traffic kinisi

Η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Οικονομικών, εκτός από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, εξετάζει την μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, έτσι ώστε να δοθεί κίνητρο για την άρση ακινησίας οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους.

Σήμερα βρίσκονται στο τραπέζι δυο εναλλακτικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων. Η σύνδεση αυτή μελετάται να γίνει με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία. Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί, προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.

Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα πολύ υψηλά τεκμήρια σε οχήματα μεγάλης ηλικίας και κυβισμού αποτελούν, μαζί με τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, έναν από τους βασικούς παράγοντες που έχουν αναγκάσει τους ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν πινακίδες. Για παράδειγμα, το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.

  • τα τεκμηρια για μενα πρεπει να ειναι αναλογα με το αυτοκινητο με τιμες αντιπροσωπειας….επαναπροσδιορισμενα καθε 5 χρονια…με Μ.Ο 15.000χιλιομετρα
    δηλαδη….
    με βαση τιμοκαταλο να δουνε τι θα πρεπει να δωσουν σε αυτα τα 5 χρονια για σερβις/ασφαλειες/βενζινες/αναλωσιμα/τελη….και να το διαιρεσουν δια 5 !!
    αλλα αυτο θελει δουλεια……..και δεν συμφερει..οποτε τι καθομαι και λεω…………

    αλλα τεκμηριο πχ 6500 ειναι απλα για γελια και για κλαματα !!!!!!!

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Για να λυθει το προβλημα μια και καλη πρεπει τα αυτοκινητα να τα αποσυρουν ανα 15 χρονια

    • δεν νομιζω πως ολοι ειναι σε θεση να αγοραζουν αυτοκινητο το πολυ σε 15 χρονια……

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Πρεπει να υπαρχει μια προστασια του περιβαλλοντος και αυτη ειναι η αντικατασταση ανα 15 ετια για ποιο καλο κινητηρα ,και εξαλλου αν το κρατησεις αρκετο καιρο ζημιες θα πληρωνεις η καποια σκουρια και υγρασια θα στο χαλασει,μπορει να κανω και λαθος

    • ναι αλλα οπως σε ειπα….δεν ειναι ευκολο στον καθενα να δινει 20.000 για αυτοκινητα……
      συμφωνουμε οτι οσο περναει ο καιρος…τοσο πιο πολυ θα χαλαει..γιαυτο και ειπα επαναπροσαρμογη των τεκμηριων ανα 5ετια !!

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Δεν ειναι αναγκη να δινεις 20.000 υπαρχουν και φθηνοτερα

    • αυτο για καποιον που εχει αυτοκινητο των <20.000 υπαρχουν πολλα αυτοκινητα που κανουν και παραπανω !!σκεψου πχ καποιος που αγορασε το 2002 μια BMW 5.20 50.000 ευρω…….σημερα θα πρεπει να παρει με το σκεπτικο σου κατι καινουριο……αμα παει σε κατι πιο φτηνο…..απλα του χαλας τη ζαχαρενια……αμα θελει παλι τα λουσα της 5ρας……..δεν εχει 50.000 !!

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Σεβαστο και αυτο , αλλα αυτος που δινει 50.000 εχει ανεση να το αλλαξει παλι σε σχεση με καποιον που δεν μπορει να διαθεσει 8500-10000

    • δεν ισχυει με τιποτα αυτο….σκεψου ποσους ξερεις που το 2002 αγοραζαν αυτοκινητα 50.000 για πλακα….και πες μου ποσοι απο αυτους σημερα μπορουν να παρουν αλλο ενα τετοιο !!
      το θεωρω υπερβολικο και μονο στην θεωρια αυτο το μετρο !!! :-)

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Δεν γνωριζα για το ετος 2002 πως ηταν η αγορα κυριε Μπαμπη:)τοτε ημουν 18 και ειχα μπει στον ΕΣ.

    • ενα χρονο μεγαλυτερος ειμαι…οποτε θελω να πιστευω οτι ξερεις πως ηταν……..

    • DimitrisBXL

      Κυριε Μπαμπη…. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧ
      https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51vE5nG7RCL.jpg

    • respect the olders λεμε !!!!!!! αχαχχααχχααχχααχχααχαχχαχαχα

    • DimitrisBXL

      Όπως κατάλαβες… δεν σε θεωρούν πια νεανία… έκλεισε ένας κύκλος (της νιότης) και άνοιξε ένας νέος( της ωριμότητας)

    • λες να ακολουθησω τα βηματα του τακη ???? να ειναι η ωρα να γινω κυριλε ????? :-P

    • DimitrisBXL

      Ε ναι…

    • DimitrisBXL

      Ε ναι…

    • DimitrisBXL

      Ε ναι…

    • δυσκολευομαι να το αποδεχτω !!!!! θελω μια 5ετια να το συνειδητοποιησω !!! :-D

    • DimitrisBXL

      Το πρωτο “κυριε…” ειναι παντα δυσπεπτο..

    • Πέρσι στο γυμναστήριο έφαγα την κρυάδα …. Μου λέει ένας 25χρονος … Συγνώμη κύριε το 10κιλο το θέλετε ;;;; Και εγώ έψαχνα τον κύριο να του πω πως εχω ακόμα ένα σετ και να μην το πάρει ακόμα!!!! ????

    • DimitrisBXL

      Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχα ?????

    • DimitrisBXL

      Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχα ?????

    • DimitrisBXL

      Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχα ?????

    • DΛMIΣN

      Στον Γερμανό στα 23 μου… Επαθα σοκ…

    • DimiE92

      Στο δευτερο κομματι δεν εχεις αδικο. Οσον αφορα την προστασια του περιβαλλοντος ομως θα σου πω οτι υπαρχουν ασυντηρητα οχηματα 5ετιας που ρυπαινουν πολυ περισσοτερο απο συντηρημενα οχηματα 15ετιας. Γενικα την προστασια του περιβαλλοντος την εχει αναλαβει επι της ουσιας το ΚΤΕΟ. Τα τεκμηρια ειναι αλλη υποθεση.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Και καλα τα λενε Κτεο στην χωρα μας :D και καμερες που βαλανε οι υπογραφες περνανε αδιαφορες :P

    • Giannis

      Kανοντας ετσι οπως λες με την 15ετια τους τσουβαλιαζεις ολους.Θα αναφερω προσωπικο παραδειγμα.Εχοντας στην οικογενεια Bmw του 2005 μιλαμε για ενα αμαξι σχεδον 12 ετων.Αυτο το αμαξι ομως κανει 5.000 χλμ τον χρονο.Δηλαδη αυτην την στιγμη δεν εχει ουτε 60.000 .Σε 3 χρονια απο τωρα θα εχει το πολυ 75.000. Ε αυτο το αμαξι δεν ρυπαινει γιατι ειναι αψογα συντηρημενο και με πολυ λιγα χλμ.Με αυτο που προτεινεις θα πρεπει να τη σκοτωσω στο πουλημα (καθοτι 2λιτρο) και να δωσω 30.000+ να παρω την επομενη 320? Με τιποτα σ αυτο το μπαχαλο κρατος να μην ξαναπαρω premium αμαξι…
      Απ την αλλη δεν ειμαι διαθετιμενος να δωσω αυτο το αμαξι και να παρω κατι κατωτερο που θα μου το ζητανε και για χρυσαφι.

    • anagnwsths

      Δηλαδή αν σκάσω 60-70 χιλιάρηκα για ένα ασφαλές, πολυτελές όχημα θα με υποχρεώσεις να το πετάξω και να πάρω ένα τσίγκοι με ρόδες ? Αυτό ούτε επι Σοβιετικής ένωσης .

      Το αυτοκίνητο πληρώνει αρκετούς φόρους τα τεκμήρια είναι αναχρονιστικός φόρος που σε κανονικά δυτικά κράτη δεν υφίσταται .

      ΦΠΑ και τέλος ταξινόμησης κατα την αγορά και ένα 100ρηκο για τέλη κυκλοφορίας + ασφάλιστρα και ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων υπερκαλύπτουν την χρήση ενός τετράτροχου στο Ελλαδιστάν με τα χαντάκια για δρόμους

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Αν εχεις αμαξι για 70.000 θα εχεις να βαζεις και 700 ευρω τον μηνα βενζινη,το περιθωριο 15 ετιας ειναι μεγαλο χρονικο διαστημα στο να αλλαξουμε αυτοκινητο μα και παλι στην 5 ετια κανεις παραδειγμα 250.000 μεσο ορο η εκτος αν εισαι απο εκεινους οπως και εγω που κανω 5000 τον χρονο απο το γκαραζ ανα 3 ημερες 20 χιλιομετρα βολτα,στους εππαγελματιες ομως το υποχρεωσανε στα ταξι και τωρα στα φορτηγα εφαρμοστηκε,τουλαχιστον καλυτερεψε η ατμοσφαιρα με τα νεα αυτοκινητα Euro 4 και πανω μην λεμε.Εχεις και ενα δικιο σε αυτο μεγαλε αλλα πρεπει να εφαρμοστει ενας τετοιος νομος.Τωρα να δεις τι πολεμος εχει να πεσει που θα θελει καθε εταιρεια για 4 επικαθημενα στο 1 εκατομμυριο ευρω

    • anagnwsths

      Πρώτον , μπορεί να έχω 70.000 ευρώ αμάξι αλλά να μην έχω 700 για βενζίνη γιατί έχασα τη δουλειά μου, απέλυσαν την γυναίκα μου , δεν έχω κάλυψη σε φάρμακα κ.ο.κ Δηλαδή το ότι είχα κάποτε λεφτά για αμάξι δεν σημαίνει οτι έχω ακόμα τα ίδια ή τόσα ώστε να ταϊζω το Κηφινιστάν όπως νομίζουν οι Τσιπραίοι

      Δεύτερον , συνήθως όποιος έχει “παλιό” αυτοκίνητο το κάνει απο ανάγκη ή επειδή δεν μπορεί να αγοράσει αντίστοιχο καινούργιο (πχ αμα έχει μια ΜL 350 προφανώς δεν την αλλάζεις για ένα iq ) . Τα χιλιόμετρα δεν παίζουν τόσο ρόλο όσο νομίζεις. Αυτοκίνητα δεκάδων χιλιάδων ευρώ αντέχουν (εσωτερικά- εξωτερικά) μέχρι και 400-500 χιλιάδες προσεγμένα χιλιόμετρα σε αντίθεση με καινούργιους κουβάδες που τρίζουν απο τον πρώτο χρόνο ή κάτι Γερμανικά τενεκεδάκια της μιας δεκάδας ευρώ

      Τρίτον , απο που προκύπτει οτι “καλυτέρευσε” η ατμόσφαιρα? Και αν υποθέσουμε οτι έτσι είναι, μήπως οφείλετε στην αισθητά λιγότερη κυκλοφορία , που πλέον περιορίζεται σε Σ/Κ ή το καθημερινό πάνε-έλα στη δουλειά?

      Τέταρτον, οι νόμοι- νόρμες της Ε.Ε που και καλά νοιάζονται για το περιβάλλον και όχι για να έχουν ανάπτυξη και χαμηλή ανεργία οι δυτικές χώρες παραγωγής οχημάτων , συμπεριλαμβάνουν λέβητες οικιακής θέρμανσης (μέσο σπίτι καίει (έκαιγε πριν τις αφραγκίες) 2000 λίτρα πετρελαίου δηλαδή 30,000 χιλιόμετρα ντιζελοκίνητου )?. Το μέσο πουεργοστάσιο καταναλώνει δεκάδες ή εκατοντάδες τόννους ?. Τα χιλιάδες πλοία γεμίζουν σε κάθε λιμάνι δεκάδες χιλιάδες λίτρα κτλ ?.

      Θέλω να πω πως το αμάξι σου είτε είναι ευρο 4 είτε ευρο 6 μικρή διαφορά κάνει , μην σου πω πως το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα γέρνει εις βάρρος του ευρο 6

      Τέλος , επι του θέματος το αυτοκίνητο υπερφορολογείται τόσο κατα την αγορά όσο και κατα τη χρήση. Όλοι ξεχνούν τον πολλαπλασιαστή που έχει στην αγορά (καυσιμα, λαστιχα , ανταλλακτικά , ασφάλειες κτλ) ένα όχημα (παλιό, καινουργιο, μεγάλο , μικρό , άσπρο μπλε) που κινείτε παρά ένα που κάθεται με την κουκούλα. Οι φόροι λοιπόν πρέπει να χαμηλώσουν τόσο όσο θα κινείται το 80-90% των διαθέσιμων αυτοκινήτων. Όσο για το περιβάλλον , πιστεψέ με δεν θα έχει μεγάλη διαφορά , μιας και η χώρα μας δεν είναι βιομηχανική , ούτε τόσο πυκνοκατοικημένη

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Εννοεις οταν το ενεργειακο αποτυπωμα γερνει εις βαρος του Euro6 ?θα τα φορολογησουν ποιο πολυ εννοεις?

    • anagnwsths

      Εννοώ οτι απο περιβαλλοντικής άποψης παίζει να είναι χειρότερο το euro 6 λόγω περισσότερων εξαρτημάτων, πολλών “σπάνιων” υλικών , κατεργασιών κ.ο.κ Όχι δεν νομίζω να τα φορολογήσουν διότι δεν έχουν δικαιολογία

    • dimitris90

      Και ας πάμε σε κάτι πιο απλό: ένας petrolhead για παράδειγμα γιατί να υποχρεωθεί να αλλάξει αυτοκίνητο στα 15 χρόνια, έχοντας ενα S2000 ας πούμε, το οποίο είναι η αδυναμία του, το έχει μπιμπελό και δε βρίσκει κάποιο σύγχρονό του αμάξι να τον εξιτάρει περισσότερο?

    • giorgio_alfista

      700Ε το μήνα βενζίνη;;;;; Για να τρως τόσα χρήματα σε βενζίνη πρέπει να κάνεις 2.500χλμ το μήνα με κατανάλωση 20λίτρα/100χλμ, ώστε να χρειάζεσαι 500 λίτρα κάυσιμο το μήνα.. Επειδή όμως δε μιλάμε για αεροπλάνα, αλλά για αυτοκίνητα τα οποία όσο γρήγορα κι ακριβά κι αν είναι δε γίνεται να φτάνουν στα νούμερα που αναφέρεις παραπάνω…

  • Tsou Kostas

    “Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα πολύ υψηλά τεκμήρια σε οχήματα μεγάλης ηλικίας και κυβισμού αποτελούν, μαζί με τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, έναν από τους βασικούς παράγοντες που έχουν αναγκάσει τους ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν πινακίδες” https://uploads.disquscdn.com/images/4c524484f7fc92f57a31f882ffbacede599d324eb92876d57e917476e8c515f9.png

  • Anestis Genk

    Τα τεκμήρια είναι παραδοχή πως είμαστε μπανανία. Αν εγώ έχω Nissan 350Z, που τώρα τα δίνουν για 10-15 χιλιάρικα και είμαι υπάλληλος με πολύ χαμηλό μισθό, το κράτος έρχεται και μου λέει “όοοοοοχι δεν βγάζεις 5600(400×14) τον χρόνο γιατί το τεκμαρτό σου εισόδημα είναι μεγαλύτερο”.
    δλδ εννοεί πως έχω και κρυφά αδήλωτα έσοδα; Όχι απλά βρήκε ένα αυθαίρετο νταβατζιλίκι για να λέει αν το αμάξι σου είναι 3500 κ.εκ. φορολογείσαι σαν να έχεις εισόδημα 11.900 και βεβαίως αυτό δεν είναι το μονάδικό σου τεκμήριο.
    Ναι βέβαια το 350Ζ έχει ακριβή συντήρηση κτλ, αλλά πληρώνω ΦΠΑ στο συνεργείο και στα ανταλλακτικά, φόρο στην βενζίνη…και στην τελική εγώ μπορεί να κάνω μόνο 1000χλμ τον χρόνο με αυτό.
    Τέσπα καλό είναι να τα μειώσουν αλλά δεν είναι αυτό φιλολαϊκή πολιτική, ο Καραμανλής με την κατάργησή τους(ως τα δίλιτρα) δλδ τι ήταν;

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    “μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.”

    Και στα 1000-2000 από δαύτα που υπάρχουν ακόμη σε κυκλοφορία?

    Προσοχή μην σχίσετε κανά καλσόν εκεί στο υπουργείο με τέτοιο ριζοσπαστικό μέτρο. Μιλάμε έρχεται σίγουρα η ανάπτυξη με τέτοιες καταπληκτικές πολιτικές.
    Ράφτε τσέπες.

  • Satsok

    Τα τεκμήρια απλά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Και το κράτος χάνει και ο κόσμος. Σε εποχές πριν 2004 ακόμα και λεφτάδες είχαν Astra 1,4 16v για να μην τα δίνουν στην εφορία. μετά όμως τα άλλαξαν σε ML-X5 κλπ μεγάλου κυβισμού. Και αυτοί είχαν το αμάξι να κάνουν το κομμάτι τους και το κράτος τους τα έπαιρνε απο τα τέλει. Ακόμα και ο μέσος άνθρωπος πήρε 2L και ήταν οκ όπως και εγώ. Αλλα τα αστροπελέκια αποφάσισαν να μου βάλουν 600ε τέλει 250ε φόρο πολυτελείας και τεκμήριο για ένα Golf iii GTi του 95. Ε όχι. Τώρα ούτε εγώ έχω 2L αλλά ούτε αυτοί τα τέλει μου.

    • LJ

      “τέλη” ;)

  • DarkV12Tdi

    Το φορολογικό σύστημα της Ελλάδας είναι Ληστρικό, με νοοτροπία..να του ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Πρώτα από όλα το Τεκμήριο διαβίωσης,φόροι πολυτελείας,φόροι στην βενζίνη, ΦΠΑ, έως το τέλος ταξινόμησης ,Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα κοστολογείται και φορολογείται Χρυσάφι. Το τεκμήριο υπάρχει για να σου λέει ο από πάνω σου δηλαδή επειδή έκανες οικονομία 5-6 Χρόνια ή και 10 χρόνια για να αγοράσεις ένα άνετο καλό αμάξι και πολυτελές για να κάνεις δώρο στον εαυτό σου κ στην οικογένεια σου με τον ιδρώτα και κόπο σου με τον πενιχρό μισθό πλέον για τους Ευρωπαίους Ελληνικά δεδομένα ,έρχεται ο τάδε υπουργός,η κάθε κυβέρνηση και στο φορολογεί όπως γουστάρει και δεν υπολογίζει πόσα χρόνια έκανες οικονομία,στα παίρνουν και αυτά κ να μην αφήσουν να έχεις τπτ στην άκρη χρήματα.

    Πάντα αντιμετώπιζαν αρνητικά το αυτοκίνητο φορτώνοντας ένα κάρο φόρους και κρατάνε τα καλά για την πάρτη τους οι 300 λες κ πριν γίνουν βουλευτές δεν φορολογούνταν κ αυτοί σαν πολίτες και τους άρεσε και δεν γκρίνιαξαν πόσο ακριβά είναι όλα απλά μετά που γίνανε βουλευτές,πολιτικοί..κοιτάνε την πάρτη τους κ οι άλλοι στην πυρά επειδή με τον ιδρώτα και κόπο τους τιμωρούν επειδή τόλμησαν να πάρουν καλό αμάξι και ασφαλές.

    Μόνο στην Μπανανία γίνονται αυτά που τυπικά το τεκμήριο με άλλα λόγια σου απαγορεύει το κράτος σαν να σου λέει σε ποια τάξη ανήκεις? στην μεσαία-υψηλή ή στην λαϊκή μάζα ..ε τότε πλήρωνε αν είσαι στην μάζα και άστα για εμάς την ανώτερη τάξη και βολεμένους Δ.Υ και δεν μας νοιάζει πόσο οικονομία έκανες, θα φορολογείσαι σαν να τα έβγαζες λες κ αγόρασες καινούργιο όχημα κάθε χρόνο.Έχασες την δουλειά σου? δεν έχεις δικαίωμα να έχεις αμάξι, Μειώθηκε η σύνταξή σου κι ο μισθός? τι μας νοιάζει,πούλα το ή χάρισε το και πάρε ένα κουβά κ εμείς με τις μαούνες κ τα πολλά κυβικά να υποστείς οφθαλμόλουτρο και να σκας στην ζήλια κ εμείς με το χαμόγελο με τα αυτιά.

    Βέβαια κ στη Ευρώπη φορολογούνται αλλά με άλλους τρόπους απλά δεν υπάρχουν τεκμήρια και λοιπές Ελληνικής πραγματικότητας και έχουν περισσότερη ελευθερία αγαθών ενώ εδώ στην Ελλάδα περιορισμός αγαθών ανάλογα την κοινωνική θέση και οικονομική κατάσταση,δηλαδή ζούμε ένα είδος πολιτικής Χούντας και Αναρχίας και ευνοούν μόνο τους Λίγους.

    • insider greece

      Να ψωφισει ο γειτονας για να του παρει η κυβερνηση την κατσικα να την αρμεγουν οι συντροφοι (θεσεις εργασιας) και να πουλα το γαλα θελει.
      Οσο για την υπερφορολογηση μετα βαθειας μου λυπης να υπενθυμισω οτι ξεπαστρεψαν μια ολοκληρη βιομηχανια στην ελλαδα, που ειχε παρελθον παρον και μελλον, μονο και μονο για να κερδιζουν-κερδοσκοπουν καπιοι :)

    • DarkV12Tdi

      Δυστυχώς Φίλτατε,τέτοιοι κανίβαλοι που μας έτυχαν,έκλεισαν όλη την Ελληνική βιομηχανία-Αυτοκινητοβιομηχανία για χάρη των ξένων και τα Ντόπια λαμόγια, παραδείγματα pitsos,Goodgyear,izola, nissan στον βόλο, Η Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία ,μπορεί να έπαιρνε έτοιμα μηχανικά μέρη διαφόρων εταιριών αλλά στο σχέδιο η σασί ήταν Made in Greece,Pony…ακόμα να φτιάξουν άγνωστο, El greco, Lyra toys κλπ thn el greco παιχνίδια κυρίως που πούλησε στην Hasbro και ιδιοκτήτης ήταν ο πατέρας του Βακάκη αυτού που έχει τα καταστήματα Jumbo,Lyra εργοστάσιο στο MΜενίδι κ πουλούσε κ στο εξωτερικό αν και ακριβά τότε αλλά ήταν καλύτερης ποιότητας από τα κινέζικα αν και κάποια ήταν αντίγραφα από ξένες εταιρίες αλλά αγορασμένα τα δικαιώματα ,τα περισσότερα πάντως ήταν ελληνικής δημιουργίας,τα είχα διαβάσει στο internet. Στο εξωτερικό ήδη στην γειτονιά μας στα Βαλκάνια προχωρούν ,πχ Rimac, Βουλγαρία Supercars, κτλ. Αν είχαμε και παράγαμε κάτι στην Ελλάδα ,θα είχαμε χρήμα στην χώρα από τις εξαγωγές ,εδώ δεν παράγουμε σχεδόν τπτ και τα λεφτά φεύγουν έξω κ δεν ξανάρχονται παρά μόνο με τον τουρισμό αλλά είναι ψίχουλα σε σχέση με αυτά που φεύγουν προς τα έξω αφού αγοράζουμε ξένα προϊόντα. Αν τότε δεν τα έκλειναν όλες τις βιοτεχνίες-βιομηχανίες που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα θα ήμασταν σαν την Τσεχία -Ισπανία στην Ανάπτυξη προϊόντων παρόμοιας ποιότητας σε αυτές τις χώρες.

  • carlover

    Παρόλο που τα έχουν κάνει όλα μπάχαλο μπορώ να πω ότι στο θέμα του αυτοκινήτου και μόνο είναι οι μοναδικοί που δείχνουν ότι ασχολούνται. Όλοι οι προηγούμενοι είτε έριχναν αναδρομικούς φόρους, είτε υπερδιπλασίαζαν τα τέλη, είτε γενικά επέφεραν την πλήρη καταστροφή του κλάδου. Επιτροπές των επιτροπών και δήθεν μελέτες από παντελώς άσχετους και ανίδεους, με πλήρη άγνοια της λογικής και των βασικών αρχών της οικονομίας. Ήταν πάντα η απορία μου αν είναι οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης η βλακεία και ασχετοσύνη. Κατέληξα στο δεύτερο. Η Θεωρητική έννοια του τεκμηρίου διαβίωσης είναι μια παταγώδης αποτυχία του ελληνικού συστήματος αφού ποτέ δεν είχε τη δυνατότητα ελεκτικών μηχανισμών λόγω του μπάχαλου που επικρατούσε ανέκαθεν. Στην ουσία φρενάρει την αγορά και μείωνει τα έσοδα του κράτους ενώ εισπράτει πολύ λιγότερα. Τα τεκμήρια είναι προστιθέμενα και επιβαρύνουν ακόμη και μια μέση οικογένεια που πρέπει να πάρει ένα μικρό στο ενήλικο παιδί τους και τελικά δεν το παίρνει. Επιβαρύνουν τον άλλο που με κόπο κατάφερε να πάρει ένα αμάξι της αρεσκείας του κόβωντας ακόμη και βασικά στοιχεία της καθημερινότητάς του και τον αναγκάζουν να “δηλώνει” πλασματικό εισόδημα, ενώ στην ουσία μπορεί να είναι πλέον και άνεργος. Επόμενο να γεμίζουν οι εφορίες κατατεθειμένες πινακίδες. Ο έχων όχημα σε κυκλοφορία πληρώνει τους φόρους του για τη βενζίνη. Καταναλώνει αναλογικά εάν έχει 1200cc ή 4500cc. Πληρώνει τους φόρους των ανταλλακτικών, των ελαστικών, διοδίων, ταξιδιών, εκδρομών κτλ κτλ. Το σύστημα κινείται καθώς κινείται και το αυτοκίνητό του. Με παροπλισμένα αυτοκίνητα όλα μηδενίζουν. Ακόμη και η κοντινή Κυριακάτικη εκδρομή που θα πληρώσεις την ταβέρνα σε ένα απομακρυσμένο χωριουδάκι. Έγινε μια προπάθεια κατάργησης των τεκμηρίων κοντά στο 2000 και έβλεπες ότι πλεόν δεν είμαστε χώρα ανατολικού μπλοκ με παλιά και επικύνδυνα οχήματα αλλά σύγχρονα με ανάλογα πλεονεκτήματα. Τα τεκμήρια εφόσον δεν καταργηθούν πρέπει να επαναυπολογιστούν εξαρχής και φυσικά για τα παλαιότερα οχήματα μεγάλου κυβισμού θα έπρεπε σίγουρα να ανατραπούν πλήρως. Ένας έλεγχος στον πίνακα των τεκμηρίων δείχνει και ειδικά όταν τα συνδυάσεις με τις τιμές πώλησης των μοντέλων δείχνει ότι έχουν υπολογιστεί από τα τζιμάνια των γνωστών επιτροπών που μάλλον εκείνες τις ώρες ονειρπολούσαν για την ιδανική ζώη στον πλανήτη Κρόνο….

  • Christos Dimou

    Τα κίνητρα που δίνονται για τα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού δεν είναι βέβαιο ότι θα διατηρηθούν. Από την άλλη οι επιβαρύνσεις στα νέα οχήματα θα δημιουργήσουν νέα γενιά οχημάτων που θα εγκαταλείψουν τη χώρα (ως πινακίδες).

    Για να αρχίσω να ξεσκονίζω τα τέλη κυκλοφορίας στην Ιταλία που έχω και κατοικία διαμονής. Θα μου φανούν χρήσιμα… :)

  • giorgio_alfista

    Τα τεκμήρια διαβίωσης είναι μια @@ρια και μισή! Υπάρχουν μόνο για να κλέβουν τα λεφτά του κοσμάκη μέσω φόρων μιας και στην πραγματικότητα το κόστος συντήρησης ενός Ι.Χ. είναι αστείο! Παραθέτω τα έξοδα για το δικό μου αυτοκίνητο 2.000 κ.ε.
    1) 2,5 ρεζερβουάρ το μήνα / 200Ε περίπου
    2) ασφάλεια ετήσια μικτή / 800Ε
    3) τα σέρβις μου είναι δωρεάν (πολιτική της εταιρείας) κι αν χρειαζόταν να τα πληρώσω δε θα έβγαιναν πάνω από 150Ε το χρόνο.
    4) τακάκια φρένων (ακόμη δεν έχω αλλάξει κι έχω το αυτοκίνητο 2 χρόνια!) Από ότι ξέρω κοστολογούνται περίπου 150Ε και με τα χιλιόμετρα που κάνω μου κρατάνε για 3 χρόνια! Άρα 50Ε το χρόνο!
    5) Αλλαγή ελαστικών μια φορά ανά δύο χρόνια περίπου με κόστος 1.200Ε (άρα 600Ε το χρόνο)
    6) Τέλη κυκλοφορίας 340Ε

    Συνολικά μας βγαίνουν 4200-4400Ε το χρόνο!!!!!!
    Αυτό το ρημάδι το τεκμήριο των 8.800Ε από που προκύπτει όταν εγώ χρειάζομαι λιγότερα από τα μισά;;;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!

    *Κι όταν παλιότερα είχα 3λιτρο το οποίο μου έκλεψαν το ετήσιο κόστος κίνησης / συντήρησης ήταν τα παραπάνω με ένα έξτρα κόστος 1.200Ε (για τέλη και φόρο πολυτελείας(άλλη @@ρια), 200Ε παραπάνω για την ασφάλεια και ένα 500αρικο για βενζίνες) Δηλαδή 5.500Ε περίπου!!! Τα 17.800Ε πώς βγαίνουν τα γ@#%$@^!!!!!!!!!!

    • φιλε συμφωνω οτι πρεπει να βγαινουν ετσι τα τεκμηρια οπως το λες..και το αναφερω κιολας…
      αλλα 1/4 δεν εισαι με αυτα που αναγραφεις….αλλα 1/3 !!!! :-D

    • 200χ12=2400 mono για βενζινες….
      800 για ασφαλεια
      350 τελη
      και 150 ενα sevice στην αντιπροσωπεια δεν μας κανει 3800 ??
      το 2200 πως το βγαζεις ?

    • giorgio_alfista

      χαχαχαχαχαχα τώρα το είδα! Μπάμπη έβαλα μόνο τα έξοδα ενός μήνα στις βενζίνες! χαχαχαχαχαχαχα Απ’ τα νεύρα μου!!!

    • αχχααχαχαχχαχα κλαιν !!! απλα ελεγα μηπως βλεπεις κατι που δεν το βλεπω εγω !!!
      αλλα και παλι !!! που εσυ δεν εισαι ο κανονας…..μιας και το κινεις συμφωνα με τις βενζινες αρκετα..οπως κανεις ασφαλεια που οι περισσοτεροι ουτε που το σκεφτοντε…..στη χειροτερη τα πραγματικο κοστος…ειναι το μισο απο το τεκμηριο που ζηταν !!!!!!

      ΚΑΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙΙ !!!!!

    • giorgio_alfista

      Μάλλον πρέπει να είμαι πιο ήρεμος όταν γράφω!!! Σκέψου ότι στα νιάτα μου πέρναγα τη μία φάση μετά την άλλη στους διαγωνισμούς της μαθηματικής εταιρείας και τώρα ξέχασα να κάνω έναν απλό πολλαπλασιασμό… Γεράματα….χααχαχα
      *κάνω γύρω στα 17/18.000 χλμ το χρόνο (απλώς καίει το ρημάδι και θέλει να πίνει συχνά… αχαχαχα

      **ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ!!! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΙ!!!! ΕΙΝΑΙ ΝΟΥΜΕΡΑ!!!

    • συμφωνω και επαυξανω !!!!!!!!! τζουλιετα εχεις ????170ρα ?

    • giorgio_alfista

      Όχι.. :) η Τζιουλιέτα είναι 1.400αρα ;) Δεν έχει σημασία το τι έχω, σημασία έχει πως σαν 2λιτρο έχει έξοδα 4.200-4.400 το χρόνο και ΟΧΙ 8.800!! Που να δεις παλιότερα που είχανε κάτι τεκμήρια 59.000 για τα τρίλιτρα!! Κι ένας φίλος μου είχε αγοράσει ένα Cherokee 3.700κ.ε. και τον έσκισε η εφορία όταν το πούλησε και πήρε άλλο γιατί δεν είχε πόθεν έσχες!!! Είχε φάει 240.000 και καλά για τα 4 χρόνια που το είχε!!!!!!!!

    • ποιο 2λιτρο εχει 340 τελη !!!! εκτος και αν το εχεις 50% !!! :-D
      παντως τα τεκμηρια απλα ειναι ενας τροπος για να σε αναγκαζουν να περνας το αφορολογητο !!!!
      τα πραματα ειναι πολυ απλα για το πως μπορεις να υπολογιζεις τα τεκμηρια…….αλλα μετα δεν θα τους βγαινουν τα νουμερα για τα εσοδα…οποτε θα βρουν ισοδυναμα !!!

    • giorgio_alfista

      Είναι καινούργιο (2 ετών) οπότε πληρώνω με βάση τους ρύπους ;) (ΕΥΤΥΧΩΣ!!!) Τώρα βέβαια θα πάει στα 420 από ότι διάβασα…

    • DJ_D

      Φαντάζομαι οτι υποθέτουν οτι τα υπόλοιπα €4400 που περισσεύουν θα τα χρησιμοποιήσεις για να ζήσεις. Ξέρεις, φαγητό, σπίτι, λογαριασμοί κ.τ.λ. Οπότε δεν μπορείς μόνο με €4400 να συντηρείς και αμάξι και τον εαυτό σου.

    • giorgio_alfista

      Ρε φίλε, οι άνθρωποι έχουν τεκμήρια και για τα σπίτια και για όλα… τι θα πει, τα υπόλοιπα για φαγητό κλπ; Που ξέρουν τι ζωή κάνω εγώ; Εγώ μπορεί να τρώω αέρα και να μένω σε γκαρσονιέρα!