δυο εβδομάδες, η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στη πόλη Gebzé, της Τουρκίας,

Το μήκος του φτάνει τα 4.630 χλστ.,  το πλάτος του παραμένει ίδιο με το hatchback στα 1.800 χλστ., με το ύψος του τα αγγίζει τα 1.416 χλστ.. Συνολικά είναι 133 χλστ. μακρύτερο και 5  χλστ. χαμηλότερο από την -ήδη αρκετά μεγαλωμένη- hatchback έκδοση του. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 519 λίτρα, και χάρη στη νέα ελαφριά πλατφόρμα που προσφέρει 52% αυξημένη στρεπτική ακαμψία και 30 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, δίνοντας έτσι περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες.

Honda-Civic-0382

Το νέο Civic της Γηραιάς Ηπείρου, όπως και το αμερικάνικο, διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που τοποθετείτε σε ξεχωριστό υποπλαίσιο, αντικαθιστώντας τον ημιάκαμπο άξονα που χρησιμοποιεί η προηγούμενη γενιά.

Αρχικά, το Civic sedan θα προσφέρεται στην ευρωπαϊκή αγορά με τον 1.500αρη turbo τετρακύλινδρο 182 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 240 Nm ροπή στις 1.900 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με 6-τάχυτο χειροκίνητο ή CVT κιβώτι0 ταχυτήτων, με το βάρος του να κυμαίνεται από 1.279 μέχρι 1.348 κιλά, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού και κιβωτίου.

Δελτίο Τύπου

Honda Civic Sedan

The tenth-generation Honda Civic sedan is an all-new sporty four-door compact. It represents a significant step forward for Honda in the C-segment, benefiting from the largest single model global development programme in the company’s history.

“The creation of this tenth-generation Civic represents one of the most comprehensive and ambitious new model developments ever undertaken by Honda,” said Mitsuru Kariya, Chief Engineer and Global Project Leader. “As well as an unprecedented commitment of R&D resources, the process involved sales and manufacturing operations around the world, from North America and Japan, to Europe, South America and Asia. This car, the sportiest Civic ever, sets new benchmarks for the compact class in terms of dynamic performance, fuel efficiency, spaciousness, safety and interior quality.”

The purposeful silhouette makes a confident statement about its sporty character. Wider, longer, and lower than any of its predecessors, the all-new Civic sedan has a short front overhang and taut lines that reference the high levels of aerodynamic efficiency. A sharp and aggressive ‘face’, pronounced wheel-arches and sculpted front and rear intakes hint at the Civic’s sporting character.

The all-new Civic has been engineered from the ground up to fulfil the promise of agile and rewarding dynamics. A lightweight, highly rigid bodyshell – the product of innovative new engineering and construction techniques – complements the lower centre of gravity and a sophisticated new suspension system in contributing directly to an engaging and fun driving experience.

The new wider, longer platform results in class-leading interior space. The entirely new interior features a simple, uncluttered layout, new technologies, exceptional refinement and high-grade materials. The seating position is lower to give the driver a greater feeling of connection with the car, and the new Civic builds on the model’s reputation for combining unrivalled passenger and luggage space with versatile, practical usability. The second-generation of Honda’s infotainment and connectivity system – CONNECT – incorporates Apple CarPlay and Android Auto integration.

The all-new Civic sedan debuts an all-new VTEC TURBO gasoline engine that has been developed specifically to deliver a powerful, engaging and efficient driving experience.

The Honda Sensing suite of advanced safety and driver-assistive technologies available across the range ensure the car is among the very safest in its class.

The concepts, approach and technologies embodied by the all-new Civic present an affirmation of Honda’s position as a sporty and advanced brand, while also confirming Honda’s commitment to Europe and the compact segment.

Body and chassis

Four-door, five-seat sedan with unitary construction bodyshell. A 1.5 litre gasoline engine and two transmissions driving the front wheels.

Technical Specifications

Engine

1.5 litre VTEC TURBO

Four cylinder gasoline

6MT CVT
Type 4 valves per cylinder
Capacity (cc) 1498
Power 182 PS (134 kW) at 5,500 rpm 182 PS (134 kW) at 6,000 rpm
Torque 240 Nm at 1,900 – 5,000 rpm 220 Nm at 1,700 – 5,500 rpm

Transmission

1.5 litre VTEC (gasoline)
Manual 6 speeds
CVT Variable with 7 simulated ‘gears’

Suspension and damping

Front MacPherson Strut
Rear Multi-link

Dimensions (mm)

Exterior (mm)
Overall length 4,630
Overall width 1,800
Overall height 1,416

Capacities (litres)

Luggage 519 (seats up)

Weights (kg)

Engine 1.5 litre VTEC TURBO

6MT

1.5 litre VTEC TURBO

CVT

Curb weight (Inc 100% fuel) 1279-1321 1307-1348

Economy

Luggage 519 (seats up)
  • SAMURAI-66

    Σε μοντελο του 2007 οι χωροι τοσο επιβατων οσο και αυτες των αποσκευων ειναι χορταστικες….εδω εχουν ανεβει επιπεδο και φτανουν σε επιπεδο λιμουζινας θα μπορουσα να πω.
    Αρμονικες γραμμες και στρογγυλεμενες σοβαρο σαλονι και ο κινητηρας διαμαντι αποδοσης ειναι αυτο που του ελειπε.
    Να δουμε και την τιμη αγορας ποσο θα φτασει.

    • mother1russia

      πω πω να σαι καλα σημερα μου εφτιαξες την μερα, δεν αντεχω αλλο απο τα γελια θα πνιγω. Επιπεδο λιμουζινας

    • αρα οταν στη διαφημιση της octavia την ελεγα limo….ειχαν δικιο !! αφου νομιζω εχει 580+ λιτρα !!! :-P

  • Mika

    Σενταν που μοιαζει με liftback.