red-bull-mercedes-ferrari

Το περιβάλλον της Formula 1 είναι πιο σκληρό από ποτέ και η Ferrari αδυνατεί να τα βάλει πέρα σε αυτό. Η ιταλική ομάδα είναι η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του αθλήματος, ωστόσο ο τελευταίος τίτλος κατακτήθηκε πίσω στο 2008, μη μπορώντας να τα βάλει με τη Red Bull αρχικά και στη συνέχεια με τη Mercedes.

Ακόμα και φέτος, παρόλο που ξεκίνησε δυναμικά, είναι στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, μιας και η Red Bull έχει κάνει καλύτερη δουλειά και η RB12 είναι τώρα πιο ανταγωνιστική από την SF16-H. Ακόμα μία χρονιά είναι πεταμένη στα σκουπίδια και η ομάδα του Maranello ευελπιστεί πως το 2017 θα είναι μια πολύ διαφορετική χρονιά.

Ο Sebastian Vettel τονίζει πως οποιαδήποτε ομάδα χρειάστηκε χρόνο για να φτάσει στην κορυφή, κάτι που αφορά τη Red Bull και τη Mercedes. Ο Γερμανός λέει ότι χρειάζεται επιμονή και σκληρή δουλειά και πώς τα αποτελέσματα θα έρθουν με το πέρασμα του χρόνου.

Έχω πάρει μέρος σε αυτή τη διαδικασία πριν με τη Red Bull, όταν πήρε χρόνο και η μέρα που αυτό ξεκίνησε ήταν πίσω στο 2005, και η μέρα που κέρδισαν αγώνες ήταν το 2009, έτσι τους πήρε χρόνο. Πήρε χρόνο και στη Mercedes. Νομίζω ότι πάντα χρειάζεται χρόνο αν προσπαθείς να ανεβάσεις τον πίνακα και να επιστρέψεις στον κορυφή. Χρειάζεται χρόνο για τους ανθρώπους, ώστε να δουλέψουν πραγματικά και τα πράγματα θα γίνουν, αλλά, όταν το κάνουν και δουλεύει, και αυτό είναι όταν έρχονται τα αποτελέσματα.

GP MESSICO F1/2016

Βέβαια, ο 29χρονος παραδέχεται πως η ομάδα του καλείται να βελτιώσει πράγματα, αφού πλέον τα μονοθέσια είναι εξαιρετικά περίπλοκα, γεγονός που απαιτεί άψογη συνεργασία όλων των μηχανικών στο εργοστάσιο.

Τα αποτελέσματα δεν έχουν έρθει τόσο καιρό, έτσι προφανώς υπάρχει κάτι που πρέπει να βελτιώσουμε και πιστεύω ότι δουλεύουμε σε αυτό. Δε θέλω να πω περισσότερα, επειδή δεν είναι η δουλειά μου να εξηγώ. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι γι’ αυτό. Πάντα ακούς ότι τα μονοθέσια γίνονται όλο και πιο περίπλοκα, όλα πρέπει να λειτουργούν με προσοχή. Δεν είναι όπως 20 ή 30 χρόνια πριν, όπου είχες τον κινητήρα, το σασί και λίγη αεροδυναμική. Πριν από τις χειμερινές δοκιμές, τα έβαζες όλα μαζί κι έβλεπες πώς δουλεύουν.

Όλα λειτουργούν μαζί τώρα. Οι άνθρωποι δουλεύουν μαζί, θα πρέπει να είσαι έτοιμος για να προχωρήσεις και να αλλάξεις την άποψή σου για το τι είναι λάθος, επειδή πάντα προσπαθείς να ανεβάσεις τον πήχη, να επαναπροσδιορίζεις τι μπορείς να κάνεις και να προσπαθείς να βρεις καλύτερο, εξυπνότερο, ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο για να κάνεις τα πράγματα και νομίζω ότι έχουμε μεγαλώσει πολύ. Είναι μια διαδικασία που παίρνει χρόνο, δε γίνεται σε μία νύχτα.

  • georgekaras

    αμα ζουσε ο ΕΝΤΖΟ θα ψαχνες δουλεια τοσο τρελα κουβαλανε οι Ιταλοι .Α ρε Φετελ καλως ηρθες στο νεκροταφειο οδηγων

    • Philby

      Για κάποιους νεκροταφείο για άλλους όμως τόπος θριάμβων.

    • Thanos

      Πες μου καποιον αλλον περα απο τον Σουμαχερ.
      Εγω θυμαμαι τον Λαουντα να λεει πως με το που πηρε τον δευτερο πρωταθλημα του με την Φερραρι να θελει να φυγει την επομενη μερα γιατι δεν την παλευε αλλο με την κατασταση εκει περα.

    • Philby

      Raikkonen, ηρθε μετα απο χρονια αποτυχιων με τη Mclaren και θριαμβευσε. Και ετσι οταν κληθηκε εκ νεου ξαναρθε. Για το Lauda οι τασεις φυγης του ειχαν να κανουν με την σταση της Ferrari μετα το ατυχημα και οχι με την ανταγωνιστικοτητα του μονοθεσιου. Massa, αλλο παραδειγμα η εμπιστοσυνη της Ferrari στο προσωπο του τον εφεραν μια ανασα απο τον τιτλο.

    • Thanos

      Στην περιπτωση του Κιμι δεν λες οτι θριαμβευσε ο ιδιος, περισσοτερο για αυτοκτονια της Μακλαρεν το λες. Ο Μασσα στο τελος δεν πηρε τιποτα. Και οσο αφορα τον Λαουντα περισσοτερο ειχε να κανει με το γεγονος πως οταν κερδιζε ηταν το Φερραρι και οχι αυτος και οταν το Φερραρι ηταν σκατα εφταιγε εκεινος. Κλασσικη νοοτροπια Εντζο Φερραρι.
      Προστ – Τον διωξανε επειδη τολμησε να πει το αυτονοητο
      Μανσελ – Δεν τον πιστεψανε ποτε
      Βεργκερ – Αμαξι σκατα αλλα ετσι και αλλιως ηταν στα τελειωματα. Και ομως πηρε νικη με την Μπενετον μετα την Φερραρι.
      Αλεζι – Θεωρουταν απο πολλους ως μελλοντικος πρωταθλητης και εκανε την χειροτερη επιλογη να παει στην Φερραρι. Τον αγαπανε παντως.
      Μπαρικελο – Στην σκια παντα του Σουμι, καλιστα θα μπορουσε να εχει εναν τιτλο.
      Φιζικελα – Τον στειλανε στην συνταξη πριν την ωρα του
      Αλονσο – Εχασε τα καλυτερα του χρονια περιμενοντας ενα σοβαρο μονοθεσιο.
      Φεττελ – Καλα που προλαβε να παρει και 4 τιτλους με την Ρεντ Μπουλ
      Με λιγα λογια οι θριαμβοι ειναι οι εξαιρεσεις.

    • Philby

      Όπως λες ότι ο Massa δεν πήρε τίποτα έτσι αποδέξου ότι ο Raikkonen το πήρε. Όσο για τους άλλους που αναφέρεις:
      Προστ: Είχε την ευκαρία να το σηκώσει τον πέταξε έξω ο Σένα.
      Μάνσελ: Με το κορυφαίο μονοθέσιο το ’86, ’87 και το δεύτερο μισό του ’91 το μόνο δείχνει είναι ότι ήθελε το διαστημοπλοιο του ’92 και έναν καλόβολο teammate για να το σηκώσει.
      Μπέργκερ: Σε όλη του την καριέρα πετύχαινε σποραδικές νίκες την ίδια δυνατότητα του προσέφερε και η Ferrari.
      Αλεζί: Εδώ συμφωνώ
      Μπαρικέλο με 5 χρόνια το καλύτερο μονοθέσιο 6 αν βάλεις και τη Brawn κατάφερε να βγει 2ος μόλις 2 φορές! Χωρίς τη Ferrari θα είχε καμιά νίκη κατά τύχη
      Φιζικέλα: Σαν συνταξιούχος οδήγησε το 2009
      Αλόνσο: Συμφωνώ ξανά
      Φέττελ: Μέχρι στιγμής έχει αποδείξει ότι θέλει το μακράν καλύτερο μονοθέσιο αλλά και πάλι έχουμε καιρό για να κρίνουμε.

      Συμπερασματικά λοιπόν διαφωνώ μαζί σου και θεωρώ η κατάσταση είναι μοιρασμένη όπως σε όλες τις ομάδες. Εκτός αν θέλεις να ανοίξουμε συζήτηση για τη McLaren και το πόσες καριέρες έχει θάψει από το 2000 και μετά.

    • Thanos

      Δεν είπα ότι δεν το πήρε αλλά δεν ήταν και περίπατος όπως πολλοί περίμεναν όταν πήγε στην Φερραρι. Πότε στην φερραρι δεν φάνηκε να ειναι το ”τέρας” που φαινόταν πίσω από το τιμόνι της Μακλαρεν.
      Μονο για τον Φιζικελα να συμπληρωσω οτι πριν παει στην Φερραρι ειχε παρει Pole με την Force india ενα μολις αγωνα πριν.
      Η μακα απο το 2000 και μετα. Ο Κουλθαρντ επεσε πανω στον Χακινεν και μετα στον Κιμι. Του χρονου λογικα θα ναι η χρονια του λολ. Ο Κιμι φανηκε στην Μακλαρεν και απλα σκατα στα σπασμενα μοτερ της Μερσεντας. Ο Μοντογια καηκε μονος του. Ο Κοβαλαινεν ηταν ξεκαθαρα νουμερο 2 στον Χαμιλτον αλλα δεν ειχε δειξει οτι μπορει και κατι παραπανω. Και που βρεθηκε να οδηγαει το Μακλαρεν πολυ του ηταν. Ας πουμε οτι ψιλοθαφτηκε ο Περεζ αλλα και αυτος δεν μπορουσε να πλησιασει τον Τζενσον. Αντε να σου δωσω και τον Μαγνκουσεν που και αυτος δεν εδειξε κατι τρελο.

    • Philby

      Η Mp4-20 έπλασε το μύθο του αχτύπητου αλλά άτυχου Φινλανδού. Ανίκητος όταν τερμάτιζε άτυχος όταν εγκατέλειπε. Ποτέ άλλοτε όμως ούτε το 2003 με τη McLaren που διεκδίκησε μέχρι τέλους ούτε το 2007 δεν εμφανιζόταν τόσο δυνατός. Για το Φιζικέλα που λες ναι πήρε pole όμως αμέσως μετά κλήθηκε να οδηγήσει το μονοθέσιο που κέρδισε στο SPA και τα θαλάσσωσε.
      Συμφωνώ με την ανάλυση σου για όσους ανέφερες αλλά ξέχασες τους νυν οδηγούς. Ο Alonso έχασε 2 χρόνια από την καριέρα του, που ναι μεν δεν είναι 5 όπως με τη Φερράρι αλλά εδώ μιλάμε για ξεφτίλα χειρότερη και από τη Renault το 2009 (πήρε βάθρο) και ανώτερη μόνο από τη χρονιά στη Minardi. Ο Button είναι με ένα τυχερό βάθρο τα τελευταία 4 χρόνια! Όσο δε για το Hamilton με την ψυχολογία του αν έμενε θα γινόταν ο νέος Montoya.
      Κοινός παρονομαστής οι 2 μακροβιότερες ομάδες έχοντας περάσει αμφότερες πέτρινα χρόνια χαντάκωσαν αθελά τους κάποιους οδηγούς. Αλλά επειδή όπως είπες είναι μεγάλες ομάδες όταν κερδίζουν, κερδίζει το αυτοκίνητο όταν χάνουν ξεκινούν από τον πιλότο.

    • Thanos

      Η τελευταία παράγραφος με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Ειδικά από το 2009 και μετά τα έχουν κάνει σκατά και οι δυο μεγάλες ομάδες. Βασικα τους εχουν βαλει τα γυαλια αρχικα η Ρεντ Μπουλ και τωρα η Μερσεντα

  • Mika

    To θεμα ειναι πως ησουν τυχερος και τα πηρες ολα σε μικρη σχετικη ηλικια…Τωρα εισαι σε θεση να περιμενεις καποια χρονια εκει στη Ferrari, για να γινει ανταγωνιστικη??
    Τροφη για σκεψη..

  • Κούκος

    Στα μάτια μου τέτοιες δηλώσεις φαίνονται ως κριτική ηπιων τόνων. Σιγά σιγά πιστευω πως ο Ισπανός αρχίζει και δικαιώνεται. Όπως είπε και φίλος ο Mika θα κάτσει εκεί ή του χρόνου με μια παρόμοια κατάσταση θα τους αφήσει για άλλες Πολιτείες; Έχει πλάκα να τους αφήσει το 18 και να αναγκαστουν να κρατήσουν τον Κιμι και το 18! Πάντως πλάκα πλάκα ψιλοπαραδεχομαι και τον Κιμι διότι σου λέει αφού αυτοί δε νιώθουν εγώ γτ να κάτσω να σκάσω; Δε κάνω και λίγο τουρισμό;