PSA

Γαλλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν πως η PSA Peugeot Citroen θα καταργήσει 2.133 θέσεις εργασίας στη Γαλλία μέσα στο 2017. Τα έγγραφα αναφέρουν πως η PSA δεν θα προχωρήσει απολύσεις αλλά θα ακολουθήσει τη “συνταγή” της εθελουσίας εξόδου, της πρόωρης συνταξιοδότησης και αυτή της αργίας εργαζομένων στα εργοστάσια όλης της χώρας.

Η εταιρία που αρχικά διέψευσε την πληροφορία, φαίνεται πως παραδέχεται τον παραπάνω ισχυρισμό και δηλώνει πως παρά τις αυξήσεις των πωλήσεων και το θετικό ισοζύγιο του 2015, κινείται με γνώμονα το μέλλον και τις συνέπειες του Brexit στην αγορά αυτοκινήτου, αλλά και την πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες μετά το σκάνδαλο της Volkswagen.

Από τις θέσεις που θα εξαφανιστούν 1.025 αφορούν σε εθελουσία, 983 θα αποτελούν αναγκαστική αργία εργαζομένων που βρίσκονται κοντά σε συντάξιμο όριο ηλικίας και 125 σε αναγκαστική αργία μεγάλης διαρκείας.

Ο συνδικαλιστικός φορέας της εταιρίας, Ζαν Πιερ Μερσιέ δηλώνει στη Le Figaro:

Είδα τα έγγραφα και επιβεβαιώνω τον αριθμό των θέσεων που θα χαθούν, υπό τη μορφή εθελουσίας που είναι ολοένα και λιγότερο “ηθελημένη” , αργίας πριν τη σύνταξη κοκ. Το μέτρο επηρεάζει όλα τα εργοστάσια, όλα τα επαγγέλματα.

Οι συνδικαλιστές στοχεύουν επίσης και στην κυβέρνηση, με τις ευλογίες της οποίες μειώνονται αυτές οι θέσεις όπως λένε, αφού το γαλλικό κράτος είναι μέτοχος σε ποσοστό 14% στην εταιρία. Η PSA είχε ανακοινώσει κερδοφορία το 2015, για πρώτη φορά έπειτα από πέντε χρόνια, ενώ παρουσίαζε καθαρά κέρδη 1,2 δισ ευρώ για την περασμένη χρονιά, γεγονός που είχε σπεύσει να “γιορτάσει” με ένα πριμ παραγωγικότητας στους υπαλλήλους της. Τότε, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίαζε το πρόγραμμα προ την ανάπτυξη όπως το ονόμαζε και δήλωνε πανηγυρικά πως ξεπερνούσε κάθε στόχο. Παράλληλα, η εταιρία είχε προωθηθεί στην ιρανική αγορά μετά την άρση του εμπάργκο και είχε συμφωνήσει την παραγωγή 200.000 οχημάτων το χρόνο μόνο για το Ιράν. Στόχος της είναι μέσω του πλάνου “Push to Pass” να τετραπλασιάσει την κερδοφορία της μέχρι το 2021.

  • Xarhs

    Μα καλα αφου τα πεζο απ οσο ξερω πουλανε σαν τρελα γτ ειναι αμαξαρες και εχουν εγγυηση γαλλικη και δεν ειναι χρεπια VW πως γινεται; Μηπως επειδη εχει κερδος μια φορα στα 5 χρονια;

    • insider greece

      Ακριβως! επειδη δεν ειναι χρεπια!