athens kinisi traffic teli car sales

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2017 προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, ο οποίος σημείωσε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να δώσει κίνητρα στους πολίτες για να πάρει ο κόσμος πίσω τις πινακίδες.

Ο κ. Αλεξιάδης, μιλώντας στην ΕΡΤ, έκανε γνωστό ότι υπάρχει σχέδιο για να μεταφερθεί το βάρος των τελών κυκλοφορίας από τα παλιά αυτοκίνητα στα νεότερα. Συγκεκριμένα είπε:

Θα μεταφέρουμε το φορολογικό βάρος από παλιά και φτηνά αυτοκίνητα σε νεότερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα. Γιατί δεν είναι λογικό κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ. Αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν. Τα τέλη θα είναι ακόμα πιο δίκαια από ό,τι πέρυσι.

Ο κ. Αλεξιάδης έκανε λόγο για μεγάλο κύμα κατάθεσης πινακίδων, το οποίο πέρυσι μειώθηκε με τις παρεμβάσεις που έγιναν και όπως είπε:

Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα να πάρει πίσω ο κόσμος τα αυτοκίνητά του, ή να μην κατατεθούν άλλες.

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους.
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 γρ/χλμ στα 85 γρ/χλμ.
  • Περισσότερα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρώσουν όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αφού εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή, οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).

Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών. Ουσιαστικά, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων. Το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν όσοι αγόρασαν ΙΧ από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2010. Για παράδειγμα, για ένα 1.400άρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια, όριο αρκετά αυξημένο.

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος τον στόχο του Προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.