first_drive_seat_ateca_03

Με την Seat να βρίσκεται σε εκτεταμένη φάση αναδιοργάνωσης, πραγματοποιήθηκε τη προηγούμενη εβδομάδα η πανελλήνια παρουσίαση του πρώτου SUV της στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στη Κηφισιά, για να ακολουθήσει μια σύντομη οδήγηση μέχρι την Αράχοβα και πίσω.

Το Ateca είναι το πρώτο νέο μοντέλο στη γκάμα της Seat, καθώς μέσα στον επόμενο χρόνο θα ακολουθήσει το facelift του Leon, η νέα γενιά του Ibiza, καθώς και ένα ακόμα SUV, μικρότερο σε διαστάσεις, το οποίο θα ονομαστεί Arona. Μοντέλα στα οποία ευελπιστεί η ηγεσία της εταιρίας να αναστρέψουν το κλίμα, μετά από μια μακρά διάρκεια “χασούρας” χρημάτων. Το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά μετά από πολύ μεγάλο διάστημα, που η Seat σημείωσε κέρδη, έστω και πολύ μικρά, με το πρώτο 9μηνο του 2016 να δείχνει ότι η καλή πορεία συνεχίζεται.

Δεν είναι τυχαία η πρώτη είσοδος της ισπανικής εταιρίας στην ήδη πολυπληθέστατη κατηγορία των C-SUV, καθώς αυτή έχει αυξήσει κατά σχεδόν 150% της πωλήσεις της την τελευταία δεκαετία. H Seat περιμένει μεγάλη ζήτηση για το Ateca, παρότι ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με την ισπανική εταιρία να θέτει ψηλά τον πήχη, φιλοδοξώντας να γίνει ο τρίτος της “πυλώνας” της , μετά το Ibiza και το Leon.

Βασικός τους στόχος είναι το Nissan Qashqai, καθώς όπως θα δεις παρακάτω οι διαστάσεις τους είναι ταυτόσημες. Υπάρχουν, όμως, και άλλες προτάσεις από τις οποίες θέλουν να κλέψουν πωλήσεις, όπως το Kia Sportage, το Hyundai Tuscon, το Renault Kadjar, και φυσικά το “αδερφάκι” του, το VW Tiguan.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Είναι ωραίο στο πορτοκαλί, και γενικά ωραίο αυτοκίνητο το νέο Ateca… θα μπορούσες να το πεις και Leon SUV, το εσωτερικό του και η εμφάνισή του είναι κατά πολύ αυτούσια κι επηρεασμένα από το Leon. Θα μπορούσε να ναι πιο σπορ στο design… σε σχέση με το Tiguan είναι πιο ελκυστικό ας πούμε, και το Tiguan καλό εμφανισιακά είναι στις πλούσιες εκδόσεις. Μπράβο για το τεστ!

  • Πάντως αν το κοιτάξεις από το πλάι δύσκολα καταλαβαίνεις αν είναι ateca ή tiguan αν και λογικό αφού μιλάμε για το ίδιο ουσιαστικά αυτοκίνητο. Ο 1000αρης tsi όσο καλός-αποδοτικός και να αποδείχτηκε, προσωπικά θεωρώ ότι είναι μικρός (πολύ) για ένα όχημα με απόβαρο 1300 κιλών (στην καλύτερη) που με τέσσερα άτομα και πράγματα πάει στα 1650+ άνετα.
    Μεγάλο μείον για το γκρουπ (ισχύει και για το tiguan) που δεν έχει τετρακίνητο “μικρό” πετρέλαιο. Αν και το θεωρώ καλή αντιπρόταση απέναντι στον ανταγωνισμό η τιμή του θα μπορούσε να ήταν και λίγο χαμηλότερη για πιο δυναμικό entry στην κατηγορία.
    Και κάτι τελευταιο, τι ακριβώς παίζει με το dsg και στο δικίνητο 1400αρι είναι 7τάχυτο ενώ στο τετρακίνητο 6άρι; οεο
    #BravoAB https://uploads.disquscdn.com/images/6b729c5ac19e26f313f43c3d24c50f3acea1bb4968df44896264bdd5423c6f49.jpg

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Ο 1000ρης ειναι ακυρος για αυτο το μοντελο καλα λες

  • antonis
  • SAMURAI-66

    Ομορφοτερο απο το tiguan εσωτερικα και εξωτερικα καλη γκαμα κινητηρων αλλα τιμες ακριβες δεδομενου του ονοματος της seat που παιζει….στην δευτερη εθνικη και φυσικα δεν ειναι η πρωτη σου επιλογη.
    Φυσικα διπλα στο Qashqai οσο και να το θελουν δεν εχουν καμια πιθανοτητα γιατι ειναι συνολικα καλυτερη προταση σε καθε επιπεδο το οχημα της nissan και κυριαρχος στον χωρο με ηδη καταξιωμενη στην συνειδηση του κοσμου αξια.

  • Mrdesperado32

    αν δεν εχεις θεμα να πλερωνεις βλαβες και θες ντε και καλα να πας vag πας σε αυτο.πολυ πιο ομορφο απ το tiguan λογικα πιο φτηνο και value for money.

    • Καλημερέντες! Πάντως χωρίς καμιά διάθεση αντιπαράθεσης και επειδή το έχω ψάξει αρκετά (θέλει γνωστός να πάρει ένα εκ των δύο) δεν λες ότι έχουν μεγάλη διαφορά στην τιμή.
      Νέο Tiguan 1.4 TSI 150PS ACT 4MOTION ADVANCE € 33.400
      Νέο Ateca 1.4 TSI 150HP ACT Xcellence 4Drive 32.500 €
      Αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρα/μετάδοσης/κιβωτίου/εξοπλισμού που έχουν σχεδόν τα ίδια “ψιψιψίνια”..
      Κοινώς αυτά τα 900€ αν σ’ αρέσει το τιγκουαν δεν είναι ανατρεπτικός παράγοντας για την αγορά του και παράλληλα δεν σε πείθουν να “συμβιβαστείς” με το ατέκα αν είσαι στο 50/50.

    • Mika

      Συγκρινεις ομως μεσαια εκδοση εξοπλισμου για το Tiguan, με κορυφαια για το Ateca. H κορυφαια του Τiguan στα 1.4 ειναι η Εxclusive στα 36850.

    • Συγκρίνω τις δύο πλουσιότερες που εισάγονται στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα αν και δίνεται σαν εξοπλισμός στο site της VW δεν εισάγεται η exclusive. Έχεις εν μέρη δίκιο και λέω εν μέρη γιατί κάποια έξτρα χαρακτηριστικά του τιγκ στην μεσαία έκδοση είναι στανταρ για το ατέκα στην “ακριβή” έκδοση του. Θα τα μελετήσω λίγο καλύτερα το βραδάκι που θα έχω χρόνο και θα επανέλθω.

    • Mika

      Τη τιμη της exclusive εκδοσης, τη πηρα απο το ελληνικο site της VW.
      Mολις σημερα διαπιστωσα πως βγαινει τελικα Tiguan 4Motion DSG 1.4, το οποιο ομως δεν εισαγεται..Στο γερμανικο site, υπαρχει κανονικα..

    • Αυτό ακριβώς γράφω πιο πάνω. Ενώ υπάρχει τιμή για το exclusive στην ελληνική ιστοσελίδα δεν το εισάγει η ελληνική αντιπροσωπεία, ρώτησα στην Etea στην Θεσσαλονίκη. Εισάγονται μόνο οι active & advance. Για το 1.4 tsi dsg 4motion οι πωλήσεις (εισαγωγές) θα ξεκινήσουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη 2016 αλλά υστερούν λίγο σε θέμα ρύπων μιας και ενώ το χειροκίνητο είναι κάτω απο 160 (153-155γρ/χλμ) ενώ το αυτόματο (6άρι) πάει στα 163-165γρ/χλμ και τα τέλη του -τουλάχιστον με την υπάρχουσα νομοθεσία- γίνονται λίγο απαγορευτικά για 1400άρι.

    • thodoris91

      + ότι σε περίπτωση μεταπώλησης το seat θα ηττηθεί κατά κράτος!

    • Mrdesperado32

      Καμια αντιπαραθεση εννοειται.αν ειναι τοσο μικρη διαφορα πας για το tiguan μονο κ μονο για την αξια μεταπωλησης.

  • Anestis Genk

    Καθόλου ισπανική σχεδίαση, γερμανικό κάργα είναι.

  • panos

    ” 1.000.000 χλμ με ένα Skoda Fabia ”
    https://www.autoblog.gr/2013/07/05/1-000-000-xlm-me-ena-skoda-fabia/

  • gv

    ενώ έχει απλή σχεδίαση για κάποιο λόγο βγάζει πολύ δυναμισμό και από κοντά πιστεύω θα είναι σίγουρα εντυπωσιακό..
    πάντως πολύ ανώτερο από το τωρινό yeti και με καλή τιμή..
    επίσης μου αρέσει που έχει μεγάλο χώρο αποσκευών χωρίς να είναι μαουνα σαν το cr-v..

  • Giorgio

    Έκανα test drive το diesel 190ps και ενώ οδηγικά είναι πολύ καλό, αυτό το εσωτερικό δεν σε τραβάει να θες να μπαίνεις στο αυτοκίνητο κάθε μέρα.

    • Κώστας

      ποιο 190ps?
      μεχρι 150ps βγαινει

    • Giorgio

      “….πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις από 115 άλογα μέχρι 190”. Απλά στις τιμές δεν το αναφέρει, δεν ξέρω γιατί. Το test drive έγινε στην Αυστρία.

    • Mika

      Η τελευταια τιμη ειναι για το 190.

    • Mika

      Βγαινει 190 αλογα τετρακινητο DSG. Nομιζω εχει γινει λαθακι, και τα 35750 αντιστοιχουν στα 190 αλογα, οχι τα 150.

  • Hexagon

    μου αρέσει πολύ, πιο πολύ από το αδερφάκι του το tiguan… Νομίζω οτι ιδανικά πάει με τον 1400 και τα 150 γιατι ο χιλιαρης μου φαίνεται λίγος, και ο 2λιτρος πετρέλαιο ακριβός για την τσέπη και τη φορολογία…

    Troll mode on: Check engine στη φωτογράφηση; :P
    https://www.autoblog.gr/wp-content/gallery/first-drive-seat-ateca/First_Drive_Seat_Ateca_44.jpg

    • georgekaras

      με χαλαει λιγο στους αεραγωγους λες και εχει διπολικη διαταραχη ειναι

    • Hexagon

      ναι και οι 4 αεραγωγοί είναι τελείως διαφορετικοί… παράξενο…

  • VaggD

    Επιτέλους ένα προσιτό, ποιοτικό και όμορφο suv πλούσια σε τεχνολογία ! Πιστεύω ότι αποτελεί μια πάρα πολύ καλή πρόταση. Θα κάνει σίγουρα καλές πωλήσεις ειδικά μόλις βγει ο νέος 1.5 tsi & tdi. Επίσης μας προϊδεάζει για ένα πολύ όμορφο Arosa!

  • Φωτόνιον

    Χλωμό να κλέψει πωλήσεις απ το Qashqai, καθώς επίσης χλωμό να κλέψει πωλήσεις κι απ το ομόσταβλο Tiguan. Δε νομίζω να έχει την πορεία που θέλει η Seat γιατί βλέπουμε απλά ένα κλώνο ενός καλύτερου αυτοκίνητου, δεν έχει κανένα ‘wow’ factor. Είναι απλά ΟΚ, αλλά σ’αυτά τα λεφτά το ΟΚ δεν φτάνει.

  • Mika

    Eνδιαφερον φαινεται..Θα ηθελα να εχει μεγαλυτερη διαφορα τιμης απο τις αντιστοιχες εκδοσεις του Tiguan, για να μη σε βαζει σε διλημμα, αν αξιζει να δωσεις κατι παραπανω για να εχεις καλυτερο εσωτερικο…Ομορφη εμφανιση, τυπικη για Seat.
    Eντυπωσεις απο το diesel της επιστροφης δεν ειδα…Μαλλον το οδηγησατε ελαχιστα, να υποθεσω?

  • nick

    To TIGUAN co2 153/155 to ATECA exei co2 138/139!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Και η πιο τραγική διαφορά (για τα ελληνικά δεδομένα αφού ότι περνάει τα 160 θεωρείται ασύμφορο) είναι το 1,4 150hp 4motion dsg που στην Seat βγάζει 140-141 ενώ στην Vw 163-165 gr/km

  • nick

    To TIGUAN 420 lt – ATECA 485 (4drive) o χωρος αποσκεων!!!!!!

  • thodoris91

    Εξωτερικά από το tiguan ειναι καλύτερο, αλλά το εσωτερικό του δε μου αρέσει καθόλου…επίσης δε θεωρώ ότι είναι και τόσο φθηνότερο τουλάχιστον στις εκδόσεις που αξίζουν γιατί το χιλιαρι δε νομίζω να έχει ιδιαίτερη εμπορική απήχηση!

  • a_f_a

    καλά… για αυτόματο που θα ενδιαφερόμουν μόνο πάει “1.4 TSI 150HP ACT Style DSG ¨€30.500 “…. 30κ για σεατ… μάλιστα. αν δε, θέλω και 4κινηση 32+.
    Τογιοτα Ραβ ή ακόμα περίμενα λίγο για καμια ευκαιρά με Χ1.
    καθόλου ευκαιρία. έπρεπε να ειναι τουλάχιστον 3 κάτω από τιγκουαν. η πλάκα θα ειναι σα βγαλει και η σκοντα το δικό της και το γκρουπ θα έχει 3 αυτοκίνητα με κανα 500-1500 διαφορά μεταξύ τους. ε, στα 25.000-35.000 δε νομίζω να κάνουν τη διαφορά.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Εγω πιστευω οτι ο κινητηρας που θα προτιμηθει περισσοτερο θα ειναι Diesel

  • newlynx

    Για να τα καταφέρει στην ελληνική αγορά χρειάζεται καλύτερη τιμή από αυτή που έχει οριστεί. Τρίβουν τα χέρια τους στη Nissan…